Lasse69 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Nok en gang så må jeg henvende meg til den uutømmelige kilden med kunnskap på dette forumet. I går så bygget jeg meg ny PC, den består av følgende: Chieftec Giga Miditower Sort, 2 Vifter,USB/Firewire/Audio (Uten Strømforsyning) Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,140mm Fan, 8xSATA, SLI Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Gigabyte GA-P35-DS3P, P35, Socket-775,ATX, GbLAN, DDR2, 1333FSB, 2xPCI-Ex16 2x Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM Seagate Barracuda 7200.11 500GB,SATA-300, 32MB, 7200RPM LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM Gainward GeForce 8800GTS 512MB GDDR3,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 256bit Problemet er at jeg får en horribelt dårlig FPS på alt jeg gjør, f.eks 3Dmark 05 har jeg en score på 1918. Så her er naturligvis noe helt galt. Når jeg booter, sier en melding at grafikkortet er justert ned grunnet for lite strøm. (eller noe slikt) Jeg har naturligvis satt i PCI-e power i grafikkortet, det er 3 slike på PSU`en og jeg har testet alle, uten at dette hadde noe å bety. Jeg har prøvd alt av forskellige drivere, inkl, den siste Omegadriveren. Misstenker at det har noe med den strømmangelmeldingen å gjøre. Er det noe i BIOS som må aktiveres? Jeg har rett og slett ikke snøring hvor problemet ligger, så all hjelp vil bli satt umåtelig pris på, da fortvilelsen har nådd nye høyder :-( Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Her er GPU-z resultatet. Ikke at jeg ble klokere av den grunn. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 installert intel brikkesett driver? http://downloadcenter.intel.com/Product_Fi...x?ProductID=816 Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Hei, takker for svar, disse driverne er på plass. Men jeg har løst problemet, er litt usikker på om det var selve monteringen eller om det var driverne. Jeg tok det ut og testet med et annet PCI-e kort, dette funket helt topp, deretter monterte jeg inn igjen mitt kort, da frøs maskinen hele tiden, kom inn i Windows så var det full stopp. Så jeg bootet i sikkerhetsmodus, avinstallerte alt som tilhørte Nvidia, rebootet inn i sikkerhetsmodus igjen, installerte siste Omegadriverne. Vips, 18600 poeng i 3Dmark 05 :-D Me so happy :-) PS!! Hvordan er det tallet for en maskin med det oppsettet jeg har? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hadde den samme meldingen om at skjermkortet ikke fikk nok strøm. Da viste det seg at det var støv som va problemet så jeg bare støvsugde PC-en og etter det har det funket utmerket . Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Problemet viste seg å være der fremdeles når jeg bootet ,maskinen i morges. Det viste seg at det nok var et blaff med flaks som gjorde at den begynte å virke skikkelig. Nå har jeg brukt dagen på feilsøking......og lett på nettet etter svar, og svar fant jeg. Dette er VIKTIG, for alle som skal bygge seg en maskin i nær femtid. nVidias nyeste chip G92, den som 8800 GT512 og 8800 GTS512 har, er inkompatible med et stort antall strømforsyninger. Spesielt Corsair og Antech, her er det et fåtall som virker. Men og flere andre merker er ikke kompatible. nVidia kjenner til problemet og har til nå jobbet med problemet siden midten av desember, men de har ennå ingen løsning. Jeg hadde jo en Corsair 750W PSU, jeg byttet den ut med PSUèn i en annen maskin jeg har, og da fungerte alt 100% Bare så det er nevnt, maskinen som jeg byttet PSU med, den kjører med et 8800 GTS 640mb, og her er det ingen problemer, siden dette kortet kjører med den gamle prossessoren. (G80) Men nå er ihvertfal problemet løst :-) Så håper jeg at denne posten kan være til hjelp for andre som får dette problemet, det viste seg å være et godt kjent og veldig vanlig problem. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Flott at du deler slike erfaringer på forumet. Pga. deg har jeg nå hjulpet en bekjent med samme problem Lenke til kommentar
Lasse69 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Det er flott, var i grunnen det jeg håpet på, at jeg kunne være til hjelp. Jeg var virkelig frustrert de 2-3 døgna jeg holdt på med den nye maskinen, før jeg fant det ut. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ja, det er litt rart at det er tilfeldig hvem som får det til og ikke til å virke. Traff på to stykker, den ene med en Coolermaster og den andre med en Enermax-PSU som hadde samme problemet. Men så er det andre med Corsair, Antec og div andre strømforsyninger som ikke har problemet i det hele tatt. Får håpe nVidia finner ut av problemet. (var vel noe timingproblemer mellom PSU og kort). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Ja, det er litt rart at det er tilfeldig hvem som får det til og ikke til å virke. Traff på to stykker, den ene med en Coolermaster og den andre med en Enermax-PSU som hadde samme problemet. Men så er det andre med Corsair, Antec og div andre strømforsyninger som ikke har problemet i det hele tatt. Får håpe nVidia finner ut av problemet. (var vel noe timingproblemer mellom PSU og kort). Dette er viktig, antaglig samme problemet vill oppstå med kommende 9800-serien også. Det er test om dette kortet og de brukte OCZ Silencer 750 Quad uten å nevne noe problemr. Vet du hviken Corsair og Antec er testet og virker? Endret 5. februar 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kan hende dette av og til. Jeg kjører alltid en driverclean før jeg installerer nye skjermkortdrivere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Vet du hviken Corsair og Antec er testet og virker? Jeg vet ikke noe spesielt mer om det, bare at det tydeligvis er nVidia-kort i G92-klassen som er berørt. Når det gjelder hvilke strømforsyninger som feilen oppstår på, så virker det mer tilfeldig, når det er folk med HX520/620 (og andre modeller) som har 8800GT/GTS og aldri får denne feilen. At feilen kommer til å oppstå på framtidige kort høres rart ut, hvem er det som sier det? Edit: Corsair kommenterer og oppdaterer visst med info i denne tråden Endret 5. februar 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ingen problemer her med min hiper type-R 580W Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har en antec 430 w strømforsyning og har ett gainward 8800gt kort med 1 gb liggende på postkontoret. Hvordan vil dette gå? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 HX serien funker fint på GT i alle fall. Lenke til kommentar
wolfen2 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kan bekrefte at Corsair 620 funker 100% med 8800gt G92 Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Mist 500w rev2 virker også uproblematisk på GW 8800 GTS 512 Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fungerer fint hos meg med HX620 og 8800GTS 512MB. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Mist 1000W funker ikke med Foxconn 8800GT , svart skjerm og pip. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Hm, kan noen forklare meg hvordan en strømforsyning kan være ikke-kompatibel med et skjermkort? Den leverer jo bare ut strøm, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå