MST Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei! Jeg ser at play.com hat utrolig billige spill og tilbehør etc.. Og lurer på om noen her har erfaringer med dem? Jeg vil først og fremst kjøpe ps3 spill fra dem. Og jeg har noen spørsmål angående det.. Hva ligger frakt på ca? Merker de gaven som " gift " eller " under 20$ "? Hvor lang leveringstid er det? Og har du gode erfaringer med dem? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 all frakt er gratis, har BARE gode erfaringer med dem. leveringstid på ca en uke etter min erfaring. Jeg har dog bare bestillt film som alle var verdi under 200 nok, og jeg regner med at de merker alle sendinger med den aktuelle verdi Lenke til kommentar
MST Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Hmm:/.. Hvis de gjør det blir det toll:/ Noen her som har kjøpt varer over 200kr fra dem? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hmm:/..Hvis de gjør det blir det toll:/ Noen her som har kjøpt varer over 200kr fra dem? Mener det er flere som har prøvd å sende mail til dei om det. Men dei har visst svart høflig tilbake om at dei ikkje kommer til å gjøre det. Så enten må du belage deg på å betale masse ekstra, eller handle for under 200 kr. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har opplevd å måtte betale toll hvis produktet kostet over 200kr. Men ikke alltid. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvor mye må man betale i toll da? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvor mye må man betale i toll da? 25% tror jeg... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) 25% av varens verdi på pluss en fortollingsavgift på 60-80 kroner. Endret 2. februar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 riktig som folk skriver. 25 % mva og tollgebyr. Play.com merker ikke varene de selger med gift. Da må du gjøre som meg å handle på ebay. Mail først til selger og spør om han merker med "gift" og gave 25 $. Funket for meg det på vare for 12.000,- Lenke til kommentar
MST Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Hmm.. Hav vil bli billigst..? Play.com eller videogamesplus.ca.. Jeg handler for 200kr+ og VGP merker det som gift. Lenke til kommentar
MST Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Og...Med tanke på ebay... Hvem er det som betaler først? Kjøper eller selger? Er skeptisk til og betale først med tanke på svindel etc.. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hmm..Hav vil bli billigst..? Play.com eller videogamesplus.ca.. Jeg handler for 200kr+ og VGP merker det som gift. For nyere spill er VGP klart billigst siden de merker varene med 20$. Mine siste kjøp har kostet meg 382,- nok(Uncharted) og 360,- nok(Ratchet and Clank). Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Og...Med tanke på ebay...Hvem er det som betaler først? Kjøper eller selger? Er skeptisk til og betale først med tanke på svindel etc.. Selgeren skal vel sjeldent betale noe, men hvis du tenker på om de sender fra seg uten å motta betaling først så er det svært sjelden. Jeg har brukt ebay ca 20 ganger, og har blitt svindlet 1 av de. Play har jeg brukt ofte, men holder meg alltid under tollgrensa. Lenke til kommentar
MST Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Har play.com noen e-mail hvor jeg kan stille spørsmål? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 ingen firma har lov å merke sendingene med gift eller lavere verdi. Beste eksempelet er lookfantastic som selger kosmetikk på internett. De merket med lavere verdi og var veldig populært i norge. Så fikk tollvesenet tips om dette og stoppet plutselig 3000 pakker og firmaet fikk bot. Dette kan fort skje med andre også hvis pågangen øker. Når det gjelder ebay så er jo første reglel å sjekke selges rating og tilbakemeldinger. Ut fra det har jeg aldri hatt noen problemer. Kjøpt masse grafikkort, minne og prosessorer på ebay uten problem. Lenke til kommentar
MST Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Da bryter vel VGP loven da? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 ingen firma har lov å merke sendingene med gift eller lavere verdi. Beste eksempelet er lookfantastic som selger kosmetikk på internett. De merket med lavere verdi og var veldig populært i norge. Så fikk tollvesenet tips om dette og stoppet plutselig 3000 pakker og firmaet fikk bot. Dette kan fort skje med andre også hvis pågangen øker. Når det gjelder ebay så er jo første reglel å sjekke selges rating og tilbakemeldinger. Ut fra det har jeg aldri hatt noen problemer. Kjøpt masse grafikkort, minne og prosessorer på ebay uten problem. Menmen, bestiller fra Lookfantastic.com uansett, kjøper en hårgel i ny og ne, selv om jeg betaler frakt bestiller jeg alltid under 200kr, altså kun en ting om gangen, sparer penger på det likevel. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 har alltid hatt gode erfaringer med play.com. som oftes bestilt for under 200,-. De gangene jeg har bestilt en pakke som var over har jeg måttet betale toll. Men på pakken jeg fikk i dag så hadde play.com av en eller annen grunn skrevet over dobbelt verdi på utsiden av pakken (kostet egentlig 17.99 men der stod det 38 pund), så jeg måtte betale toll hvis jeg ville ha den ut. Gikk til play sine nettsider for å sende en mail om dette, men der har de ingen email adresse som jeg kan kontakte dem på (finner den ihverfall ikke, noen som har den?). Synes dette var ganske dårlig, men alltid hatt gode erfaringer før.. Lenke til kommentar
Hitman-Kris Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Play.com sender ikke ps3/360/psp til andre land?? Endret 12. februar 2008 av Hitman-Kris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå