aleksanderro Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei, Jeg sitter idag på denne CPU-viften. Men jeg trenger noe bedre siden den viften klarer ikke å holde Q6600 noe særlig kald på 3,6GHz. Så hvilken CPU-vifte kjøler best? Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Thermalright ULTRA120EXTREME ("TRUE") skal vist være noe av det heftigste man får tak i, og ser dessuten ut som om den burde passe de fleste hovedkort, bare pass på at du har plass i kabinettet her er en link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=U...E&mcat=c175 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Kan man montere hvilken som helt 12cm vifte på den? Går det an å montere to vifter som blåser samme vei, en på hver sin side? Eller følger det med vifte? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 tror ikke det følger med vifte. virker som om det bare følger med fester for 1 vifte, men på denne typen kjøler burde det ikke være alt for vanskelig å lage et trix som gjør at du får festet to vifter Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Noen andre som har noen CPU-kjøler å anbefale? Hvis ikke så blir det nok til den kjøleren, men hvilken vifte er det å anbefale til den? Helst en vifte som ikke har lys på seg. Det må jo være en vifte som kjøler veldig godt siden jeg skal overklokke. Hadde også vært greit om noen kan bekrefte om det går an å montere to vifter, utenom å mikse til noe selv. Fordi jeg går utifra det vil kjøle litt bedre med to vifter. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Når du først skal skifte kjøler, så går du ikke ett hakk opp. Kjøp Thermalright 120 Ultra Extreme, og du går 10 hakk opp Det følger med feste til én 120mm vifte (alle 120mm vifter passer ja). Skal du feste to stk. må du enten skaffe deg et feste til, eller mekke til noe slik som jeg har gjort. Jeg har Noctua 1200rpm, som ikke støyer og gir bra med luft. To slike burde gjør susen! Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Er denne noe bra? Så jo ekstremt stor ut, og prisen var heller ikke akkurat billig. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ja, er bra den og. Ca. samme ytelse som den jeg linket til om jeg ikke tar feil. Kjøp den av dei du har lyst på. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Tror du har mer igjen for å prøve å feste den kjøleren du har ordentlig, med riktig mengde termisk pasta. Du vil nok ikke merke så stor forskjell fra en Zalman 9700LED til en TRUE. Begge er "High performance", det spørs om to til tre grader bedre kjøling er verdt 800 kroner (TRUE pluss to gode vifter). Da bør du heller begynne å spare til vannkjøling. Endret 7. februar 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Vannkjøling kan jo alltids vurderes ja. Han har Zalman CNPS9500LED foresten. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 (endret) Vannkjøling kan jo alltids vurderes ja. Han har Zalman CNPS9500LED foresten. Hehe, litt rask der ja, så bare bildet i linken og antok 9700. Da stiller vel saken seg litt annerledes ja. Ville uansett forsøkt en reseating først. Endret 7. februar 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har vurdert vannkjøling, og fant ut at jeg ikke har stort nok kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå