Gå til innhold

Hva er maks temperatur på en q6600? Og hva er optimal temp?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Spm står forsåvidt i topic, men sitter og klokker prosessor og sånt nå, og sitter med en temp på ca 46grader på 325mhz i full load. Så hvor burde jeg stoppe? Hvor mange grader burde jeg stoppe på?

Jo, ser på CORETEMP at den viser : 46 46 39 39 grader, og da betyr vel dette at kjøleren sitter litt skakt på?

Takker for svar: D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe feil med kjøleren din, det er en kjent bug at temperaturen er forskjellig på to og to kjerner i slike programmer. Hvis prosessoren din ligger på 50-60 grader load så er det supert, men hvis den går opp i 80 grader så bør du gjøre noe med kjølingen.

110 grader er maksgrensen på de fleste cpu'en før de tar skade, men de pleier å skru seg av før de når den temperaturen...

Lenke til kommentar
Det er ikke noe feil med kjøleren din, det er en kjent bug at temperaturen er forskjellig på to og to kjerner i slike programmer.

Dette kommer av at Q6600 ikke er en ekte firekjerner men to dobbeltkjerner satt sammen. Noe som du kan se her.

core2quad2.JPG

samme som min x2 6400cpu....har funnet ut at det ikke er en ekte dobbelcore cpu da det bare er 1dobbelkjerne og ikke 2single kjerner satt sammen

Lenke til kommentar
Det er ikke noe feil med kjøleren din, det er en kjent bug at temperaturen er forskjellig på to og to kjerner i slike programmer.

Dette kommer av at Q6600 ikke er en ekte firekjerner men to dobbeltkjerner satt sammen. Noe som du kan se her.

core2quad2.JPG

samme som min x2 6400cpu....har funnet ut at det ikke er en ekte dobbelcore cpu da det bare er 1dobbelkjerne og ikke 2single kjerner satt sammen

hehe beste eg har hørt på lenge.

Lenke til kommentar
min ligger paa 36 idle 42load klokket til 3ghz med boxed-kjoeler. :thumbup:

Det der tror jeg er "litt" feil :whistle:

leser temperaturene fra everest, speedfan osv. i bios dukker samme verdier opp.

Men er imponert over at idle ligger pa 36 med boxed vifte, klokket til 3ghz og eist slaatt av :ph34r::yes:

(romtemperatur ligger paa normalen av og til litt hoyere, 2vifter 14cm front 12 bak)

Edit: Er en go-revisjon kjopt i slutten av desember2007

Load betyr det 100% belasting? Som ved bruk av occt? Da havner den pa over 60 grader mener jeg aa huske...

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
min ligger paa 36 idle 42load klokket til 3ghz med boxed-kjoeler. :thumbup:

Det der tror jeg er "litt" feil :whistle:

leser temperaturene fra everest, speedfan osv. i bios dukker samme verdier opp. load tempen gaar nok et par grader hoyere opp enn de 42 jeg satt opp :whistle: .

Men er allikevel imponert over at idle ligger pa 36 med boxed vifte, klokket til 3ghz og eist slaatt av :ph34r::yes:

(romtemperatur ligger paa normalen av og til litt hoyere, 2vifter 14cm front 12 bak)

Edit: Er en go-revisjon kjopt i slutten av desember2007

Regner med at volt er stock?

Lenke til kommentar
Kan garantere deg at de temperaturene er feil med mindre datarommet ditt er kombinert data/fryserom, på load ligger du garantert på over 60c, nærmere 70 vil jeg tro.

load betyr 100% belasting som ved bruk av occt? Da havner den paa närmere 70 som sagt.

Lenke til kommentar
Ok, så bare du hadde skrevet 42 på load, det er litt drøyt overklokket med boxed for å si det sånn (ikke overklokket også...) ;-)

Måten å teste maks load temp er å kjøre Prime95 v25.5 eller 25.6 med small FFT

ja den var litt gal den hehe, men takk for tipset! skal pröve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...