tomsi42 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det er på tide å skaffe seg nye glass til trynet, og jeg har da et spørsmål til dere brillebrukere. Hvilken type briller er best egnet til fotografer; små eller store glass? Er det andre ting å tenke på? JEg bruker forøvrig venste øye, har det noe å si. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det er på tide å skaffe seg nye glass til trynet, og jeg har da et spørsmål til dere brillebrukere. Hvilken type briller er best egnet til fotografer; små eller store glass? Er det andre ting å tenke på? JEg bruker forøvrig venste øye, har det noe å si. Tom Jeg er brillebruker, Tom...ikke annet å si enn at brillene ofte er i veien, uansett men alternativet er verre. RandiA Lenke til kommentar
asdf9321asdf1234 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ikke noe problem for meg. Dagens søkere, selv for digital crop, er såpass store at det ikke er noe problem. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Varierer jo en del hvor langt unna øyet man får forskjellige briller, enkelte kommer liksom litt nærmere, og da er de litt mindre i veien. Blir fort litt ekkelt å se hele søkeren samtidig uten at brillene blir presset litt innover til meg med det brilleparet jeg bruker til vanlig. Ta med kameraet når du skal plukke ut briller, så får du jo prøvd om det kræsjer totalt med kameraet. God coating på brilleglassene er en selvfølge, unngå de aller billigste typene glass og det går bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Varierer jo en del hvor langt unna øyet man får forskjellige briller, enkelte kommer liksom litt nærmere, og da er de litt mindre i veien. Blir fort litt ekkelt å se hele søkeren samtidig uten at brillene blir presset litt innover til meg med det brilleparet jeg bruker til vanlig. Det er noe å tenke på. Ta med kameraet når du skal plukke ut briller, så får du jo prøvd om det kræsjer totalt med kameraet. God coating på brilleglassene er en selvfølge, unngå de aller billigste typene glass og det går bra. Jeg har tenkt å ta med kamera. Men ettersom jeg er relativt nærsynt (ca -5), så er jeg usikker på hva jeg får ut av det... Jeg skal skikkelige glass denne gangen med god coating. Tom Lenke til kommentar
A|3x Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Laser eye surgery sier jeg bare.. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hørt rykter om at søkeren i D80 er stor og fin. Burde passe bra til en canonfan med briller.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hørt rykter om at søkeren i D80 er stor og fin. Burde passe bra til en canonfan med briller.. Eller en D90... Edit: For ikke å glemme Canon 40D, Olympus E3, Pentax K20D eller Sony A700... Tom Endret 29. januar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Edit: For ikke å glemme Canon 40D, Olympus E3, Pentax K20D eller Sony A700...D3 eller 1Ds ;-) OK, 5D er ikke så verst heller... Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Vil en øyemusling på søkeren hjelpe? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvorfor ikke linser, Tom? Jeg tok forresten laserkirurgi i 2001, og ser fortsatt skærpt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Hvorfor ikke linser, Tom? Jeg tok forresten laserkirurgi i 2001, og ser fortsatt skærpt! Hverken linser eller laserkirurgi frister. Briller er liksom meg... Så det er et spørsmål om å finne de best egnete brillene. Kameraet skal forøvrig oppgraderes i år - og stor søker er en av de viktigste kriteriene; men det er litt OT her. Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hehe. Ok. I såfall trekker jeg meg stille ut av tråden. Om du tar med kamera til optikeren, så får du altså prøvd hvordan det blir, og da har jo gjort alt du kan for å tilpasse brillene fotograferingen! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Kanskje på tide med en liten oppdatering/oppsummering. Tok med EOS 50E* til optiker og prøvde ut forskjellige innfatninger. Det viste seg at de jeg hadde fra før, var blandt de bedre. Men jeg fant et par som var like gode (egentlig et par par). Prøvde forøvrig linser** for første gang; jeg skal ikke være så negativ heretter, jpsalvesen. Så nå har jeg to par nye briller, riktig justert og egnet til foto. Tom * Før jeg kjøpte 30D ** kontaktlinser er linser, ikke objektiv Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Gratulerer med nye briller da, Tom...blir enda klarere bilder nå da.. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Gratulerer med nye briller da, Tom...blir enda klarere bilder nå da.. RandiA Selvfølgelig Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå