Gå til innhold

Et glassfiber kabinett blir til

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått startet så smått på det jeg har diskutert på It-Avisen en stund. Jeg starter da på en worklogg her.

Jeg kan jo starte med planene mine. Jeg tenker å lage noe som ser sånn ut:

KK6.jpg

Det skal være noe på sidene av kabinettet, men jeg har valgt å vente med å fortelle hva det skal være til den tid kommer.

Du synes kanskje det ikke ser noe spesielt ut med dette kabinettet nå. Men jeg kan jo si det sånn. Det er en del skjulte ting som skal være her :whistle:

Jeg kan jo vise hvordan den skal se ut på innsiden:

KK7.jpg

Jeg tenker det skal være plass til 7 disker som fungerer som "hot-swap" disker på fronten. Skal nok bli nok lagringsmulighet der ja.

Jeg har også noen mulig planer for vannkjøling i kabinettet.

Siste bilde jeg skal legge ut for denne gangen er dette:

KK8.jpg

Her ser du da fronten uten luka. De to viftene midt-på suger inn luft og blåser det på diskene. På toppen skal det også være mulighet til å suge inn luft til CPU'n.

Det som blir litt spesielt er det at dette kabinettet skal nesten bare lages i glassfiber. Ikke mange som har prøvd det vel..?

Når kabinettet er ferdig skal jeg også oppgradere litt. Jeg tenker jeg skal få tak i Q6600 og EVGA nForce 780i.

Må nok ha ny PSU også.

Ny oppdate kommer nok senere i kveld, hvor jeg også tar opp hvordan jeg tenker å få laga dette.

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig planer om å legge ut denne updaten når støpinga hadde herdet ferdig, men det ser ut som om det kan ta litt tid. :thumbdown:

Men jeg får jo legge ut litt tanker og bilder fra hva jeg har gjort hittil. Jeg skal samtidig prøve å få beskrevet støpinga så godt jeg kan etter ønske fra en annen bruker ;)

Jeg forteller på forhånd at alt jeg gjør innen støping er selvlært, så det kan hende jeg gjør ting som er dumt og da ber jeg alle andre om å fortelle hva som er riktig å gjøre og andre gode tips i kommentartråden, så jeg kan få endret på dette så fort som mulig.

Vel først så skal jeg starte med å vise dere de forskjellige materialene og utstyret jeg bruker.

Her ser du litt av tingene jeg bruker:

DSC00233.jpg

Her ser du et par øreklokker, veldig bra gassmaske, vernebriller, en pakke med latexhansker og en spruteflaske med slippmiddel. Jeg skal komme tilbake til dette med slippmiddelet.

Når du jobber med kjemikalier som epoxy i mitt tilfelle, så er det noen sikkerhetstiltak man MÅ ta. Man må dekke seg til så man ikke kan få kjemikaliet på seg. Dette er altså grunnen til at jeg bruker en overall i tillegg til det du ser på bildet.

Vernebriller bruker du så du ikke får noe kjemikalie i øynene. Skulle du få noe i øynene så må det skylles med en gang i kaldt vann i 10-15 min, og muliggens oppsøke lege.

Gassmaske bruker du for å ikke puste inn noen avgasser fra kjemikalien du jobber med skal komme inn i lungene dine, og muliggens inn i blodsystemet. I -ester familien (polyester, vinylester) så finnes det stoffer som løser opp fett. Og siden hjernen består mesteparten av fett, så kan du skade hjernen.

Hansker er utrolig viktig å bruke. Dette er for å dekke til den delen av kroppen som er mest utsatt for kjemikaliene.

Litt av utstyret jeg bruker er spruteflaska med slippmiddel og en rull for å smøre ut epoxyen. Slippmiddelet er en passe tykk veske som tørker og lager en tynn plastlignende film. Dette kan du se på et senere bilde som kommer. Her ser du rullen jeg bruker:

DSC00240.jpg

Litt skittent skaft etter å ha smørt bunnstoff på familiens 37 fot's båt i noen år :!:

Nå kan jeg fortsette med støpebenken min/vår. Her ser du et bilde av den:

DSC00229.jpg

Den er 180 * 240 cm, men kan utvides til 240 * 240 cm. Den er laget av en ramme med 3 veggpanel plater fra maxbo liggende på toppen. Denne plata er helt glatt, og dette er perfekt for dette jeg skal gjøre nå. Jeg skal lage en tynn plate av glassfiber og epoxy. dette skal jeg bruke som bekledning til en ramme jeg skal lage.

Så over til materialene. Jeg har her 25 kg epoxy resin, og 25 kg epoxy herder. Jeg trenger ikke på langtnær så mye herder, men vi kjøper i stor mengder når vi først kjøper.

DSC00234.jpg

Jeg har også en stor rull med glassfiber. Den var på 62.5 kg før jeg starta på båten i garasjen, men det er fortsatt veldig mye igjen:

DSC00231.jpg

Så over til dagens arbeid:

I dag har jeg laget til glassfiber stykket jeg skal bruke og lagt det ut på støpebenken, noe du kan se her:

DSC00227.jpg

Du burde alltid lage til alle glassfiberdelene du skal bruke og planlegge på forhånd. Og se om de passer inn.

Og etter jeg har støpt ser det sånn ut:

DSC00235.jpg

Ikke store forskjellen å se. Noen tips mens jeg er i gang. Jobb alltid ut fra sentrum og press luftbobler ut. Start med å smøre på epoxy på overflaten du skal legge glassfiber på.

Beklager for at jeg ikke har fått tatt noen bilder mens jeg jobba. Men hendene mine var fulle av epoxy, og jeg kan ikke ta på noe da. Kan se om jeg kan få pappa til å ta noen bilder når jeg jobber på neste del.

Du kan her se hvordan slippmiddelet danner en plasthinne på støpebenken:

DSC00237.jpg

Jeg har her dratt det opp så du kan se det.

Jeg håper dette tilfredsstiller litt av det ønsket om en liten guide til støping. For dette har tatt meg en stund å skrive, og en stund for deg å lese (hvis du har giddet å lese alt).

Jeg kommer ut med neste update når jeg har fått plata jeg har laget, av støpebenken.

Husk, er det noe mer du ønsker at jeg skal ta opp i neste update, nevn det i kommentartråden! For nå kommer ikke jeg på noe mer, for trøtt..!

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Jeg tror det virkelig er noen som ikke liker meg der oppe ..! :cry:

Jeg gikk ned i dag, merka at det hadde herdet nok til å dra det av forma. Jeg begynner å dra. Ser at det ikke ser så bra ut i kantene, men tenker at det sikkert er mye jeg kan bruke nærmere midten. Jeg får av hele plata, og ser at det ikke er noe jeg kan bruke :realmad:

Slippmiddelet jeg hadde på tidligre har ikke gjort jobben sin, heller det motsatte. Så plata jeg laga er ubrukelig, men jeg kan takk og lov bare vaske av resten av det som henger igjen med Aceton. :wallbash:

Så det kommer IKKE til å komme noen ny update før etter at jeg har fått tak i noe bra slippmiddel. Jeg kan denne gangen også få pappa til å ta noen bilder mens jeg jobber.

Hvis ingen der oppe liker meg, så kan jeg jo alltids se om noen der nede liker meg :devil:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yay, endelig en update :green:

Etter forrige gangs ulykke, så har jeg i dag fått skrapa hele støpebenken for epoxyrester, og så vaska over med aceton.

Her ser du litt av det jeg har skrapa av:

DSC00246.jpg

Det var ikke gøy :nei:

Men jeg har fått gjort mer enn dette. Jeg har starta på det som skal bli ramma til kabinettet. Først starter vi med et målebånd, blyant og en "linjal" (man bruker det man finner).

DSC00252.jpg

Hva tror du man får hvis man deler 4 i 2?

Måler opp 10cm på en jakofoam plate, og sager den av.

DSC00250.jpg

Da ender man opp med noe som er litt enklere for båndsaga å tygge på :p Splitter så denne opp i to deler igjen, og de to opp i to deler også.

DSC00253.jpg

Da ender man opp med noe sånt som dette:

DSC00254.jpg

Og hvis man så deler disse opp i to igjen, og legger til noen man har laget tidligre, så får man dette:

DSC00255.jpg

Hvis du gjettet at man får 8 på det grusomt vanskelige mattespørsmålet lenger oppe, så har du fullstendig rett.

Masse å gjøre, men så liten tid. Jeg får vel fortsette da ;)

Etter en kjapp løpetur opp og ta noen mål fra sketchUp, så har jeg laget meg noen "avanserte" arbeidstegninger :p

DSC00259.jpg

Så de ikke avanserte ut?

Vel, så var det ned i kjelleren igjen og jobbe. Og etter å ha kuttet av noen hjørner ser det slik ut:

DSC00261.jpg

Men dette ser da ikke ut som et kabinett, det får vi da gjøre noe med :p

Kanskje ved å sette på en del til?

DSC00262.jpg

Tja, ser fortsatt litt dårlig ut... Kanskje noen flere deler?

DSC00265.jpg

Det var bedre ja :D

Selv om den bare sitter sammen ved hjelp av 24 spiker, så ser det da ut som noe ;) Jeg tenker jeg skal få limt det bedre sammen i morgen. Må bare få tak i litt lim jeg kan bruke.

Kan noen se hvor slippers'en stoppa?

DSC00258.jpg

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Ingen stor update i dag...

Titter stort sett bare innom for å si at jeg har skaffa lim:

DSC00268.jpg

Polyuretan lim :p

DSC00269.jpg

Og siden alle andre som lager seg noe her, legger ut et bilde av katten sin. Så får vel jeg kanskje gjøre noe av det samme. Den eneste forskjellen er at dette ikke er noe kjæledyr, og den eneste grunnen til at den ikke blir fjernet, er at den fjerner fluene for oss :p

DSC00267.jpg

Målte den.... bare 6 cm over, uten å strekke ut beina :p

Lenke til kommentar

Vinterferien har startet ( i alle fall der jeg bor ) og dette gir meg altså en stor mulighet til å jobbe på kabinettet.

Så, uten for mye bla, bla, bla.. så starter jeg :p

Dette var da resultatet fra forrige gang:

DSC00265.jpg

Så endrer vi litt på kantene så glassfiberen kan klare å bøye seg rundt. ( glassfiber klarer ikke 90 graders knekker )

DSC00276.jpg

Ikke så godt synlig, men det er på bildet over litt mer avrundede kanter.

Så fortsetter vi litt da, for dette kan jo ikke være alt jeg gjør for denne gangen!

Hva skal vi finne på nå da?

Jo, kanskje vi skal tette igjen noen av alle de store åpningene?

Starter med en stor depron-plate:

DSC00270.jpg

Har en del av disse, det er egentlig isolasjons-plater man legger i sånt som badegulv.

Så, etter å ha kuttet ut noen biter, ser det slik ut:

DSC00274.jpg

Og etter å ha kuttet ut noen biter til så ser det slik ut:

DSC00273.jpg

Men ingen av platene sitter fast ennå, så det er noe jeg nesten får starte på før jeg gir meg for denne gang.

Jeg kan bare få limt på plass en side av kabinettet på engang, så vi starter på høyre-siden av kabinettet.

DSC00279.jpg

Jeg trengte litt vekter, så jeg fant frem hele tre-lim familien, men det var ikke helt nok, så jeg måtte finne frem herr og fru tec7 :p

Lenke til kommentar

Yay, nå føler jeg meg nesten litt flink, hele to updates på en dag :D

Etter en håndballkamp i dag, føler jeg meg litt mørbanka, så jeg prøver å bevege meg så lite som mulig :p

Men jobbe på kabinettet må jeg jo. Må gjøre det, bare må gjøre det :!:

Siden det er lørdag, og jeg er ekstra slapp i dag. Så jobber jeg like gjerne i pysjen :p

Noen som har noe imot det?

DSC00282.jpg

Vel, først så måtte jeg jo nesten få dratt av så mye avispapir fra det jeg limte tidligere i dag :p

DSC00281.jpg

Noe som henger igjen, men det pusses vekk før jeg begynner å leke med glassfiberen ;)

Så var det å løpe opp og hente noe nytt avispapir ( jeg maltrakterte det forrige :blush: )

Tenker sportssidene liker å bli brukt til noe sånt som dette :D

Legge på plass de neste depronplatene som skal festes. Og da ser det slik ut:

DSC00285.jpg

Etter å ha lagt på litt lim, og lastet opp med familien tre-lim og dens gode venner, treklosser, ser det altså slik ut:

DSC00286.jpg

Så, nå er det bare å vente til i morgen før jeg gjør den samme prosessen igjen, bare med en annen side. Og siden jeg anntar dere ikke er så intressert i å høre det samme igjen og igjen, så kommer det ikke noen update før jeg er ferdig med å lime på resten av platene.

Bare for moroskyld, så hentet jeg frem gram-vekta jeg har liggende. Jeg veide ramma med alle platene, det veide bare 162 gram. Det er ikke mye det :D

Tittet litt rundt på nettet. Andre kabinetter veier mye i forhold til denne, et sted mellom 5 og 16 kg.

Hvor lett tror dere jeg kan klare å lage det?

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Etter å ha limt på plass alle platene, så føler jeg meg nå sånn passelig dum. Hvordan klarte jeg å ikke legge merke til det at kabinettet var 2 cm for bredt? :dontgetit:

Så en av dagens første ting var å fjerne 2 cm.

Først kuttet jeg av den ene side-plata:

DSC00290.jpg

Så fjernet jeg 2 cm rundt hele kanten. Og limte på plass side-plata igjen.

Jeg tenker jeg skal få plastet hele kabinettet i kveld, så skal jeg få det varmt nok denne gangen, så det er ferdig herdet til i morgen.

Jeg har også fått startet så vidt på alle firkantene som skal være på toppen og fronten av kabinettet. Men det tar jeg i neste update.

Kommentarer skrives her!

Lenke til kommentar

Sånn, da var det på tide med en ny update :p

Etter å ha pusset alle kanter med litt sandpapir, klippet jeg til glassfiberen jeg skulle bruke:

DSC00291.jpg

It's shiny :woot:

Så prøve tester vi glassfiberen på kabinettet:

DSC00292.jpg

Hmm... Trengs litt trimming til her ja ;)

DSC00293.jpg

Det var mye bedre :D

Kanskje jeg kunne trenge litt epoxy nå?

DSC00294.jpg

Bra noen i familien liker tyttebærsyltetøy, jeg trenger boksene XD

Så starter vi da. Starter på toppen og jobber oss nedover på sidene.

DSC00295.jpg

Bruker en arm inn i den lille åpningen hvor harddiskene skal stå, til å støtte opp mens jeg jobber :p

DSC00296.jpg

Nesten ferdig med den første av sidene:

DSC00297.jpg

Så var jeg ferdig med resten av plastinga for i dag.

Den ene siden:

DSC00299.jpg

Fronten: ( kabinettet står opp ned! )

DSC00300.jpg

Som du ser over, så er det ikke noe lim midt på. Dette er fordi det ikke skal plastes noe der. ( Harddiskene skal stå der )

Og til slutt. Den andre siden:

DSC00302.jpg

Som du kanskje har lagt merke til, så er det ingen bilder av bakenden. Det er rett og slett fordi jeg ikke kunne bevege noe mer på den når jeg var ferdig, den må bare få stå stille og herde ;)

Skal ned snart, rydde litt og sette opp en varmeovn som kan blåse varmluft på kabinettet. Får bare håpe den ikke blåser overende, den er faktisk så lett at du kan puste så kraftig at den detter :p

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Tydligvis så var ikke 24.8 grader nok for at kabinettet skulle herde til i dag :(

Skulle helst ha noe rundt 60 grader for at det skal bli så sterkt som mulig, men da begynner jeg å lure på om depronen og jakofoamen ville smelte :p

Så jeg får ikke gjort noe på kabinettet før tidligst i morgen. Men jeg får jo jobba på andre ting til kabinettet :woot:

Det jeg så smått starta på i går, var topp-plata til kabinettet. Den skulle jo ikke være helt flat, så det ga meg en mindre utfordring :D

Først målte jeg opp ruter på 5.5 cm på en treplate. Beklager for at jeg ikke har noe bilde av dette, men det var stortsett ikke noe annet enn en treplate med rutemønster.

Men dere skal få se resultatet da ;)

Etter å ha laget en passe stor fin haug med trespon på benken ( og en god del i håret mitt ) så det slik ut:

DSC00303.jpg

Jeg hadde jo nesten nesa stappa helt opp i fresen. Jeg måtte jo være sikker på at jeg traff riktig :dremel:

For å frese ut dette, bruke jeg en 90 grader V-notfres.

Du ser sporet her:

DSC00304.jpg

Jeg tenker jeg skal få starta litt på front-luka litt senere i dag. Men den kan jeg ikke frese, selv om den skal være helt lik. Den må jeg støpe ;)

Hvorfor, skal dere få vite snart :D

Tar gjerne imot noen kommentarer ;)

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Sånn, nå føles det som om jeg faktisk har fått gjort noe i dag :D

Jeg skulle nå lage det som kalles en plugg til frontluka. ( En plugg er noe man lager en støpeform ut av. )

Jeg tenkte jeg skulle lage denne pluggen av plexiglass. ( Det er glatt og enkelt å jobbe med )

Først måle opp. Nøyaktig helt ned til millimeteren på dette ;)

DSC00309.jpg

Så sager jeg det ut med en båndsag, så får jeg et fint kutt uten noen skader i plexien ;)

DSC00310.jpg

Så sitter jeg igjen med en firkantet plexi-kloss som ikke er helt riktig i formen for min smak. ( ser fortsatt noen bulker )

Jeg skal være nøyaktig helt ned til nanometeren på denne ;)

DSC00311.jpg

Legge en depronbit på hver side av plexien for at den ikke skal få noen skader.

DSC00312.jpg

Så da var det bare å sette den i skrustikka, og pusse den :p

DSC00313.jpg

Sånn, fine og rette kanter :p

( Ligger ved siden av en firkant som var ekstra til toppen av kabinettet )

DSC00314.jpg

Men den var jo fortsatt helt firkantet da. Og det kan den jo ikke være :p

Så da var det tilbake til skrustikka og file kantene litt ;)

Og, voilà...

Resultatet:

DSC00317.jpg

DSC00318.jpg

Helt fantastisk :love:

Skal på byen i morgen å få tak i gips til å lage formene :D

Hvis jeg ikke har noe mer nede da :hmm:

hvis jeg har, blir det enda en update i kveld, ellers blir det ikke før i morgen ;)

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Endelig en update til...

Har gjort noe siden sist, men har ikke hatt tid til å lage update.

I går dro jeg en tur på byen og skaffa litt gips. Jeg var så heldig at jeg tok det siste kiloet :D

DSC00319.jpg

Føler meg nesten som en narkobaron med en så stor pose med noe hvitt pulver :p

Neste punkt på agenda var å kutte opp den ene siden av kabinettet.

Chose Your Weapon :dremel:

DSC00320.jpg

Sånn...

Da har vi kuttet opp.

Før:

DSC00321.jpg

Etter:

DSC00322.jpg

Men for at hk-holderen, PSU og harddisker skal få plass her, må jeg nesten fjerne noe av jakofoamen ( det rosa ) :p

Så da var det bare å finne noe hardt å skrape/brekke det ut med :wee:

Sånn så altså gulvet ut etterpå:

DSC00323.jpg

Og sånn så altså bunnen av kabinettet ut etterpå:

DSC00324.jpg

Men nå klarte jeg å bli ganske irritert på meg selv :wallbash:

For jeg trenger mer styrke i noen av veggene. Og hvorfor jeg ikke gjorde dette tidligre vet jeg ikke :dontgetit:

Men noe måtte jeg da gjøre...

Så jeg fant frem litt 3.6 mm vannfast finer, og laga til en plate som kunne være i front og bakenden av kabinettet.

Og for å feste dette brukte jeg selvfølgelig epoxy :D

Så, det ser altså slik ut nede i kjelleren nå:

DSC00325.jpg

( Jeg limte på plass top-plata mens jeg var igang )

Jeg kommer tilbake om en time eller to med "Moro man kan ha på kjøkkenet" :p

Lenke til kommentar

Jeg starter med å si beklager til alle de som forventet denne updaten for noen timer siden, men her kommer den ;)

Velkommen "Moro man kan ha på kjøkkenet. Programmet for både store og små"

Alt du trenger til dette er noen av far sine beste vin-glass og en hammer...

Neida :lol:

Du trenger faktisk ikke noe, du skal bare fortsette å lese du ;)

Bare les dette du:

Jeg skal nå lage støpeforma til de små firkantene på fronten av kabinettet.

Starter med å ha pluggen min i en liten plastboks:

DSC00327.jpg

Tar så litt gips-pulver i en annen boks:

DSC00326.jpg

Blander med vann:

DSC00329.jpg

Og heller oppi den andre plastboksen:

DSC00330.jpg

Drar så på tur til horten for å leke IT-Ansvarlig i noen timer.

Kommer tilbake, og da er den stein hard. Tar den ut av plastboksen, og snur den.

Da ser den slik ut på undersiden:

DSC00331.jpg

Pirker vekk den ekstra gipsen, og får ut pluggen min igjen:

DSC00332.jpg

Og nå er jeg da en støpeform rikere. Tenker jeg skal støpe noe i den i morgen ;)

For i kveld skal jeg lage/spise pizza :p

( Det er greit å ha ferie :fun: )

Det kommer nok en update eller to til i morgen også ;)

Får se hva jeg klarer å få gjort. Jeg må jo ha en forandring å vise frem, ellers er det jo ikke noe gøy for dere å lese :D

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Etter nøye ettertanke, så skal jeg endre litt på planene mine. Men det tar jeg opp lenger nede ;)

I dag så har jeg da dette spørsmålet til dere: Hva får du hvis du blander en form med små plastkuler og en kjele med kokende vann?

DSC00334.jpg

DSC00333.jpg

Hvis du gjettet en liten hvit firkant, så hadde du helt rett :p

Jeg kan jo prøve å forklare litt da. De hvite små plastkulene er av termoplast. Når de varmes opp i kokende vann, blir de myke og gjennomsiktige, og kan formes til nesten hva som helst. Og når det da kjøles ned igjen, er det veldig hardt. ( Lekte meg med det litt en gang. Varmet det opp, pakket det rundt knyttneven min, og slo så hardt jeg kunne i en betongvegg. [ Nei, er ikke selvskader ] Jeg kjente ikke mye, lagde faktisk merker i betongen :blush: )

Så, resultatet av denne støpinga er:

1. Noen såre fingre ( kokende vann *hint hint* )

2. Dette:

DSC00336.jpg

Lagde litt flere enn bare en da :p

DSC00337.jpg

Skal kappe vekk det som er for mye senere i dag.

Men så over til det jeg nevnte helt i starten av updaten.

Det tar meg litt for mye tid å lage alle på denne måten ( ville tatt mye lenger tid hvis jeg støpte med glassfiber og epoxy ). Så jeg tenker jeg skal bruke de ejg har laget på denne måten til noen små luker og sånt på topp og frontplata. Tenker jeg kommer til å ha sånt som reset og andre brytere skjult inne i noen sånne som dette ;)

Så skal jeg heller bare frese ut resten av de jeg trenger. Med litt modding så kan jeg gjøre det på den måten også ;)

Noen som vet om en ( stillegående ) vifte å anbefale meg?

Trenger 80mm stortsett :D

Skriv det i kommentartråden ;)

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Så var det tid for update igjen da...

Takker til alle som har hjelpet meg med valg av vifter, men jeg trenger fortsatt to vifter som er penere å se på og har rødt lys ( må være stillegående ) Så hvis folk kunne komme med forslag, så hadde det vært til stor hjelp ;)

Hittil skal jeg nok kjøpe to Noctua 80mm vifter.

Så over til den faktiske updaten :p

Siden jeg ikke skal lage alle firkantene til fronten i termoplast likevel, så må jeg nesten ned i kjelleren og lage endel flere i treverk likevel :p

Starter med en treplate og tegner opp masse firkanter.

DSC00338.jpg

Fester plata godt i arbeidsbenken :p

DSC00339.jpg

Og gjør seg klar til "krig"

DSC00340.jpg

Jeg prøver faktisk å smile på bildet over :ph34r:

Så var det bare å begynne å frese da...

DSC00341.jpg

Så har vi frest ut den ene veien. Bare å snu plata da :p

DSC00342.jpg

Gjorde plata litt kortere mens jeg var i gang jeg :D

DSC00343.jpg

Så var alt frest ut...

DSC00344.jpg

Så er det over til finpussen da.

Bruker en fin fil på skrå for å få den fine 90 graders vinkelen ;)

DSC00345.jpg

Så var jeg ferdig med denne etappen..

( Alle skal egentlig være oppdelt, bare har ikke giddet å ta alle ennå )

DSC00346.jpg

For dere med godt syn, så så dere kanskje denne skaden:

DSC00347.jpg

Jeg skal ikke bry med om den, jeg laget 40 stykker, men jeg trenger bare 36 :p

Så jeg dumper bare de ;)

Før jeg avslutter denne updaten skal jeg gi dere alle en advarsel! Ikke jobb med pysj-bukse hvis dere skal jobbe med kniver! Jeg var jo så flink at jeg la en kniv i baklomma mens jeg jobba, og der ble den værende. Så jeg la meg selvfølgelig med en kniv i baklomma, som mens jeg sov, kom ut av lomma. Takk og lov for at jeg hadde dratt inn knivbladet før jeg puttet den i lomma :p

Send inn et forslag til vifter, takk ;)

Kommentarer skrives her!

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg beklager til alle som muliggens har fulgt med på dette prosjektet. For jeg kommer ikke til å gjøre dette kabinettet ferdig...

Hver gang jeg ser på det, så ser jeg for mye dårlig arbeid :thumbdown:

Jeg skal fortsatt bygge kabinettet, men jeg skal se på andre muligheter innen materialer og byggemetode.

Jeg kommer til å starte en ny worklogg så fort jeg har skaffet materialer og har planlagt helt ferdig...

Denne gangen skal alt være planlagt helt ned til hver minste skrue ;)

Kommer nok ikke til å bruke epoxy og glassfiber denne gangen...

Det bruker så lang til på å herde, så det passer nok bedre til båtbygging ;)

Jeg har også endret litt på noen størrelser, og på hardiskplassen foran på kabinettet... :p

Har nå mulighet til 21 disker XD

Men men, får nok startet innen alt for lang tid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...