Gå til innhold

ATI Radeon HD 2600 XT, stor skuffelse!

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat 'oppgradert' mitt ATI Radeon 800 Pro kort til ATI Radeon HD 2600 XT for AGP. Dette fordi det var det 'kvasseste' AGP kortet jeg fant i farta. Men, skuffelsen ble stor etter første oppstart.

For det første; lastet ned driversett 8.1 fra ATI's hjemmesider, for kun å oppdage at disse ikke kjente igjen kortet mitt. Måtte bruke den medfølgende CD-ROM med eldre drivere. Her fikk jeg også beskjed om at driverne kanskje ikke hadde passert WHQL testen.

Andre skuffelse; etter å ha kjørt Benchmark_GPU.bat i Crysis\Bin32 katalogen, så endte jeg med samme, eller noe lavere FPS enn mitt gamle X800 kort. Da ble jeg litt satt ut må jeg innrømme.

• ATI Radeon 800 Pro 450/475MHz
  • ATI Radeon HD 2600 XT 820/1400MHz

Etter mitt skjønn burde jeg fått en hvis økning med de spesifikasjons forskjellene?

Oppdatering: Fikk svar fra ATI at det pt. ikke fantes drivere for HD 2000 serien, og at jeg måtte bruke driverne til kortprodusenten.

Endret av TrondSvendsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har akkurat 'oppgradert' mitt ATI Radeon 800 Pro kort til ATI Radeon HD 2600 XT for AGP. Dette fordi det var det 'kvasseste' AGP kortet jeg fant i farta. Men, skuffelsen ble stor etter første oppstart.

For det første; lastet ned driversett 8.1 fra ATI's hjemmesider, for kun å oppdage at disse ikke kjente igjen kortet mitt. Måtte bruke den medfølgende CD-ROM med eldre drivere. Her fikk jeg også beskjed om at driverne kanskje ikke hadde passert WHQL testen.

Andre skuffelse; etter å ha kjørt Benchmark_GPU.bat i Crysis\Bin32 katalogen, så endte jeg med samme, eller noe lavere FPS enn mitt gamle X800 kort. Da ble jeg litt satt ut må jeg innrømme.

• ATI Radeon 800 Pro 450/475MHz
  • ATI Radeon HD 2600 XT 820/1400MHz

Etter mitt skjønn burde jeg fått en hvis økning med de spesifikasjons forskjellene?

Oppdatering: Fikk svar fra ATI at det pt. ikke fantes drivere for HD 2000 serien, og at jeg måtte bruke driverne til kortprodusenten.

Hei!

Har ikke testet dette ut selv, men det finnes visst en vei rundt problemet med at nye catalyst drivere ikke gjenkjenner de nyeste ATI AGP-kortene. Du kan jo teste det, kanskje det fungerer for deg: http://home.comcast.net/~exdeus/ati-hd2x00/ er et lite stykke ned på siden der.

- Werewolf85

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...