hitokiri Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) *Takk til alle som kontaktet oss. Vi etterlyser ikke flere tidligere Nutel-kunder.* Redaksjonen i Amobil ønsker å komme i kontakt med tidligere Nutel-kunder som har fått brev fra advokat Sylte i forbindelse med krav fra Nutel. Har du fått et brev med et uspesifisert krav, ønsker vi å høre fra deg. Vi ønsker spesielt å komme i kontakt med personer som har betalt inn store forskudd til Nutel rett før selskapet gikk konkurs. Ta kontakt via e-post: [email protected]. Endret 2. februar 2008 av hitokiri Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har fått regning ja, men skal ikke betale den! Har også sendt mail til [email protected] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har selv ikke sett brevet jeg skal ha mottatt igår (det ble sendt til 'hjemmeadresse'), men jeg skal ha mottatt en regning fra Nutel på mellom 100 og 150 kroner, som jeg ikke kan forstå hva det skal være for. Hadde tenkt å starte tråd angående denne siden jeg overhode ikke skylder dem noe som helst. Regner med å selv komme i besittelse av regningen idag eller imorgen. Hva skal man gjøre med slikt når man ikke føler man har noe man skylder, men får en regning med frist levert i postkassa? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har fått regning på 23,75kr... Aner ikke for hva. Her er et forum sylt'ene har laget for oss: http://advokatsylte.no/forum/?id=5 Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal betale. Har fått en regning på 122,50 og det står ikke spesifisert hvorfor jeg skal betale denne summen. Greit nok at nutel gikk konkurs, men de er jo blitt kjøpt opp av et annet firma. Hvorfor skal vi som er gamle kunder som gjerne har noe stående igjen hos Nutel faktisk betale noe som helst? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Her er det bare å IKKE betale noe som helst! La heller Herr. Snylte møte en motpart i retten på dette spørsmålet. Det ville vært morsomt å se hvordan dette skal kunne holde vann rent juridisk. En ting er at dette gjelder noen, men å sende ut en hel haug med fakturaer hvor man truer med innbetaling er på kanten, eller over kanten. Spesiellt når Snylte skriver på sitt eget forum at dersom man har innsigelser så kan man gi beskjed. De krever at kundene selv må ta inniativ. En utrolig måte å få kundene selv til å skaffe oversikt for adovaktfirmaet. Dersom Advokatfirmaet Snylte mener noen har utestående beløp så får DE luke ut de som har reelle fakturaer. Mitt råd: INGEN betaler. Lenke til kommentar
rolloviking Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Dessverre må vi nok belage oss på å betale: I følge Forbrukerrådet er det ingenting som tyder på at advokatkontoret Sylte ikke har rett til å kreve inn betaling for mobilbruken, på vegne av sin klient. - Det kunden har nyttegjort seg hos Nutel, det skal han betale for, sier underdirektør i Forbrukerrådet, Ole Asbjørn Lie, til Dagensit.no. (se http://www.dagensit.no/mobil/article1305191.ece ) Så vidt jeg har forstått så er det bare forbruk som er fakturert eller fastpris frem til abonnementet ble stengt? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) - Det kunden har nyttegjort seg hos Nutel, det skal han betale for, sier underdirektør i Forbrukerrådet, Ole Asbjørn Lie, til Dagensit.no. Dette har jeg allerede betalt, gjennom de 399kr som abbonementet kostet for ett år. Disse 399kr skulle dekke forbruket på 1000sms og 500 ringeminutter hver måned! Hadde jeg brukt noe utover det så er det greit, og jeg ville betalt, men det har jeg ikke. Jeg hadde abbonementet i 23 dager (10 dager i november og 13 dager i desember). edit: Hvordan er det man sender krav om tilbakebetaling av penger som skulle dekke de 342 andre dagene i året? Det er jo godt over 350kr. Skjønner dette er småpenger i forhold til dere som har betalt mange tusner, og som har fått regning på flere hundre kroner. Endret 1. februar 2008 av jale Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 - Det kunden har nyttegjort seg hos Nutel, det skal han betale for, sier underdirektør i Forbrukerrådet, Ole Asbjørn Lie, til Dagensit.no. Dette har jeg allerede betalt, gjennom de 399kr som abbonementet kostet for ett år. Disse 399kr skulle dekke forbruket på 1000sms og 500 ringeminutter hver måned! Hadde jeg brukt noe utover det så er det greit, og jeg ville betalt, men det har jeg ikke. Jeg hadde abbonementet i 23 dager (10 dager i november og 13 dager i desember). edit: Hvordan er det man sender krav om tilbakebetaling av penger som skulle dekke de 342 andre dagene i året? Det er jo godt over 350kr. Skjønner dette er småpenger i forhold til dere som har betalt mange tusner, og som har fått regning på flere hundre kroner. det er krav du skulle sendt bobestyrer, annet enn det har du ikke noe sted å rette kravet. For de av dere som klager over måten dette skjer på så henviser forumet til hvorfor dette skjer på denne måten, og jeg ser virkelig ikke problemet til enkelte. Får du et krav du er uenig i så sender du en innsigelse, det er en e-post feks som tar deg noen sekunder å forfatte. jeg har fått mine penger tilbake ettersom nutel var så snille og lot meg betale online, så nå har Nordea regningen Lenke til kommentar
rolloviking Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 jeg har fått mine penger tilbake ettersom nutel var så snille og lot meg betale online, så nå har Nordea regningen Jeg har faktisk tenkt på dette. Siste gang jeg betalte Nutel var ikke lenge før konkursen og da med kredittkort. Kan jeg kontakte kortselskapet og få de pengene tilbake og heller betale regningen på forbruk som jeg nå har fått? Jeg vil for å være ærlig mye heller betale de nye eierne for det jeg reelt har ringt for enn forskudd til de gamle kjeltringene Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 jeg har fått mine penger tilbake ettersom nutel var så snille og lot meg betale online, så nå har Nordea regningen Jeg har faktisk tenkt på dette. Siste gang jeg betalte Nutel var ikke lenge før konkursen og da med kredittkort. Kan jeg kontakte kortselskapet og få de pengene tilbake og heller betale regningen på forbruk som jeg nå har fått? Jeg vil for å være ærlig mye heller betale de nye eierne for det jeg reelt har ringt for enn forskudd til de gamle kjeltringene skal ikke være noe problem det. Jeg sendte kopi av klage til Nutel, regning og alt. de kjørte seg litt vrange første gang, men det var fordi de manglet klagen til nutel. 2 dager etterpå var beløpet kreditert og jeg har ikke hørt noe siden. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren... Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
rolloviking Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg for min del ber min bank om å få tilbake pengene fra kreditkort betalingen og så betaler jeg heller den fakturaen fra sylte slik som foreslått over. For det første så sparer jeg mye penger på det og for det andre er det mye mindre arbeid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kan man kreve tilbake penger når det er betalt med ett såkallt "debitkort" (VISA koblet opp mot konto) da? Leste deler av en artikkel om dette for en stund siden. Hva sier dere som skal kreve banken for pengene for å forklare tilstanden, og få tilbake det dere betalte inn? Selv betalte jeg 400 kroner, men fikk kun benyttet abonnementet i tilnermet en måned. Dere mener da det er rimelig å kunne kreve banken for de 400, for så å betale regningen fra Sylte på teleskrittene jeg brukte? Lenke til kommentar
rolloviking Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kan man kreve tilbake penger når det er betalt med ett såkallt "debitkort" (VISA koblet opp mot konto) da? Leste deler av en artikkel om dette for en stund siden. Hva sier dere som skal kreve banken for pengene for å forklare tilstanden, og få tilbake det dere betalte inn? Selv betalte jeg 400 kroner, men fikk kun benyttet abonnementet i tilnermet en måned. Dere mener da det er rimelig å kunne kreve banken for de 400, for så å betale regningen fra Sylte på teleskrittene jeg brukte? Jeg er ikke advokat, men hvis du har betalt forskudd for en lengere periode enn det Nutel kunne levere så er det i alle fall ikke moralsk galt å gå til kortselskapet og få pengene tilbake. Sylte har hvist bare fakturert for det du har ringt for, så det er jo greitnok. Men hvis du ikke betalte forskudd men bare etablering så er jeg mer usikker.... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg for min del ber min bank om å få tilbake pengene fra kreditkort betalingen og så betaler jeg heller den fakturaen fra sylte slik som foreslått over. For det første så sparer jeg mye penger på det og for det andre er det mye mindre arbeid. Merk deg at chargeback kan ta tid da. Kan man kreve tilbake penger når det er betalt med ett såkallt "debitkort" (VISA koblet opp mot konto) da? Leste deler av en artikkel om dette for en stund siden. Hva sier dere som skal kreve banken for pengene for å forklare tilstanden, og få tilbake det dere betalte inn? Selv betalte jeg 400 kroner, men fikk kun benyttet abonnementet i tilnermet en måned. Dere mener da det er rimelig å kunne kreve banken for de 400, for så å betale regningen fra Sylte på teleskrittene jeg brukte? Du vil ikke få pengene igjen pga kortet. Jeg ragumenterte med kreditkjl. §8, og at tjenesten ikke kan leveres da selger en konkurs. Jeg fikk 599 kr refundert, men holder tungen i munnen til de avslutter saken helt. stod noe om "med mindre kortstedet kan verifisere transaksjonen". Lenke til kommentar
convak Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Vil man kunne få igjen fra banken dersom man har betalt med VISA? Eller gjelder det kun mastercard osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå