Gå til innhold

Hva er neste kamera som selges til "dumpingpris"?

Anbefalte innlegg

Pentax solgte K100D for 3000,- gjennom Lefdal for en tid tilbake, og nå selger Canon 30D for 4000,- gjennom Japan Photo. Hva er neste kamera som selges for gi-bort-pris?

Canon? Neppe, 450D er på vei inn i markedet, 400D vil leve side om side med 450D. En darkhorse er selvsagt 350D, men det spørs hvor mye Canon har igjen av dette.

Nikon? Neppe, de lanserte kun D60 på PMA og i følge rapportene har de ikke veldig store lagre av D40x. Et alternativ kan muligens være D200, men denne fyller fint i rommet mellom D80 og D300, enn så lenge.

Pentax? Neppe, hadde et stunt med K100D, muligens slippes den igjen til samme pris et sted. K10D har allerede gått veldig ned i pris. I følge rapportene har heller ikke Pentax store lagre. Dessuten dumper de ikke før K20D er på markedet.

Olympus? Har ikke slapp ingen nye modeller på PMA. E-510 og E-410 holder fortsatt mål i lassevis og det er ingen grunn til å dumpe prisene, men jeg tror vil en del lavere priser på begge disse. Dersom Oly sitter med E-400 eller E-500 på lager kan de muligens gjøre et stunt med disse.

Sony? Har sluppet svært mange nye modeller, fortsatt er det lagre på A100. Dersom det blir nytt dumpingsalg tror jeg det er store muligheter for at A100 er involvert. Muliges gjennon Japan Photo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olympus gikk tom for E-400 (og sannsynligvis E-500 også) lenge før jul, så det blir i alle fall ikke det. D80 og a100 er nok sannsynlige kandidater, men det spørs om det blir noe av, egentlig. D80 fyller en nisje godt inntil en erstatningsmodell er på plass, og det skjer ikke før tidligst til høsten. Og jeg tror ikke Nikon er spesielt interessert i å ødelegge julesalget av D40x og d60 med en sterkt rabattert D80.

Hva A100 angår, så står det såpass mye tilbake i forhold til den nye generasjonen dSLR fra Sony (A200, 300, 350 og 700, så langt) at jeg tror det er av begrenset interesse, selv til spottpris.

Lenke til kommentar
Pentax solgte K100D for 3000,- gjennom Lefdal for en tid tilbake, og nå selger Canon 30D for 4000,- gjennom Japan Photo. Hva er neste kamera som selges for gi-bort-pris?
Jeg tror nok som deg at A100 kan dumpes. Det har jo allerede vært dumpet en gang, var så vidt jeg vet første kamera under 4000 (mai i fjor), og kan godt skje igjen. Da tror jeg kanskje vi kan se priser ned mot 2500 kr for kit, hvis JapanPhoto tør og får en god pris. Da skal ultrazoom-selgerne få noe å bryne seg på.

D80 kan bli dumpet om Nikon finner på et stunt med en etterfølger, og lanserer den helt uventet. Kommer de med en etterfølger i mai, vil vi nok se at restlagrene dumpes. Antar dog at det vil være mest kamerahus, og ikke kit som blir dumpet.

Pentax har nok hatt sin runde, og Olympus vil nok ikke dumpe noe før de har nye modeller ute. Samsung har nok noen GX-10 igjen, og vil kanskje kvitte seg med dem, men de er nokså rimelige allerede. Dog er det mulig å selge dem for 1500-2000 kr mindre vil jeg tro, hvis de ikke får solgt dem til ordinær pris.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite håp om at D200 skal dumpes, tror ikke det er et enkelt kamera å selge for 9000kr om dagen (da mener jeg ikke at det er dårlig, men at det er mange relativt rimlige på bruktmarkedet samtidig som spranget opp til D300 ikke blir alt for stort).

Lenke til kommentar
Nikons D200 er vel en kandidat for "dumping". Ny modell er på markedet.

veldig interessant tråd dette...:-)

Bare vent, nå kommer D200 på tilbud fra JapanPhoto til 3999,- straks de har tømt lagrene for 30D ;-)

Neida, misførstålse (how do you spell that bloody word), det blir ikke D200, jeg har bare brukt Jamm`s inlegg fordi den var siste. Beklager...

Men seriøst, det er veldig veldig gøy met 30D-tilbud, bare kan det ikke være sensation var eneste uke. Vi kan heller ikke vorvente, som vi få alltid sååå kjæmpe publicity som vi har fått fra dere her på Akam. Vi har vorwentet mye mer "oh these bloody guys kill my local dealer" eller "som de må selge så billig er de sikkert næsten død".

Så vi er veldig takknemligt (another very difficult word to write) for støtten som vi har fått. Næsten ubetalbar. Jeg ska ikke sier noen om (kanske) folgende tilbud, fordi denne veldig tynn linie mellom information og reklame har blit utforderet for mye allerede nå.

Så ingen flere kommentarer fra oss i denne tråd

Tusen takk!

Stephan

PS: Why does this programm not have a Norwegian spell checker? And a preinstalled grammar teacher?

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...