StudioARE Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Kommentarer til arbeidsloggen til *Wood 'N' Metal* (Før *Green Wood*) Workloggen! Si din mening om pcen min her.. Forslag og endringer til pcen min tas imot med glede Hvor bra vil pcen kjøre Crysis tror dere? Endret 26. mars 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 kan jo bli morsomt og se når du kommer skikkelig igang med byggingen av denne Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg så på tre (kryssfiner) i dag og lurer på om jeg skal velge 9mm eller 12mm tykk kryssfiner.. Kunne dere ha hjulpet meg med valget? En ting til.. hvordan skal jeg feste treverket? -en planke over den andre /eller/ -kutte slik at hjørnet har like mye av begge plankebitene.. kom gjerne med tips! Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror nok det at 9 mm skulle holde lenge nok For ellers så tror jeg kabinettet ditt kommer til å veie ganske mye, kommer litt ann på HW også da Hva planlegger du å feste platene med da..? Lim og spiker..? eller bare en av dem..? Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hva planlegger du å feste platene med da..?Lim og spiker..? eller bare en av dem..? Tenkte på spiker/skrue.. Men hva slags lim burde jeg bruke i tilfelle begge? Da blir det nok 9mm Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hehe... Jeg hadde helt glemt at det fantes noe som het skruer Det høres ut som en fin ide. Vel, jeg ville nok anbefale en limtype som heter polyuretan lim. Dette er et lim som blir noe i nærheten av byggningsskum, men bare steinhardt. Bare pass på at det du skal lime ikke har noen mulighet til å bevege noe på seg når du har hatt lim i sprekken mellom treplatene. For hvis de kan det, så kan faktisk dette limet presse platene fra hverandre. Men når det først har stivnet så holder det Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Holder det bare med spiker/skruer også da? Eller blir det "for dårlig"? Takk, takk for tipset om limet Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Tja... Jeg ville nok brukt lim også... Noe lim og skruer Du vil vel ikke at kabinettet skal dette fra hverandre når du kommer inn døra til et giga Lan og ender opp med at du står sånn Endret 26. januar 2008 av Kamikaze-Kanin Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei Kamikaze-Kanin & StudioARE Tror dere begge to ville få mye gagn av å ta en titt på Goscinnys "A Chipboard Dream"; her er det mye inspirasjon og tips å hente! Lykke til begge !! Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg har sett den før, men jeg har ikke så stor nytte av den som StudioARE kanskje har. Jeg skal jo lage mitt kabinett i glassfiber. Men takk for tipset Du vet vel ikke om det er noen andre som har prøvd å lage kabinett i glassfiber her..? Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Hei Kamikaze-Kanin & StudioARE Tror dere begge to ville få mye gagn av å ta en titt på Goscinnys "A Chipboard Dream"; her er det mye inspirasjon og tips å hente! Lykke til begge !! Takk, og takk! Takk for tipset! ..men jeg har allerede sett på den! og den inspirerte meg myye! (noe fronten på pcen min avslører ) Takk, jeg kan ikke starte på en stund... (må kjøpe matrialer) ...men siden dette er et skoleprojekt også da (hovedoppgave i kunst og håndtverk) kan jeg jobbe med det på skolen også! Burde kanskje si at skolen "sponser" alle med HELE 75 kr.. Endret 27. januar 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Man kan jo komme langt på 75 kroner da...! Når jeg regner litt på tallene så kommer jeg fram til at jeg kan klare å bygge dette kabinettet for veldig lite penger... Hittil så har jeg brukt epoxy for ca 35 kr og glassfiber for max 15 kr Og jeg har laga alt for mye allerede. Så jeg kan kanskje lage glassfiberdelen av kabinettet for under 100 kr. Plexien vil nok være det som kommer til å koste meg mest Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Kom til å tenke litt( ) Hvordan skal jeg sette sammen tredelene? Nummer 1 eller 2? (klikkbart bilde) (Jeg er visst god i paint! ) Og når det gjelder plexien, er det best å gravere slik som dette? (gravere speilvendt og bakfra) Endret 28. januar 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hvis du hadde klart å lage det bra, så ville nok jeg stemt på 2'ern... Men da må du også være flink til å sage, eller få tak i verktøy som kan gjøre det for deg Og det med graveringa... Sats på den metoden han har beskrevet der, ser i allefall veldig bra ut Endret 28. januar 2008 av Kamikaze-Kanin Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 likte plexi graveringen, ble fin effekt med lyset. mulig det står og jeg ikke har sett, men hva skal graveres i plexi? Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg tror ikke du har sagt det... Men hvis jeg skulle tippe, så ville jeg sagt "Green Wood" Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 likte plexi graveringen, ble fin effekt med lyset. mulig det står og jeg ikke har sett, men hva skal graveres i plexi? Graveringsguide Ble "inspirert" av dette bilde (skal visst være "snekkern's" pc) Vil dette gitteret gi lik effekt? (Eller er det det samme gitteret faktisk?) Hadde faktisk ikke tenkt så mye på hva som skal stå på plexien.. kanskje jeg enderer på navnet på pcen? Hadde tenkt å ha et enkelt "bilde" av et kamera (omrisset) på plexien også.. Tar imot forslag også! Lenke til kommentar
Kamikaze-Kanin Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Usikker jeg... Men jeg synes det egentlig bare ser utrolig ut som nettinga på en engangsgrill Kanskje du kan bruke noe sånt..? For det så ikke ut som om det du hadde funnet var så billig Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Kunne jo faktisk ha funka Biltema er visst billigere... -Gitter -Metallic lakk -Hobbylakk Blir det bra resultat? Clas Ohlson har "Spikerblikk" som jeg så noen andre brukte til å holde harddiskene med... 31-3122 Vil det funke tror du? Mulig nytt navn: "X-Wood" Endret 29. januar 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) "Lekte" meg i Photoshop (kunne gjort i paint også..) og har tanken om å endre navnet til X-Wood... Tipper jeg også tar det med i graveringen på plexien.. Og så.. Blir det bra med det gitteret og den spikerblikkplata? (Spikerblikkplate) Endret 30. januar 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå