Bjerknez Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Dette er KUN en utvendig vask og polering av bilen, da jeg ikke hadde tid til å fortsette på interiøret. Produkter brukt: - Foam Gun - Foma Høytrykksvasker - CG Citrus Wash and Gloss (blandet sammens mmed CG Citrus og DP Extream i foamgun) - DP Extream Formula Shampoo - CG Window Cleaner - P21s Gel Wheel Cleaner (kun på felgene) - Amazing Roll Off (noen steder på karosseriet for og fjerne de værste flekkene) - CG Silk Shine Dressing (på dekksider) - CG EZ Glaze - CG 5050 - Polyfoam Wax Applicator - Riccardo Clay - CG Quick Detailer (Glidemiddel til Claybar) - Premium Deluxe Towel/Streak free Glass Towel/Dehydrator Drying Towel. - The Chmitt Fremgangsmåte: - Sprayet inn felgene med P21s Gel Wheel Cleaner. -Skummet inn bilen med foamgun og spylet av med høytrykkvasker etter ca. 10 min. for å fjerne den værste møkka. - Skummet inn bilen igjen og vasket den for hånd (The Chmitt) og spylte av med høytrykksvasker. - Bilen ble så clayet (Riccardo Clay) rundt hele. - Skumla bilen igjen med Foamgun og lot skummet være på i ca. 10 min. og spylte av med Høytrykksvasker. - Spylte også av felgene som var satt inn med P21s Gel Wheel Cleaner. - Dekksidene ble satt inn med CG Silk Shine Dressing. (Brukte vanlig svamp fra Biltema) - Tørket bilen med Dehydrator Drying Towel. - Smurte på CG EZ Glaze over hele bilen med Polyfoam Wax Applicator. og tørket av med Premium Deluxe Towel. - Panseret fikk seg også en omgang med CG 5050 Paste Wax. (ikke resten av bilen) og bøe tørket av med Premium Deluxe Towel. - Vinduer ble vasket innvendig og utvendig med CG Window Cleaner og Streak Free Glass Towel. Tørket av med Premium Deluxe Towel. Jeg har dessverre ikke FØR-bilder.. men her er vertfall noen bilder fra bilen var ferdig: PS! Bildene er tatt med mobiltelefon.. så kvaliteten er ikke på topp. Men håper vertfall dere får ett inntykk over hvor blank den faktisk ble. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Veldig bra, hvertfall med tanke på at det er gjort for hånd;) Pen flake-effekt:) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Veldig bra, hvertfall med tanke på at det er gjort for hånd;) Pen flake-effekt:) Vil nå ikke si at resultatet blir noe bedre av og vokse bilen med maskin.... selv om jobben blir enklere selfølgelig. Men skal man polere/rubbe, så er så klart maskin ett must. Takk skal du ha forresten Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg tenkte ikke på voksingen, tenkte mer på poleringa med EZ Glaze. Voks blir best for hånd. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg tenkte ikke på voksingen, tenkte mer på poleringa med EZ Glaze.Voks blir best for hånd. Det er da ikke noe polering i EZ Glaze... Det er i tillfelle så ekstremt lite at det ikke er noe å snakke om. Denne bruker jeg kun for og få en wet-look. Den beskytter ikke noe særlig... men bilen blir veeldig blank. Skulle sef. kjørt på med CG 5050 over denne Glazen, men det hadde jeg dessverre ikke tid til. Dessuten så var ikke målet mitt å fjerne swirls når jeg brukte EZ Glaze. Så denne brukte jeg KUN for og få en wet-look. Skulle jeg brukt den som polering, så hadde det nok blitt bedre med maskin. Uansett, så er ikke Glaze noe man bruker for å "rense" lakken. Da er det Menzerna 106FF som gjelder. Men swirls er noe jeg ikke har (ennå) så dette så jeg ikke som nødvendig. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Polish blir delt inn i to hovedgrupper. Polish og Glaze. Glaze er den fineste, som brukes som finnish produkt for å høyne glansen og gjøre overflaten klar for LSP. Og man oppnår høyere glans og glattere flate ved bruk av polermaskin. Glaze har nesten ingen slipeeffekt, men bitte litt rens, som gjør at den fjerner svake oksidasjoner eller små forurrensninger på overflaten. Samme hvordan du vrir og vender på det, polerer du med Glaze, da det ikke fungerer som fyller på noen måte. Så, jeg sa at det var godt jobbet, spesielt med tanke på at det var for hånd, siden jeg vet at det er vanskeligere å oppnå høy glans for hånd enn med maskin. Endret 15. februar 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Polish blir delt inn i to hovedgrupper.Polish og Glaze. Glaze er den fineste, som brukes som finnish produkt for å høyne glansen og gjøre overflaten klar for LSP. Og man oppnår høyere glans og glattere flate ved bruk av polermaskin. Glaze har nesten ingen slipeeffekt, men bitte litt rens, som gjør at den fjerner svake oksidasjoner eller små forurrensninger på overflaten. Samme hvordan du vrir og vender på det, polerer du med Glaze, da det ikke fungerer som fyller på noen måte. Så, jeg sa at det var godt jobbet, spesielt med tanke på at det var for hånd, siden jeg vet at det er vanskeligere å oppnå høy glans for hånd enn med maskin. Okay Kan ikke akkurat si at det var så fryktelig tungt å påføre/fjerne Glazen da men.... men alt er jo enklere med maskin da... uansett hvordan man ser det. Jeg er som sagt ingen ekspert på området, men har plukket om noen gode råd her og der. Spesielt til gutte på detailingbliss.com. Føler jeg har noenlunde styring på hvordan ting gjøres... men når det gjelder i praksis, så har jeg nok ennå en del og lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå