kevinedomm Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hei! Hører en slags hyle/pipe/trafolyd fra strømforsyningen min når mitt 8800gts 512mb OC skjermkort jobber hardt, dette kan feks være i Crysis, eller når jeg bruker Atitool. Er dette et tegn på at strømforsyningen holder på å ryke? Endret 8. mars 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei .. Hadde en hiper som gjorde akkurat det samme når jeg fyrte opp BF2 etter å ha satt inn 2 ekstra disker. Husker ikke hva jeg hadde i sum inne i boksen, men det gikk ikke lang tid før strømforsyninga røyk. Det var en Hiper 520 om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Men jeg måler strømuttaket på veggen, og den sier max 280w Er vel bare å RMA'e den igjen da :/ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Hvis Hiper´n din har begynt å pipe tar den snart kvelden, i beste fall går det stille og rolig for seg - i værste fall tar det med resten av hardwaren i samme slengen, dette er et MEGET godt kjent problem (har erfart det flere ganger selv også...) Edit: Be pent om noe annet enn Hiper denne gangen ;-) Endret 12. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde byttet den med en gang, det er MANGE her på forumet som har dårlige erfarigner med hiperne.Når den piper så er det ikke lenge før den ryker,dette er i flg folket på forumet sine erfaringer. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Steike, komplett må jo være fed up with me da, har jo en RMA på et x-fi xtremegamer lydkort gående edit: Noen som kan anbefale en ny psu som er rimelig og god da? Og som takler evt. fremtidige oppgraderinger? Kjører med følgende: Intel core2duo e8400 stock BFG nvidia 8800gts 512mb OC Asus p5k premium wifi-ap black pearl edition 2x 2048mb pc-6400 corsair og 1 sata hdd. Men hva hvis strømforsyningen plutselig tar kvelden og drar meg seg resten av hardwaren? Sender jeg bare hele PC-en inn til komplett slik at de fikser det da? Den pipelyden er ganske lav da, hører den ikke ved vanlig bruk. Endret 12. februar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 men kanskje de slutter å ta inn drittprodukter som går istykker bare man ser stygt på dem. En kamerat av meg hadde også en Hiper 580, og den tok kvelden en dag (uten forvarsel) og tok med seg rammen i samme slengen. prøv å få corsair/fortron_source eller mist tilbake, de pleier å holde en stund Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Men er det grunn nok til å RMA'e nå bare fordi den piper da? Forresten, de har jo ikke samme psu inne, får jeg en annen erstatning da? Endret 12. februar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Tror du nok får RMA pga pipelyd på den ja, tror de har vært borti den før ;-) Er ikke langt unna 100% failrate på dem (580w Type R). Og ja, i dette tilfelle kan du nok få noe annet tilbake, Corsair, F/S, Thermaltake Toughpower, Seasonic og Gigabyte Odin er bra for å nevne noen. Endret 12. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Det hadde vært kjempebra og fått en god erstatter ja Men hvorfor i allverden er hiper PSU'ene så trøblete? Trodde dette var et kvalitetsmerke.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 De har gjort det bra på diverse tester, men det hjelper lite når de ikke holder. Problemet skal være at det er brukt dårlige kondensatorer som begynner å lekke og tar kvelden etter ei stund. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Min Hiper Type-R 580W Blue er fra 10.10.2005 opplever også at den piper i blant, og vifta har begynt å gå skru på og av osv og lage skrape lyder Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ja, leste det, flere review's som har sett på PSU'en og vært skeptiske. Men nå er lyden borte, hører litt hvis jeg har øret helt inntil strømforsyningen, så jeg antar at jeg ikke har noe å klage på lengre da? Kjører ihvertfall atitool en liten stund nå. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det hadde vært kjempebra og fått en god erstatter ja Men hvorfor i allverden er hiper PSU'ene så trøblete? Trodde dette var et kvalitetsmerke.. Hiper har andre modeller som virker av bra kvalitet, men Type-R 580W ser ut til å ha pådratt seg et frynsete rykte. En produsent kan ha vidt varierende kvalitet på modellene sine, det kom alt an på hva de putter inn i boksen. Når forhandlerene som selger/solgte dem selv forbanner dem, da må det nesten være noe i det også. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg hadde ikke turt å bruke den videre uansett om du får RMA eller ikke - det kan fort bli dyrt hvis den feiler katastrofalt som noen har gjort - ta kontakt med Komplett pr. telefon og si det som det er, at pipingen er periodisk - tror ikke de vil gi deg noen problemer med dette - de må ha byttet tusenvis av disse søplepsu´ene. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Jess, det skal jeg gjøre, får først vente å se hva dem svarer med Pipingen er tilbake etter litt "stress testing" med atitool Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Ja, leste det, flere review's som har sett på PSU'en og vært skeptiske. Men nå er lyden borte, hører litt hvis jeg har øret helt inntil strømforsyningen, så jeg antar at jeg ikke har noe å klage på lengre da? Kjører ihvertfall atitool en liten stund nå. og det kommer ann på hva utstyr du har 8800 GTS OC drar mye strøm i forhold til min 3870 her er oppsettet mitt MSI K9AGM2-FIH AMD Athlon 64 X2 5000+ 65W (Windsor) Club3D Radeon 3870 med Zalman VF900-Cu ATI SB600 SATA Kontroller 1x Sony-NEC Optiarc AD-7170S SATA Burner 1x Seagate Baracuda 7200.11 500GB (enda en til på vei) 1x Samsung SpinPoint T166 500GB SDM Sil3132 PCI Express 2-Port SATA Kontroller 2x Seagate Baracuda 7200.10 320GB Endret 12. februar 2008 av wiak Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) 8800gts'en min er så lite OC'et at det er rart at den i det hele tatt har "OC" i navnet sitt Men har du sjekket hvor mye oppsettet ditt drar? Hva slags PSU har du? Endret 12. februar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
wiak Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) 8800gts'en min er så lite OC'et at det er rart at den i det hele tatt har "OC" i navnet sitt Men har du sjekket hvor mye oppsettet ditt drar? Hva slags PSU har du? 329w ca etter http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp Endret 12. februar 2008 av wiak Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Ser at komplett ikke har erstatnings strømforsyning på lager, men kan jeg da bare be dem pent om å erstatte den med en tilsvarende strømforsyning? Vil heller få en erstatning isteden for å få pengene refundert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå