Gå til innhold

Noen spørsmål angående kreatin


Anbefalte innlegg

Hei har tenkt å prøve meg på kreatin men har noen spørsmål som jeg lurer på.

 

1 Hvilke merke er det beste? har hørt at kreatin med monohygat( eller noe sånnt) skal være bra?

 

2 Hørt at enkelte får mye kviser og legger på seg i form av fett. stemmer det?

 

3 Er det veldig viktig å følge doseringen til punkt og prikke? er i militæret så er litt vanskelig å få til.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Kreatin Monohydrat

2) Nei, det kan være kalorioverskuddet man må ha for å bygge.

Du legger på deg 0,1 til 2 kg som kun er væske, merker du ubehag i mage osv kan man gå over til Kre-Alkalyn som inneholder mindre kreatin og dermed forsvinner evt plager.

3) Nei, 5-10 g om dagen, mister du noen dager så bare fortsett.

Du behøver ikke ta oppladningsfasen , lagrene vil være like fulle det tar bare 2-3 uker lengre.

Det her heller ingen fase, bruk det hele året uten om på en diett hvor vektnedgang er ønskelig.

Det kan være lurt å kutte det ut i perioder i militæret hvor det blir lite vann.

Kan lett få hodepine om du ikke får i deg nok drikke og i tillegg tar kreatin.

Endret av War
Lenke til kommentar
1) Kreatin Monohydrat

2) Nei, det kan være kalorioverskuddet man må ha for å bygge.

Du legger på deg 0,1 til 2 kg som kun er væske, merker du ubehag i mage osv kan man gå over til Kre-Alkalyn som inneholder mindre kreatin og dermed forsvinner evt plager.

3) Nei, 5-10 g om dagen, mister du noen dager så bare fortsett.

Du behøver ikke ta oppladningsfasen , lagrene vil være like fulle det tar bare 2-3 uker lengre.

Det her heller ingen fase, bruk det hele året uten om på en diett hvor vektnedgang er ønskelig.

Det kan være lurt å kutte det ut i perioder i militæret hvor det blir lite vann.

Kan lett få hodepine om du ikke får i deg nok drikke og i tillegg tar kreatin.

 

 

ok takker så mye for svarene.

eneste ejg lurer hvilke merke er det beste, proteinfabrikken, multipower....osv ?

Lenke til kommentar

Selv om det er ALA i V12 så synnes jeg det er en dyr blanding av sukker og kreatin.

De jeg ser bruke det er som regel 16-22 år som har lest om det på nett

Mens TN, myorevolution og andre firma som produserer sitt eget kosttilskudd og hele tiden er på jakt etter det beste bruker fortsatt

kreatin monohydrat selv etter mange års erfaring med tilskuddene og konkurranse som vm og nm osv.

Lenke til kommentar
Selv om det er ALA i V12 så synnes jeg det er en dyr blanding av sukker og kreatin.

De jeg ser bruke det er som regel 16-22 år som har lest om det på nett

Mens TN, myorevolution og andre firma som produserer sitt eget kosttilskudd og hele tiden er på jakt etter det beste bruker fortsatt

kreatin monohydrat selv etter mange års erfaring med tilskuddene og konkurranse som vm og nm osv.

 

 

er liponsyre i Createch også, den er ikke såå dyr som V12, hvis jeg ikke husker feil, 350 for kilon, tror jeg...

synts det er verdt det... har hørt av folk som er langt over 22 at V12 og Createch er no av det beste du kan putte i deg når du skal ha kreatin

Lenke til kommentar

Fant denne artikkelen på iform: http://www.iform.no/pub/art.php?id=266

 

Dette står også

Ulovlig i Norge?

www.Iform.no tok kontakt med tollmyndighetene for å undersøke lovligheten av ALA i Norge. Dette er svaret vi fikk:

ALA (Alpha Lipoic Acid) er klassifisert som et legemiddel. Fra EØS kan en innføre 3 måneders forbruk av varen. Ved verdi over kr. 200,-, må det betales merverdiavgift ved innførselen.

 

Opplysninger om mengde av varen samt dosering, må være oppgitt ved innførselen.

Anne-Gunn Humblen

Førstetollinspektør/senior inspector of Customs

Toll- og avgiftsseksjonen Trondheim distriktstollsted

 

Så, betyr dette at i praksis kunne dette selges på f.eks. apoteket, eller må det resept til eller hva?

Lenke til kommentar
Siden det er legemiddel må man vel kunne få det på resept, men hva som må til vet jeg ikke...

 

Mener at liponsyre selges uten resept i Sverige, så du har lov til å ta det med deg over grensa, hvis du betaler avgifter og har 4 mnd forbruk :)

 

 

Lurer på hvor du har fått 4mnd fra :p Her er lovverket

 

Hvis du bestiller over internett så gjelder disse retningslinjene:

 

orsendelse fra land innenfor EØS-området

 

Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk.

Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten.

 

Forsendelse fra land utenfor EØS-området:

 

Innførsel av postpakker og andre forsendelser som er legemidler i henhold til norsk lov, er ikke tillatt. Når pakker likevel ankommer tollsted, skal pakken enten returneres eller destrueres, avhengig av adressatens ønske. Dersom pakken i tillegg til legemidler inneholder andre produkter som ikke har importbegrensninger, kan disse utleveres, og legemiddelproduktet returneres/destrueres.

 

Statens legemiddelkontroll avgjør i tvilstilfelle hvorvidt et produkt er å regne som et legemiddel.

 

Hvis du er på ferie i utlandet og vi ta med deg noe hjem så gjelder disse retningslinjene:

 

§4d. Unntak fra krav om innførselstillatelse

 

Følgene unntak gjelder fra kravet om innførselstillatelse:

 

a) Privatpersoner kan til personlig bruk innføre en rimelig mengde legemidler innenfor EØS-området,

så sant legemidlene er lovlig ervervet i innkjøpslandet.

 

 

Retningslinjer fra Statens legemiddelverk vedrørende inn- og utførsel av legemidler til personlig bruk

 

3.1 Reisende

 

Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk.

 

Vedkommende må på forlangende av tollvesenet kunne dokumentere at legemidlet er forskrevet til vedkommendes personlige bruk. Dette må fremgå av pakningens etikett eller av fremlagt resept eller annen legeerklæring.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...