Bjørnli Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) i leiligheten er parabol-antenna innstilt på viasat(eller, de det skal være) hvis jeg kobler til en canal digital boks som jeg tar med hjemmefra huset til foreldra mine f.eks, får jeg da lett sett canal digital kanaler? eller må jeg gjøre noe spess? har kort og alt seff;) Endret 13. februar 2008 av Zaft Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 i leiligheten er parabol-antenna innstilt på viasat(eller, de det skal være) hvis jeg kobler til en canal digital boks som jeg tar med hjemmefra huset til foreldra mine f.eks, får jeg da lett sett canal digital kanaler? eller må jeg gjøre noe spess?har kort og alt seff;) Hvis du får inn NRK kanalene på Viasat, så har du sikkert en parabol med sidemating (to hoder). Viasat bruker Sirius satelitten, mens NRK bruker Thor. Canal Digital sender også på Thor. Thor ligger 1 grad vest, mens Sirius ligger 5 grader øst. Så hvis parabolen har 2 hoder, kobler du bare CD mottakeren til Hodet på sidematingen. Hvis den har bare ett hode, så må du vri parabolen 6 grader vestover mot Thor satelitten. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Evt. dersom du har to hovud med tilhøyrande svitsj koplar du deg til svitsjen. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 ok, fått kobla meg opp i leiligheten nå, men får ikke noe signal:( og kan ikke vri på hodet, er twinhead sak og tør ikke begynne tukle:( Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Prøv å kople deg direkte til det høgre hovudet. Då får du eigentleg dei kanalane du har bruk for, dette tilsvarar antenna hos foreldra dine. Dersom du får signal då kan du prøve å leike deg litt med å kople deg til via svitsjen slik at du kan bruke begge hovuda. Då må du endre oppsettet i dekoderen til å bruke svitsj og til å bruke to antenner. Då vil du få ein og annan gratiskanal i tillegg. Dersom du ikkje får signal når du koplar direkte til høgre hovudet må du sannsynlegvis stille inn parabolen på nytt. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) . Endret 11. februar 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Prøv å kople deg direkte til det høgre hovudet. Då får du eigentleg dei kanalane du har bruk for, dette tilsvarar antenna hos foreldra dine. Dersom du får signal då kan du prøve å leike deg litt med å kople deg til via svitsjen slik at du kan bruke begge hovuda. Då må du endre oppsettet i dekoderen til å bruke svitsj og til å bruke to antenner. Då vil du få ein og annan gratiskanal i tillegg. Dersom du ikkje får signal når du koplar direkte til høgre hovudet må du sannsynlegvis stille inn parabolen på nytt. skal prøve etter jeg har sett film Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 UPDATE : har fått ordna det, måtte koble kabel fra høyre hode til inngang a og omvendt(var tydeligvis feil) pluss jeg måtte stille fra 21 grader til 26 for å få signal, og så innpå boksen måtte jeg velge antennehode 2 og reinstallere kanaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå