Gå til innhold

USA krever væpnede vakter på fly. Hva syns du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bortkastede penger. Sikkerhet på flyplasser er jeg for. Terrorister kan riktignok drepe like mange ved å skyte villt rundt seg på et kjøpesenter, men det har ikke den samme visuelle effekten som når du styrter et fly inn i en bygning.

 

Enig med AKIRA. Skkerheten her blir ikke bedret, snarere tvert imot!

Endret av Traadstarter
Lenke til kommentar
Så alt en terrorist trenger å gjøre nå er å slå ned en væpnet vakt så har de våpen....

 

..meget dårlig idee...meeeeeeeget dårlig.

 

AKIRA

 

Dette er jo trenede vakter, skal vel mer til enn å bare ''slå dem ned''. Tror du ikke det har en avskrekkende effekt?

Lenke til kommentar
Dette er bortkastede penger. Sikkerhet på flyplasser er jeg for. Terrorister kan riktignok drepe like mange ved å skyte villt rundt seg på et kjøpesenter, men det har ikke den samme visuelle effekten som når du styrter et fly inn i en bygning.

 

Enig med AKIRA. Skkerheten her blir ikke bedret, snarere tvert imot!

Hvorfor på flyplassen og ikke på selve flyene?

Lenke til kommentar
Dette er bortkastede penger. Sikkerhet på flyplasser er jeg for. Terrorister kan riktignok drepe like mange ved å skyte villt rundt seg på et kjøpesenter, men det har ikke den samme visuelle effekten som når du styrter et fly inn i en bygning.

 

Enig med AKIRA. Skkerheten her blir ikke bedret, snarere tvert imot!

Hvorfor på flyplassen og ikke på selve flyene?

 

Man går gjennom sikkerhetskontrollen får å komme seg på flyet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ingen som støtter mitt forslag med ninjaer? En ninja er god nok til å utnytte den lille plassen det er på et fly og trenger ikke bruke våpen. Man trenger maks en ninja på hvert fly.

De væpnede vaktene kan holde seg på flyplassen.

 

Ja, de vil jo egne seg spesielt godt på småflyene til Widerøe ...  :whistle:

Lenke til kommentar
Emnetittelen sier det meste, og man kan lese mer i denne artikkelen.

 

Hva syns du om dette?

Er dette å være paranoid?

Er det bedre enn å være naiv?

 

Nok et latterlig påfunn i en lang rekke latterlige påfunn fra en latterlig nasjon. Men dette er grunnen til at jeg flyr så lite som overhodet mulig. 8 timer på gardermoen for å sjekke inn. Tannpastaen inndratt fordi McGyver visst kan lage atombomber av tannpasta og en binders (som så klart også blir tatt fra deg). Nå også med soldater med maskingevær i alle hjørner. Blir koselig detta. NSB :thumbup:

Lenke til kommentar
Ingen som støtter mitt forslag med ninjaer? En ninja er god nok til å utnytte den lille plassen det er på et fly og trenger ikke bruke våpen. Man trenger maks en ninja på hvert fly.

De væpnede vaktene kan holde seg på flyplassen.

Mer økonomisk om en av flyvertinnene var catwoman. Ninjaene som holder på å dag bruker våpen av forskjellig slag, dessuten tror jeg neppe ninja i utgangspunktet er veldig bra. Poenget med ninjaer er jo at de angriper uten å bli oppdaget.

 

Jeg mener dette er å være paranoid. Om man klarer å lage en bombe av veske som ser ut som 250ml vann, klarer man sikkert mye annet lurt. Å ha en væpnet vakt på flyet gjør flyturen dyrere, og ikke minst veldig unødvenig.

Lenke til kommentar
Emnetittelen sier det meste, og man kan lese mer i denne artikkelen.

 

Hva syns du om dette?

Er dette å være paranoid?

Er det bedre enn å være naiv?

 

Nok et latterlig påfunn i en lang rekke latterlige påfunn fra en latterlig nasjon. Men dette er grunnen til at jeg flyr så lite som overhodet mulig. 8 timer på gardermoen for å sjekke inn. Tannpastaen inndratt fordi McGyver visst kan lage atombomber av tannpasta og en binders (som så klart også blir tatt fra deg). Nå også med soldater med maskingevær i alle hjørner. Blir koselig detta. NSB :thumbup:

 

Jeg tror du hadde hatt en annen innstilling om det var danskene som fremmet forslaget:)

Lenke til kommentar
Nok et latterlig påfunn i en lang rekke latterlige påfunn fra en latterlig nasjon. Men dette er grunnen til at jeg flyr så lite som overhodet mulig. 8 timer på gardermoen for å sjekke inn. Tannpastaen inndratt fordi McGyver visst kan lage atombomber av tannpasta og en binders (som så klart også blir tatt fra deg). Nå også med soldater med maskingevær i alle hjørner. Blir koselig detta. NSB :thumbup:

 

Latterlig av deg at du presterer å ikke ta ut tannpastaen før du kommer til sikkerhetskontrollen, så sparer du tid for både deg selv og andre reisende. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...