Gå til innhold

[LØST]Min Hiper 580W hyler/piper når 8800gts512 kortet mitt svetter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis Hiper´n din har begynt å pipe tar den snart kvelden, i beste fall går det stille og rolig for seg - i værste fall tar det med resten av hardwaren i samme slengen, dette er et MEGET godt kjent problem (har erfart det flere ganger selv også...)

Edit: Be pent om noe annet enn Hiper denne gangen ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Steike, komplett må jo være fed up with me da, har jo en RMA på et x-fi xtremegamer lydkort gående :(

edit:

Noen som kan anbefale en ny psu som er rimelig og god da? Og som takler evt. fremtidige oppgraderinger?

Kjører med følgende:

Intel core2duo e8400 stock

BFG nvidia 8800gts 512mb OC

Asus p5k premium wifi-ap black pearl edition

2x 2048mb pc-6400 corsair

og 1 sata hdd.

Men hva hvis strømforsyningen plutselig tar kvelden og drar meg seg resten av hardwaren? Sender jeg bare hele PC-en inn til komplett slik at de fikser det da?

Den pipelyden er ganske lav da, hører den ikke ved vanlig bruk.

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

men kanskje de slutter å ta inn drittprodukter som går istykker bare man ser stygt på dem.

En kamerat av meg hadde også en Hiper 580, og den tok kvelden en dag (uten forvarsel) og tok med seg rammen i samme slengen.

prøv å få corsair/fortron_source eller mist tilbake, de pleier å holde en stund

Lenke til kommentar

Tror du nok får RMA pga pipelyd på den ja, tror de har vært borti den før ;-) Er ikke langt unna 100% failrate på dem (580w Type R).

Og ja, i dette tilfelle kan du nok få noe annet tilbake, Corsair, F/S, Thermaltake Toughpower, Seasonic og Gigabyte Odin er bra for å nevne noen.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Det hadde vært kjempebra og fått en god erstatter ja :)

Men hvorfor i allverden er hiper PSU'ene så trøblete? Trodde dette var et kvalitetsmerke..

Hiper har andre modeller som virker av bra kvalitet, men Type-R 580W ser ut til å ha pådratt seg et frynsete rykte. En produsent kan ha vidt varierende kvalitet på modellene sine, det kom alt an på hva de putter inn i boksen. Når forhandlerene som selger/solgte dem selv forbanner dem, da må det nesten være noe i det også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke turt å bruke den videre uansett om du får RMA eller ikke - det kan fort bli dyrt hvis den feiler katastrofalt som noen har gjort - ta kontakt med Komplett pr. telefon og si det som det er, at pipingen er periodisk - tror ikke de vil gi deg noen problemer med dette - de må ha byttet tusenvis av disse søplepsu´ene.

Lenke til kommentar
Ja, leste det, flere review's som har sett på PSU'en og vært skeptiske.

Men nå er lyden borte, hører litt hvis jeg har øret helt inntil strømforsyningen, så jeg antar at jeg ikke har noe å klage på lengre da? Kjører ihvertfall atitool en liten stund nå.

og det kommer ann på hva utstyr du har 8800 GTS OC drar mye strøm i forhold til min 3870

her er oppsettet mitt

MSI K9AGM2-FIH

AMD Athlon 64 X2 5000+ 65W (Windsor)

Club3D Radeon 3870 med Zalman VF900-Cu

ATI SB600 SATA Kontroller

1x Sony-NEC Optiarc AD-7170S SATA Burner

1x Seagate Baracuda 7200.11 500GB (enda en til på vei)

1x Samsung SpinPoint T166 500GB

SDM Sil3132 PCI Express 2-Port SATA Kontroller

2x Seagate Baracuda 7200.10 320GB

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...