Gå til innhold

RUMOR: Another PS3 Game Has A Mandatory 5GB Install?

Anbefalte innlegg

RUMOR: Another PS3 Game Has A Mandatory 5GB Install?

golf5.jpg

And it's...Hot shots golf 5. Really? Hot Shots Golf 5? Look, small mandatory installs, those are fine. We've had plenty of those before. And with a game like Devil May Cry 4, you can understand a developer wanting to get the most out of the hardware (even if they should have given us the option of an install). The trade-off - ie fast loading times - for a big game like that, people are OK with. But Hot Shots Golf 5? If the final retail build ships like this, a 20-odd-minute wait and 5GB of HDD space for a cartoon golf game is taking the piss. Dear PS3 developers: this is a worrying trend. Please stop.

Jaggu. Synes dette er ei urovekkande trend, spesielt mtp på at eg berre har ein 40gb disk i PS3en min, har ingen som helst planar om å oppgradere den, og har køyrd linux inn på disken, som også tek sin del av plassen.

I topptider, speler eg 2-4 spel samstundes. Håpar eg unngår å måtte byrje å innstallere, for så å avinstallere spela grunna diskplass.w

Nokon som veit noko meir om dette?

kjelde: http://kotaku.com/354063/another-ps3-game-...ory-5gb-install

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott!! Blir lave lastetider da, og plass har jeg nok av!!

I topptider, speler eg 2-4 spel samstundes. Håpar eg unngår å måtte byrje å innstallere, for så å avinstallere spela grunna diskplass.

I topptider vil du altså trenge 20 gb med plass, og har du 40 gb så har du vel totalt 35 gb tilgjengelig. Du har vel også brukt 10 gb til linux, og du sitter da igjen med 5 gb til trailere, psn spill og demoer. Ikke flust med plass men det går.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Tvunget til å innstallere = DÅRLIG

Mulighet for å innstallere = BRA

Jeg håper ikke dette blir standard for alle spill. Hvis f.eks sportspill får dette blir det problemer. Diverse sportspill spiller jeg rett som det er og jeg kan kanskje ha 5-6 av dem. Det betyr 30GB bare der, siden jeg ikke er interessert i vente 20min hver gang jeg drar fram spillet fra hylla. I tillegg har jeg litt musikk, video, demoer og nedlastbare spill som også tar litt plass.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at gigantspill som Oblivion krever installasjon, men sportsspill burde strengt tatt kunne klare seg uten. De foregår alltid i begrensete omgivelser, og burde vel være den letteste sjangeren å unngå slikt på. Men at det er en av de lettere sjangrene, betyr kanskje også at det ikke er der man finner de flinkeste utviklerne.

Lenke til kommentar

La oss be om at dette ikke blir en trend.

Var det ikke snakk om at man skulle klare å korte ned loadetidene ved hjelp av Blu-ray?

Kanskje like greit å investere i en større harddisk først som sist, koster jo bare en høvding elns for en brukbar en.
Problemet er at dette ikke er noe som alle PS3-eiere har lyst til. Feks barnefamilier. Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Flott!! Blir lave lastetider da, og plass har jeg nok av!!

I topptider, speler eg 2-4 spel samstundes. Håpar eg unngår å måtte byrje å innstallere, for så å avinstallere spela grunna diskplass.

I topptider vil du altså trenge 20 gb med plass, og har du 40 gb så har du vel totalt 35 gb tilgjengelig. Du har vel også brukt 10 gb til linux, og du sitter da igjen med 5 gb til trailere, psn spill og demoer. Ikke flust med plass men det går.

Sant nok. Men uansett korleis du vrir og vendar på det, er dette ei urovekkande utvikling. Greit, ein kan korta ned lastetidene, men kor mykje? Såvidt eg forstod ut ifrå DMC4 reviews, var det ikkje all verden. Men, er dette fordi at streaming er dårleg frå blu-ray disken? Er det for å unngå slike texture loading "problem" som t.d Mass Effect opplevde?

Eg veit ikkje, kva seier Dykk? Med sine 30+ GB og relativt kjappe lese hastighet burde vel dette væra eit ikkje problem?

På tide å skaffe ekstra jobben som Ken Kutaragi pratet om. Slik at man får råd til ny harddisk.
haha, jau. Det er jo som å spise på ein eksklusiv resturant. Ikkje noko jobb-kantine dette!

Tvunget til å innstallere = DÅRLIG

Mulighet for å innstallere = BRA

Jeg håper ikke dette blir standard for alle spill. Hvis f.eks sportspill får dette blir det problemer. Diverse sportspill spiller jeg rett som det er og jeg kan kanskje ha 5-6 av dem. Det betyr 30GB bare der, siden jeg ikke er interessert i vente 20min hver gang jeg drar fram spillet fra hylla. I tillegg har jeg litt musikk, video, demoer og nedlastbare spill som også tar litt plass.

Same her, så mandatory = ikkje win.
Lenke til kommentar

Streaming er ikke noe problem fra blu-ray selvfølgelig, men utviklerene ser jo at harddisken er mye raskere å streame fra enn både blu-ray og dvd tilsammen. Så om de lager en spillmotor som streamer data, så kan denne gjøres mye bedre om de velger å streame fra hdd. Det sier seg selv at man da ikke kan gjøre installasjonen valgfri, fordi da vil halvparten av gamedata mangle i verdenen som streames.

Men er enig i at akkurat dette spillet burde være lett å få til med valgfri installasjon. Loading tidene ville nok bli noe lengre, men ikke så enormt mye mer.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at man skulle klare å korte ned loadetidene ved hjelp av Blu-ray?

Nei, Blu-ray-driven har tregere lesehastighet enn DVD-romen til 360.

Esset i ermet mot loadingtider er bruk av harddisk, men forhåpentligvis ved bruk av smarte installasjoner (kritiske ting, ikke hele spillet), eller caching på disken mens man spiller. Flere utviklere har brukt harddisken på den "smarte" måten lenge, så å tro at dette blir en trend for alle spill fremover er bare dumt. Men man skal ikke se bort fra at det er en lettvint snarvei som vil bli brukt av de utviklerne som ikke har kompetanse eller tid til å gjøre det på den bra måten.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

For min del gjør dette fint lite, om det gjør spillet bedre på noen måte er jeg glad til. Har bare 40gb HD selv men nå som HD er blitt så billig så er det jo null stress å kjøpe en større.

Men skjønner at noen syntes det er litt klønete, men i alle fall så er det ikke som på xbox 360 hvor folk ikke engang alle har harddisk og må ha harddisk for å spille.

Lenke til kommentar
Kanskje like greit å investere i en større harddisk først som sist, koster jo bare en høvding elns for en brukbar en.
Når eg kjøper ein konsoll, så går eg ut ifrå at eg skal sleppe å "oppgradere" den. Difor valde eg òg å gå for premium pakken til X360. Dei 'mindre SKU'ane' til 360 kan jo også diskuterast, men det får bli i ein anna tråd.
Lenke til kommentar
Når eg kjøper ein konsoll, så går eg ut ifrå at eg skal sleppe å "oppgradere" den. Difor valde eg òg å gå for premium pakken til X360. Dei 'mindre SKU'ane' til 360 kan jo også diskuterast, men det får bli i ein anna tråd.

Du blir ikke tvunget, alle har harddisk og du kan lett slette dataene. Selvsagt ser jeg problemet med at man må innstallere før hver gang man spiller, men det er tross alt mye bedre enn å ha et spill man MÅ innstallere når man har en core.

Lenke til kommentar

Nei, Blu-ray-driven har tregere lesehastighet enn DVD-romen til 360.

Esset i ermet mot loadingtider er bruk av harddisk, men forhåpentligvis ved bruk av smarte installasjoner (kritiske ting, ikke hele spillet), eller caching på disken mens man spiller. Flere utviklere har brukt harddisken på den "smarte" måten lenge, så å tro at dette blir en trend for alle spill fremover er bare dumt. Men man skal ikke se bort fra at det er en lettvint snarvei som vil bli brukt av de utviklerne som ikke har kompetanse eller tid til å gjøre det på den bra måten.

Jeg antar forkortingen av tid det var snakk om var å dobbeltlagre data på Blu-ray disken slik at man fikk mindre seek times? Jeg mener i alle fall at det var en av tingene PS3 fans hypet som en av fordelene med PS3s bruk av nextgen media fremfor X360s bruk av standard plater..

Lenke til kommentar

Du blir ikke tvunget, alle har harddisk og du kan lett slette dataene. Selvsagt ser jeg problemet med at man må innstallere før hver gang man spiller, men det er tross alt mye bedre enn å ha et spill man MÅ innstallere når man har en core.

Man må da aldri installere spill på 360? Enten det med eller uten harddisk.

En annen kuriositet er jo at man må også installere demoer man laster ned på PS3.

Lenke til kommentar
Man må da aldri installere spill på 360? Enten det med eller uten harddisk.

En annen kuriositet er jo at man må også installere demoer man laster ned på PS3.

Man får ikke spillt Burnout online om man ikke har harddisk på 360.

Hva har det med installering å gjøre?

Var også et sportsspill man MÅTTE innstallere på 360

Nei, det var obskurt fotball spill man måtte ha harddisken for å spille fordi lagringsplassen tok mer enn 64megabyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...