Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Billig bildestabilisering for alle kamera!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan kameraet ta skade av denne

oppfinnelsen? Så i grunnen ganske genialt ut. Men ser ikke for meg at kameraet er laget for en slik belastning.

Nei, så sant du ikke lager det loddet FOR tungt så skulle det gå bra.

Andreas

Man trør jo på "loddet" og trekker kameraet til seg...

Lenke til kommentar
Man trør jo på "loddet" og trekker kameraet til seg...
Er jo ikke snakk om at man drar til med alt man har av kraft, men man sørger for å skape en rett linje, slik at kameraet får færre frihetsgrader. Kameraet tåler helt fint å henge opp ned etter stativskruen, så det tåler nok dette også helt fint. Kanskje jeg ville latt være å bruke den på kompaktkameraer med stativfeste i plast, men på den annen side varer nå sånne kameraer uansett kortere...
Lenke til kommentar

Jeg hadde turt det på kompaktkamera med feste i plast også, men selvfølgelig vært hatt i bakhodet at jeg ikke må være for voldsom med det.

Jeg synes forresten det var et fint tips som er veldig enkelt å ta med seg og gir en del beskyttelse mot uønskede bevegelser. Absolutt verd pengene (5kr?) og innsatsen (5 min?).

Lenke til kommentar
Kan kameraet ta skade av denne

oppfinnelsen? Så i grunnen ganske genialt ut. Men ser ikke for meg at kameraet er laget for en slik belastning.

Gammelt triks, jeg har alltid min med meg. Jeg bruker to snorer, viktig at de ikke har noen strikk-effekt. Vanligvis har jeg en snor under hver fot og føttene litt fra hverandre, men noen ganger tar jeg begge under én. Det er kompaktkamera jeg bruker det på for tiden (GRd). Du skal jo ikke løfte deg selv opp med dette, bare skaffe et jevnt press så kameraet blir stødig(ere). Det gir 1-2 trinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...