Gå til innhold

CPU-vifte til Q6600 som skal overklokkes

aleksanderro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har noen CPU-kjøler å anbefale?

Hvis ikke så blir det nok til den kjøleren, men hvilken vifte er det å anbefale til den? Helst en vifte som ikke har lys på seg. Det må jo være en vifte som kjøler veldig godt siden jeg skal overklokke. Hadde også vært greit om noen kan bekrefte om det går an å montere to vifter, utenom å mikse til noe selv. Fordi jeg går utifra det vil kjøle litt bedre med to vifter.

Lenke til kommentar

Når du først skal skifte kjøler, så går du ikke ett hakk opp.

Kjøp Thermalright 120 Ultra Extreme, og du går 10 hakk opp :thumbup:

Det følger med feste til én 120mm vifte (alle 120mm vifter passer ja). Skal du feste to stk. må du enten skaffe deg et feste til, eller mekke til noe slik som jeg har gjort.

Jeg har Noctua 1200rpm, som ikke støyer og gir bra med luft. To slike burde gjør susen!

Lenke til kommentar

Tror du har mer igjen for å prøve å feste den kjøleren du har ordentlig, med riktig mengde termisk pasta. Du vil nok ikke merke så stor forskjell fra en Zalman 9700LED til en TRUE. Begge er "High performance", det spørs om to til tre grader bedre kjøling er verdt 800 kroner (TRUE pluss to gode vifter). Da bør du heller begynne å spare til vannkjøling.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Vannkjøling kan jo alltids vurderes ja. Han har Zalman CNPS9500LED foresten.

Hehe, litt rask der ja, så bare bildet i linken og antok 9700. Da stiller vel saken seg litt annerledes ja. Ville uansett forsøkt en reseating først.

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...