Gå til innhold

Lost 4x2 "Confirmed Dead"

Anbefalte innlegg

LOST 4x2 - "Confirmed Dead"

Her skal det bare diskuteres episoden "Confirmed Dead". Informasjon om selve episoden før den er sendt i USA legges inn som spoiler tekst.

Tenkte å starte opp tråden for episode 2 med engang. Er jo bare noen dager unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder du å bruke denne malen når du opretter episodetråder, tror det vil bli mer ryddig slik. Vet ikke hva andre synes men jeg synes vi kan vente til torsdag nå med å oprette episodetrådene, tror diskusjonene vil bli mer innholdsrike på den måten, synes uansett at det er fint at noen tar ansvar og er ivrige, vi har mange bra diskusjoner i denne delen av forumet :)

Trådtittel: LOST [sesong]x[Episode] - "[Navn på episoden]" (USA)

Første linje: Samme som trådtittel

Andre linje: Her skal det bare diskuteres episoden [navn på episoden episoden], annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

Tredje linje: Spoilertekst:

<!--SKJUL BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('718a6b535c4f753837c344aec9bd04b8')" style="font-weight: bold"><u>Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor</u></div><div class="spoilermain" id="718a6b535c4f753837c344aec9bd04b8" style="display:none"><!--SKJUL END-->[B]Trailer:[/B] [link]
[B]Hovedperson/Flashback:[/B] [Navn på person]
[B]Forhåndsinfo:[/B] [Kort "referat" av hva som skal skje i episoden]<!--SKJUL DIV--></div><!--SKJUL DIV-->

Lenke til kommentar

Bruk helst templaten Termometer har, veldig greit å ha samme start på alle trådene, det blir ryddigst slik. Gleder meg til episoden, både å få vite litt mer om "redningsaksjonen" og Johngjengens vei tilbake til The others landsby. Hva skjer om de møter restene av the others?

Spennende hva som ligger i tittelen. Avsløres den som er i kista i framtida, er det Naomi som bekreftes død (kjedelig isåfall), Charlie eller noen andre?

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Jeg frykter at det er Naomi som blir bekreftet død. Håper at det er Michael.

En annen teori som er ute å går på diverse Lost forum er jo at alle ombord på flyet er døde da. Og øya er en slags mellom stasjon mellom livet på jorda og livet videre. Confirmed dead skal da lede til at vi og folka på øya skal få vite at de faktisk er døde. De som kommer tilbake får en slags "kraft" fra øya som gjør at de kan bli med tilbake og leve. Dette støttes opp av at alle personene vi har sett på øya som er døde, har levd igjen. Samt at Charlie var levende foran Hugo.

Er ikke min teori dette over, men fra lost forum. Jeg er åpen for det meste, men heller mer om at øya var et eksperiemnt satt igang av Dharma og at det gikk galt. The Hostiles tok over og det er gruppen som vi kjenner som "the others". Nå er Dharma (redningsfolkene) tilbake og vil finne ut ting om øya som den er idag. Dette stemmer med det meste som har skjedd på øya og er teorien jeg går for nå.

Lenke til kommentar

Jeg mener det ikke er hold i den teorien, og er ikke dette at de er døde avkreftet av produsentene også? Vi så på en nyhetssending i forrige sesong at flyet var blitt funnet og at alle passasjerene var døde, men trodde vi ikke da at dette kunne være propaganda fra Dharma eller noe lignende? De folka vi har sett på øya er trolig Smokey som er ute på tur, episoden med Charlie skjedde i "den virkelige verden" der vi vet Hugo har hatt halusinasjoner før, noe jeg også tror dette var.

Det siste er jeg med på og det vet vi også, at Dharma kom dit med en mengde forsøk. Dharmafolka ble drept av Hostiles under ledelse av Ben, noe som vi så i forrige sesong. Hvem Hostiles egentlig er, det vet ikke vi, men etterlevende av skuta er en mulighet.

Du kan fort ha rett når det gjelder Naomi. At de finner henne død, med et sår som ikke ser ut som det kommer fra en kvist, det kan lage litt rumble in the jungle.

Lenke til kommentar

Oh god, kan vi ikke begynne å ha faste tidspunkt for når episodetrådene kommer ut? Tirsdag er ganske tidlig når ingen ser episoden før fredag uansett. Spoilere diskuteres i spoilertråden og forventninger til neste episode kan taes så smått i episodetråden til den forrige episoden.

Lenke til kommentar
Oh god, kan vi ikke begynne å ha faste tidspunkt for når episodetrådene kommer ut? Tirsdag er ganske tidlig når ingen ser episoden før fredag uansett. Spoilere diskuteres i spoilertråden og forventninger til neste episode kan taes så smått i episodetråden til den forrige episoden.

Hei en som kaller seg Termometer har avkreftet at denne tråden er den off. tråden for ep 2 så tror ikke reglene jeg prøvde å komme med gjelder lenger.

Lenke til kommentar

Mitt forslag var torsdag, synes vi enten bare kan gjøre dette eller lage en tråd der vi kan diskutere hvordan førstepost skal se ut og når vi skal oprette slike tråder hvis det er slik at ikke alle er enige i dette. Har laget en mal for opprettelse av episodetråd som bygger på de som har blitt brukt før som vi arbeidet fram forrige sesong. Og det virker foreløpig slik at det fortsatt er noen som liker dette oppsettet for førsteposter.

Edit: Beklager igjen å måtte ta dette i denne tråden, men oppfordrer Kjakan til å fortsette diskusjonen på PM hvis du mener det er noe mer å snakke om, liker ikke personangrepene du kommer med i flere tråder.

Endret av Termometer
Lenke til kommentar

Merker jeg en liten sårhet i den siste der? Det oppsettet Termometer kommer med er det samme som ble satt i vei under forrige sesoong, men hell etter min mening. Vi kjører episodetråder der denne episoden diskuteres, spoilertråd for spoilere og Lostcafé for generelt prat rundt serien. I tillegg kan tråder med et spesifikt tema komme opp, f.eks. "Hvem er Oceanic 6". Dette gjør det hele ryddig og oversiktlig. Hvis alle er fornøyde med dette, avsluttes diskusjonen. Denne trådens framtid får avgjøres av trådstarter, som får sende et evt. ønske om stenging til mod.

Se forøvrig sticky, der står alt.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Akkurat sett episoden nå. Bra episode, glad for at vi fikk sett flashback av de 4 helikopterfolka. Men nå sitter jeg med enda flere spørsmål.

Hvorfor gråt Daniel i flashbacket sitt da han så at Oceanic 815 hadde blitt funnet? Er det mulig at han kjenner noen på det flyet?? Eller er han bare rar/nutcase

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...