MacBain Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Noen her inne som har vannkjøling på 360'en? Vurderer å bruke en zalman reserator som basis til mitt lille prosjekt, men har problemer med å finne vannblokker som passer. Noen som vet om noen norske butikker som selger blokker som passer? I denne guiden brukes en "KOOLANCE GPU-180-L06 GPU Chipset Heatsink", men finner ikke denne selv på ebay . Ellers selger http://pcwatercoolingshop.com/ en spesialtilpasset blokk som dekker både gpu og cpu, men denne ser litt "hjemmesnekra" ut. Ser også att innovatek har en som er litt dyr, men som ser veldig solid ut. Noen som har tips? Endret 16. februar 2008 av MacBain Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Selv ser jeg ikke poenget.. I og med at dette ødelegger garanti og reklamasjonsrett.. Det må vel kanskje være noe for moddere som er livredde for rrod.. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Selv ser jeg ikke poenget.. I og med at dette ødelegger garanti og reklamasjonsrett.. Det må vel kanskje være noe for moddere som er livredde for rrod.. Enig der, hvis det er noe som bråker på xboxen så er det dvd-rommen (i alle fall min ) Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Garantien er selvsagt brutt ellers hadde jeg ikke gjort det. Hadde rrod flere ganger, men har klart å bringe den tilbake til liv. Har i dag gjort x-clamp fiksen samt 8x firmware. Per i dag er det viftene som bråker mest, dvd-drevet er meget stilligående med 8x fw. Ser derfor muligheten til å lage en så og si lydløs 360 , derfor er passiv vannkjøling ett must. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Da var vannkjølinga i boks, ble en vannblokk fra innovatek samt en reserator 2. Som nevt over så kjører jeg også 8x fw på dvd-drevet så nå er støynivået under spilling lavere enn det min ps3 gir ifra seg. Ved spilling fra hd hører jeg kun vifta fra strømforsyningen . Får satse på att det ikke blir noen flere rrod's nå . Lenke til kommentar
Raidenball Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Imponerende. Saktere spinn fart gjør en stor forskjell på lyden ja. Teit MS valgte 12x da forskjellen på ladetidene fra 12x til 8x er ikke særlig merkbar i praksis mens lydnivået definitivt er det. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 er det mulig å endre fra 12x til 8x? påvirker ikke dette raskheten? Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 er det mulig å endre fra 12x til 8x? påvirker ikke dette raskheten? Du må flashe spilleren selv, da kan du velge mellom 5x,8x og 12x. Med 8x merker jeg ikke noe forkskjell på loadetidene, men lyden fra dvd-drevet reduseres sikkert med 70% med 8x firmware. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hadde det ikke vært for garantien så hadde jeg nok gjort noe med firmwaren på DVD-drevet fort som fy! Støyen ellers er jo ikke så ille. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Det må eg si Flott arbeid mann!! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) MacBain: Hva slags vannblokk har du brukt? Funker sikkert greit om du har xboxen stående der hele tiden, men forferdelig upraktisk å flytte på. Jeg synes ikke viftene på min falcon er veldig bråkete, men jeg ser jo at du har zephyr (selv om det ikke spiller så stor forskjell nødvendigvis). Btw, det kunne blitt tøft med en slags hurtigkobling til slangene på baksiden der, istedenfor bare et stort hull. Jeg har ingen erfaring med hurtigkoblinger, men det hadde i hvert fall sett innmari tøft ut Endret 29. februar 2008 av sablabra Lenke til kommentar
haalo Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 MacBain: Hva slags vannblokk har du brukt? http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...AlVFcybsMdI.php Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 MacBain: Hva slags vannblokk har du brukt? Funker sikkert greit om du har xboxen stående der hele tiden, men forferdelig upraktisk å flytte på. Jeg synes ikke viftene på min falcon er veldig bråkete, men jeg ser jo at du har zephyr (selv om det ikke spiller så stor forskjell nødvendigvis). Btw, det kunne blitt tøft med en slags hurtigkobling til slangene på baksiden der, istedenfor bare et stort hull. Jeg har ingen erfaring med hurtigkoblinger, men det hadde i hvert fall sett innmari tøft ut Det er hurtigkoblinger inn i reseratoren, så det er ikke noe problem å flytte på den. Valgte og unngå hurtigkoblinger inne i selve boksen for å begrense muligheten for lekkasje. Har ikke boksen stående åpen slik bildet viser(hadde den bare åpen for å teste for lekkasjer), men har montert kabinetter på plass, det er derfor jeg har kuttet bort alt på baksiden slik att chipsett etc. ikke blir kvalt siden jeg fjernet viftene. Jeg hadde også en elite som jeg nylig solgte videre og denne lagde ikke noe mindre lyd selv om den hadde 65nm cpu og annet dvd-drev, den hørtes ut som ett jetfly når man startet å spille :!:. Men, er jo ikke bare grunnet støy att jeg monterte vannkjøling satser på att maskinen overlever lengre grunnet dette. Vannblokken til innovatek kjøler også ned ram brikkene så det blir betydelig bedre kjøling enn stock . Kan jo nevne att tempraturen måler 40'c på toppen av reseratoren så det sier litt om hvor mye varme 360'en gir ifra seg, kan jo bruke den som radiator :!:. Er ikke rart att de fleste får rrod når standard kjølingen er to dårlige vifter som kun trekker varm luft ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Legg til at det sikkert er dårlig påført kjølepasta ved mange tifleller også, hjelper jo ihvertfall ikkje så mye det heller Endret 1. mars 2008 av Mala Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 er det mulig å endre fra 12x til 8x? påvirker ikke dette raskheten? Du må flashe spilleren selv, da kan du velge mellom 5x,8x og 12x. Med 8x merker jeg ikke noe forkskjell på loadetidene, men lyden fra dvd-drevet reduseres sikkert med 70% med 8x firmware. Kan du peke meg i riktig retning for å finne info + evt software for å gjøre dette? (flashe DVD-en). Synes det bråker noe sinnykt når den spinner... Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 er det mulig å endre fra 12x til 8x? påvirker ikke dette raskheten? Du må flashe spilleren selv, da kan du velge mellom 5x,8x og 12x. Med 8x merker jeg ikke noe forkskjell på loadetidene, men lyden fra dvd-drevet reduseres sikkert med 70% med 8x firmware. Kan du peke meg i riktig retning for å finne info + evt software for å gjøre dette? (flashe DVD-en). Synes det bråker noe sinnykt når den spinner... På http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=513412 finner du den infoen du trenger, bare følg en av guidene der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå