mongojarle Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei, i natt døde min gamle Mist 500w psu en tragisk død. Den døde stille inn og vi fant den dagen etter. Så, jeg trenger en ny. Akkurat nå har jeg en gammel P4-traver med AGP-skjermkort og greier. Men planen er å oppgradere etterhvert, og da blir den en 45nm intel-maskin med et GF8800GT\GTS, 4 disker, 1 dvd og slikt... Holder da en 500W mist? Er det noe annet jeg heller bør se på? Vedsetter støy meget lite, altså skal ha en som ikke bråker. Og den MÅ være modulær. Hva med min gamle mist, den er ikke mer enn 2-3 år gammel, og tror jeg kjøpte den på microplex. Er det noe garanti\reklamasjons greier på denne? Den har funket helt fin frem til den døde i natt... Maskinen har alltid stått på uker i strekk, og det var ingen rare lyder fra den. På morran i dag var PC-en av (skrudd seg av i løpet av natta), og det var ikke mulig å få liv i den igjen. (Har testet med annen psu, og det funker fint da, så er psu som er ødelagt) Så, anbefalinger? Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Corsair - CMPSU-750TXEU, 750 Watt, Den vil jeg anbefale. har den selv, og den støyer lite og gir strøm i massevis. Koster 1200kr på SHG.no Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Ja, glemte å si det, men vil helst kjøpe på komplett eller netshop, ettersom jeg ike vil betale porto, så kan jeg heller kjøre bort å hente den. Så jeg trenger 750W altså? Hadde vel helst tenkt på noe litt billigere... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Så, anbefalinger? Modulære og stillegående (og med kvalitetskomponenter) = Denne eller denne.' Edit: Så ikke sisteposten din. Om du må handle på Komplett eller Netshop, så kan du ikke få disse modellene, bare andre av Corsair som ikke er modulære. Da må man i så fall se etter et annet merke. Endret 26. januar 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva med min gamle mist, den er ikke mer enn 2-3 år gammel, og tror jeg kjøpte den på microplex. Er det noe garanti\reklamasjons greier på denne? 5 års garanti på Mist strømforsyninger. Så du bør få bytta den uten problemer. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Jeg handlet meg en Corsair 620W som ble anbefalt av smirnof jeg. Det ble dyrt, men forhåpentligvis deilig også. Denne burde holde til fremtidige oppdateringer. Skal sende en mail til microplex å forhøre meg om Mist'en. Har ikke noe kvittering på den, men microplex må da vite at jeg har kjøpt den der selv om jeg ikke har noe kvittering på det? Når man logger inn på microplex kan man heller ikke se på tidligere ordre. edit: btw, jeg handlet hos SHG, regner med de er til å stole på? har alltid bare holdt meg til psdata, komplett og mpx. For en utrolig stygg side shg har... jaja... håper PSU'en kommer raskt. Endret 28. januar 2008 av jale Lenke til kommentar
OndApe Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 btw, jeg handlet hos SHG, regner med de er til å stole på? Har bare gode erfaringer med de, så til shg.no fra meg. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Flotters, gleder meg til å få psu'en, for er litt kjipt uten pc. Nå låner jeg naboens bærbar, og den skal jeg levere tilbake nå. Snakkes senere folkens Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Ny PSU er kommet nuh, og satt i PC-en, så jeg skriver på min egen maskin. Den bråker i hvertfall ikke noe mer enn Mist'en, og det er bra! Misten er forsåvidt sendt tilbake til microplex, og den kom frem til de i går, så da får vi se hva som skjer med den. Tusen takk for hjelpa. EDIT: 12.februar ankom en splitter ny mist 500W psu (rev3 med fastmonterte kabler) fra microplex. Endret 12. februar 2008 av jale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå