Hosjkornæsj Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg har sett mange nettsteder hvor bilder endrer seg når du peker på det med musen. Vet ikke om det er html eller javascript men flash er det ihvertfall ikke! For jeg kjennetegner jo FAKTISK flash og html.... Men vet noen hva eller hvordan man gjør det? Eller kan noen i det minste gi meg en html/javascript? PLEASE? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Slik: div{ background-image: ('img.png'); width: 200px; height: 120px; } div:hover{ background-image: ('hoverimg.png'); } Lenke til kommentar
Hosjkornæsj Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Virker denne med URL også? Isåfall, skal jeg ha URL-en i parantesene? Endret 31. januar 2008 av hbe036 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Er bare å prøve seg fram Uansett, slik: background-image: url('http\\www.loremipsum.com\img.png'); Endret 31. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ja, det er jo det det er i eksempelet. Blir det samme om du hiver inn en relativ, absolutt eller full URL. Lenke til kommentar
Hosjkornæsj Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Men virker den i piczo?? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Piczo virker ikke. Face it. Spørs jo om du mener at denne flotte effekten skal være en lenke, eller om du mente en URL til et bilde? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du kan også søke på eksempelvis "sliding doors" på Google. Benytter egentlig samme prinsipp, men at du kun har et bilde isteden for to (altså to bilder som er montert sammen til et). Ved hover, forandrer du bakgrunnsbildets posisjon, slik at det andre opptar plassen det første opprinnelig hadde. Eventuelt kan du søke på "Rollover images html" eller lignende. Det finnes mange måter å gjøre ting på. Eventuelt kan du få flere bilder til å vises i samme felt dersom du har musen over (eller trykker på) knapper og bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå