Gå til innhold

Bruksområder for Nvidia bios-editor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, det var dumt. Hadde håpet det skulle gå, da det finnes en editor til nyere ATI-kort hvor man kan forandre volten.

Det er noen karer på XtremeSystems som holder på å utvikle en ny editor til de nyeste Nvidia-kortene. Kanskje de kan klare å få med en mulighet for endring av volt :)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=2749868

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ok. Har lest rundt om at økning av vcore på G80-kjernene (GTS) ikke gir så mye høyere ytelse. Er snakk om rundt 700 core (klarer 650 nå). Skal ha vannkjølt GPU, så kan vel alltids prøve likevel.

Finnes det en måte å reversere prosessen på? Eller vil det være "modded forevere" om jeg utfører en hardmod?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Okok, skal skaffe et potmeter og et voltmeter i dag, og starter å eksprimentere til helgen. Hva er standardvolt på 8800GTS (320mb)? Og hvor langt er "safe" å gå?

Edit: Standard er 1,29v.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Går ikke, du må prøve med lavere og lavere motstand og måle volten samtidig. 33ohm var det laveste jeg gikk, fikk akkurat passe volt da.

Snakker du her om 33 ohm eller 33ohm ned fra original? Med tanke på at å senke motstanden med 10 ohm fører til 0,05v økning ca.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Går ikke, du må prøve med lavere og lavere motstand og måle volten samtidig. 33ohm var det laveste jeg gikk, fikk akkurat passe volt da.

Snakker du her om 33 ohm eller 33ohm ned fra original? Med tanke på at å senke motstanden med 10 ohm fører til 0,05v økning ca.

Jeg går ut ifra at han mener 330 Ohm, siden 33ohm ville gitt enormt mye spenning. :)

Håper du mener 0.005v økning ved senking av motstand med 10 ohm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...