Gå til innhold

PS3 til PC skjerm. HDMI->VGA?

Holmgang

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurte på om dette vil virke:

PS3 -> HDMI Kabel -> HDMI til DVI adapter (hun-han) ->DVI til VGA adapter (hun-han)-> PC-Skjerm

Vil jeg kunne få lyd på en annen måte da? Og vil i det hele tatt skjermbildet virke?

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så om du har en sånn boks jeg linket til, vanlig Component kabel og en PC skjerm med VGA vil det altså funke å bruke PS3 på PC skjermen?

Synd, det sendte ikke til Norge. Men Hvis PS3 -> HDMI Kabel -> HDMI til DVI adapter (hun-han) -> PC-Skjerm, funket det altså? :)

Lenke til kommentar

HDMI-signalet fra PS3 inneholder HDCP-beskyttelse (med mindre Sony har endret på noe ved PS3 siden jeg leste om dette sist), noe som trolig vil skape problemer når man prøver å koble via adaptere og/eller DVI-skjermer. Med mindre adapteren/DVI-skjermen takler dette systemet da.

http://www.behardware.com/articles/656-2/h...nsequences.html

We faced two other interesting and slightly disappointing situations. The Panasonic player and PS3 console are also subject to HDCP protection when the signal is digital regardless of the media inserted. With games and movies (even DVDs) there is no understandable reason to protect these media with HDCP, but they also end up being affected. Protection starts from the beginning with the menus and no HDCP on the display, means no possible adjustment in HDMI/DVI.

Komponent -> VGA skal derimot fungere helt fint så vidt jeg forstår. F.eks. vha denne? :)

Lenke til kommentar

Da tror jeg nok ikke den adapteren fungerer, siden den er laget for komponent. Kabelen som følger med er vel vanlig kompositt/scart. Men du kan jo alltids kjøpe en komponentkabel til PS3en i tillegg, dersom du har lyst til å kjøpe den adapteren?

De selger komponentkabler til PS3 veldig billig på butikken jeg linket til tidligere i allefall. De har to forskjellige der så vidt jeg kan se, disse koster rundt $7 per stk inkl frakt (får håpe kvaliteten er nogenlunde bra, kan jo begynne å lure litt når de selges såpass billig).

Selv har jeg bestilt denne, men har ikke fått den enda. Har faktisk bestilt den adapteren jeg linket til tidligere også, alt i alt kom disse tingene på litt i underkant av kr 200,- inkludert frakt.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å koble PS3en til PC-skjermen selv.

Vil denne pluss en componentkabel fungere?

Ellers så jo den "boksen" Juke linket til greit ut, men er litt skeptisk til å handle i utenlandske nettbutikker.

Jeg har forsøkt å koble PS'3 min til min 22" ViewSonic skjerm, brukte da HDMI kabel fra PS3 og satt den inn på DVI på skjermen (ved hjelp av en overgang). Det eneste som skjedde på skjermen var at den ble helt svart. Problemet var at skjermen min ikke støttet HDCP. Dersom den hadde støttet dette, ville jeg fått bilde.

Ergo, støtter skjermen din HDCP, er det bare å kjøre på. Hvis ikke, dropp å bruke penger på overganger og ekstra kabler.

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på å koble PS3en til PC-skjermen selv.

Vil denne pluss en componentkabel fungere?

Ellers så jo den "boksen" Juke linket til greit ut, men er litt skeptisk til å handle i utenlandske nettbutikker.

Jeg har forsøkt å koble PS'3 min til min 22" ViewSonic skjerm, brukte da HDMI kabel fra PS3 og satt den inn på DVI på skjermen (ved hjelp av en overgang). Det eneste som skjedde på skjermen var at den ble helt svart. Problemet var at skjermen min ikke støttet HDCP. Dersom den hadde støttet dette, ville jeg fått bilde.

Ergo, støtter skjermen din HDCP, er det bare å kjøre på. Hvis ikke, dropp å bruke penger på overganger og ekstra kabler.

Sljermen ikke har DVI engang, kun VGA. Så da regner jeg med at jeg må isåfall kjøre bildet gjennom component og en component til VGA konverter (som f.eks den jeg linket til).

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Noen som faktisk har testet at det funker på en HDCP-kompatibel skjerm?

Edit: Jeg fant en video på YouTube som viser en som spiller PS3 på samme skjerm som jeg har (Samsung 226BW), så da er vel det bekrefta :)

Jeg har prøvd og feilet.

Årsaken er at min PAL-PS3 sender ut 50Hz-signal, mens skjermen kun takler et 60Hz-signal.

Det vil trolig fungere med en amerikansk ps3 som er 60Hz, etter det jeg forstår, men jeg har ikke tenkt å prøve.

Om dette vil være et problem på din skjerm vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...