Melisma Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Leste dette i VG, og jeg må si at jeg er negativt overrasket over at det faktisk er den muslimske unge mannen som må både betale og og få fengslestraff i tillegg, pluss at han fikk førerkortet inndratt i 6 mnd. Dette henger ikke på greip! Det er da sjefen som skulle fått bot og måtte sitte inne.. Må nesten begynne å lure på om dommeren i denne saken var en smule drita sjøl Herregud, er det mulig Jeg er 100% uenig i denne avgjørelsen.. Endret 23. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvordan i all verden kan du sitte å drikke alkohol uten å være klar over det? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 ble loven brudt her? hvorfor skulle sjefen sitte inne. var ikke han som fyllekjørte. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Er man avhold og ikke har drukket alkohol noensinne, dessuten får man det servert av sjefen som man stoler på. Ja da kan man ikke forvente at mannen skal vite at det er alkohol i drikken hans vel!? Det er nå min tro ihvertfall! Samme med svinekjøttet også.. FroZZo: Greit nok, en dum avgjørelse fra han sin side, mulig han ble så sint at han ikke tenkte over at det faktisk resulterte i fyllekjøring da han satt seg bak rattet. Impulsivt tenker jeg, og ikke med intensjoner.. Endret 23. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvordan kan du vite hvordan alkohol smaker når du aldri har smakt alkohol? Ørjan... Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Er man avhold og ikke har drukket alkohol noensinne, dessuten får man det servert av sjefen som man stoler på. Ja da kan man ikke forvente at mannen skal vite at det er alkohol i drikken hans vel!? Det er nå min tro ihvertfall! Samme med svinekjøttet også.. Svinekjøttet kan jeg gå med på, men det er egentlig irrelevant. Du merker der hvis du drikker vin. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ikke normal svakvin. Alkoholfri og alkoholholdig smaker så og si det samme (av samme slag, da). Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ikke normal svakvin. Alkoholfri og alkoholholdig smaker så og si det samme (av samme slag, da). svakvin? han hadde jo promille på 0,96. får en så mye av ei flaske vin da? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Herregud, er det mulig Jeg er 100% uenig i denne avgjørelsen.. En usmakelig og respektløs practical joke var det, men overhode ikke regulert noe steder i norsk lov. Vi verken kan ha, eller bør ha et regelverk som er uttømmende for ulike faktum. *edit; alle ulike faktum Derimot er fyllekjøring forbudt, det medfører betydelig større fare både for fyllekjører og ikke minst andre enn en grisespisende og drikkende person. Og en jomfru-full døv muslim vet også at kjøring i påvirket tilstand er en nei-nei-ting å gjøre. Og å si at han burde få lovt til å fyllekjøre fordi han var blitt utsatt for en kjip P.J. vil være å implisere at fyren som fremmedkulturell er klin idiot og ikke i stand til å ivareta seg selv. Helt enig i dommen. Endret 23. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Svinekjøttet kan jeg gå med på, men det er egentlig irrelevant. Du merker der hvis du drikker vin. Jeg synes overhodet ikke at svinekjøttet er irrelevant i denne saken. Sjefen og de andre visste at han var muslim! Blir som at en gjeng kannibaler lurer deg til å spise menneskekjøtt, og du kan jo tenke deg sjøl hvor forbanna du hadde blitt når de plutselig avslørte det etter du hadde spist det.. Respektløst! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvordan kan du vite hvordan alkohol smaker når du aldri har smakt alkohol? Ørjan... har du bortimot 1 i promille første gang du drikker så vet du at du er beruset. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Svinekjøttet kan jeg gå med på, men det er egentlig irrelevant. Du merker der hvis du drikker vin. Jeg synes overhodet ikke at svinekjøttet er irrelevant i denne saken. Sjefen og de andre visste at han var muslim! Blir som at en gjeng kannibaler lurer deg til å spise menneskekjøtt, og du kan jo tenke deg sjøl hvor forbanna du hadde blitt når de plutselig avslørte det etter du hadde spist det.. Respektløst! Enig, men ikke straffbart. EDIT: La til quote. Ørjan... Endret 23. januar 2008 av Orjanp Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Respektløst! Absolutt, men fortsatt ikke ulovlig! *edit: ørjan beat me to it Endret 23. januar 2008 av Montgomery Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Som sagt, min mistanke er at den muslimske mannen ble så opprørt og sint (med GOD grunn) at han ikke tenkte over at han faktisk fyllekjørte! Jeg må si meg uenig, jeg synes at en slik respektløs ting burdte bli slått hardt ned på og få noen følger.. men men.. Edit: med tanke på situasjoen, synes jeg de kunne redusert straffen ihvertfall! Endret 23. januar 2008 av Melisma Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Som sagt, min mistanke er at den muslimske mannen ble så opprært og sint (med GOD grunn) at han ikke tenkte over at han faktisk fyllekjørte! Jeg må si meg uenig, jeg synes at en slik respektløs ting burdte bli slått hardt ned på og få noen følger.. men men.. Edit: med tanke på situasjoen, synes jeg de kunne redusert straffen ihvertfall! finnes ingen unskyldning for fyllekjøring. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 finnes ingen unskyldning for fyllekjøring. Vel, mulig ikke, men jeg må si at man gjør mye rart når man blir opprørt, så han er unnskyldt i mine øyne ihvertfall! Han tenkte nok ikke så langt, det er nå min tro om saken ihvertfall.. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvorfor fikk han sparken fra jobben? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Som sagt, min mistanke er at den muslimske mannen ble så opprørt og sint (med GOD grunn) at han ikke tenkte over at han faktisk fyllekjørte! Som idiot dritas menn gjør etter en dritt krangel med damen på by'n? Jeg må si meg uenig, jeg synes at en slik respektløs ting burdte bli slått hardt ned på og få noen følger.. men men.. Det vil være ansvarsfraskrivelse av mennesket. Å utvide lovreguleringen til de grader vil være å si at alt som ikke står i boken er lov. Samtidig hva med respektløsheten til mobbere på både skoler og arbeidsplasser. Respektløsheten til Jehovaene som kommer opp til meg på gaten og tror de er i posisjon til å gjøre noe bra i livet mitt? Edit: med tanke på situasjoen, synes jeg de kunne redusert straffen ihvertfall! Hvorfor det, han er en fyllekjører og det digger vi absolutt ikke. Dessuten fikk han kun 16 dager og bot. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 finnes ingen unskyldning for fyllekjøring. Vel, mulig ikke, men jeg må si at man gjør mye rart når man blir opprørt, så han er unnskyldt i mine øyne ihvertfall! Han tenkte nok ikke så langt, det er nå min tro om saken ihvertfall.. Han kom unna med den billige lærepengen, fengsel og bot. Den dyre er at han dreper andre. Hadde han drept seg selv så kan vel det sees på som den gyldne middelvei. Men hadde du unnskyldt han om han hadde kjørt i hjel og drept noen andre? For med fyllekjøring er det ikke førerer sin feil at det går bra! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Big deal. Han spiste litt kjøtt og tok seg en skarp en. Ingen har noengang dødd av det. Han burde merke alkoholden lenge før promillen når 0,9 , siden han aldri har drukket en dråpe før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå