Gå til innhold

PS3 ødelagt? Hjelp!

arenor

Anbefalte innlegg

Jeg slo akkurat på min Play Station og da jeg slo den på kom denne meldingen opp:

"Harddiskens filsystem er ødelagt og vil installeres på nytt"

Så må jeg trykke "OK" og da kommer det opp noe gjennoppretting. Den står stille på 0% i 3-4 min og så går den relativt fort opp til 100% og etter det ser det ut som at maskinen slår seg ganske fort av og på av seg selv og da kommer "Harddiskens filsystem er ødelagt og vil installeres på nytt" igjen til syne.

Så dette bare skjer om og om igjen uten at det hjelper noe.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse det eller hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt litt på linjen:

Hard Disk Corrupt, press "X" to restore

Tror dette er den engelske utgaven av meldingene din, du kan pørve selv.

Det ser ut til at det generelle rådet er å be sony/butikken man kjøpte spilleren i om å få en ny.

Lenke til kommentar

At harddisken på en relativt ny konsoll som PS3 begynner å gå allerede er skummelt :hmm:

Kan risikere å miste ganske mange timer med spilling på den måten.

Skal ikke importere når jeg skal skaffe meg PS3 i hvert fall. Legger heller en i noen hundrelapper ekstra for å ha kort vei til butikken hvis noe skal skje.

Lenke til kommentar

Min 60 GB HDD tok kvelden den å. Byttet til 250 GB HDD og funker smooth her nå. Kunne da lurt noen på QXL og sotte i 60 GB'en i PS3en min å selge hele pakka for 7000,-kr. Så kjøpt meg en 40 GB PS3 maskin og puttet i 250 GB HDD igjen. Mwaha! :ninja:

Lenke til kommentar
At harddisken på en relativt ny konsoll som PS3 begynner å gå allerede er skummelt :hmm:

Kan risikere å miste ganske mange timer med spilling på den måten.

Har du hørt om backup?

Vel, inntil nå har jeg aldri tenkt tanken på Backup når det gjelder konsoll.

Men det viser jo seg nå at det også blir mer og mer aktuelt.

Nå kan vi virkelig si konsollene og pc-ene nærmer seg hverandre. Både på godt og vondt.

harddisk-krasj var det jo aldri snakk om i PSX og PS2 tiden.

Lenke til kommentar

har to pcer kjørende hjemme, og i den elste står fortsatt min første

IBM 30gb som kostet meg flere tusen. Går som ei klokke den dag i dag, har litt problem med strømkabelen, men ellers bra :)

som all annen elektronikk så er det bingo hva som holder lenge og ikke, en kompis har fått ødeleagt 3 ibm disker opp gjennom årene..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Har du hørt om backup?

Det er vel fortsatt ikke meninga at ting skal begynne å gå til helvete alerede...

Om man lager en graf over hvor gammel en datamaskin er når den feiler, vil denne grafen ha en slags U-form. Typisk vil et ganske høyt antall maskiner feile når de er splitter nye, så vil antallet droppe drastisk og etter en 5-6 år vil vi igjen se en markant økning.

Hardwaremessig er dagens konsoller i grunn svært like pc´er, så grafen er nok tilsvarende for konsoller.

Det kan jo også være greit å ha i bakhodet at harddisker (sammen med strømforsyninger) er den komponenten som ryker oftest, så om det som ligger på harddisken har noen verdi er det 3 ting som gjelder... Backup, backup og backup.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...