Gå til innhold

Noen spørsål ang. 8800GT og støy

eivind84

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere maskina litt, og tenker derfor å finne en løsning som ikke bråker så fryktelig. Jeg har funnet frem til diverse stillegående komponenter, men jeg har noen spørsmål når det gjelder valg av skjermkort.

Har litt lyst på et GF 8800GT-kort, men jeg lurer på hvor mye støy disse kortene lager med standard kjøler. Kan det bli et irritasjonsmoment når resten av systemet er relativt stille?

- Er det forskjell på kjølerne de ulike produsentene bruker?

- Er det vanskelig å montere en annen kjøler? (Har ikke mekket på skjermkort før... :blush: )

Alternativet jeg vurderer er å kjøpe et 8600GT med passiv kjøling, f.eks. noe sånt: Asus GeForce 8600GT 512MB GDDR3 Silent (Komplett.no)

Blir selvfølgelig ikke like bra på spill, men til gjengjeld er det billigere...

Selv om jeg ikke bruker all min fritid på spill, så jeg vil gjerne ha en maskin som takler de nyeste spillene en stund fremover (ihvertfall sånn passe greit).

Håper på gode synspunkter og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ganske mye om 8800GT og støy på forumet fra før. Men jeg kan si deg at 8800GT har begynt å komme med en større kjøler og den er ganske så stille. Eneste 8800GT som jeg kan bekrefte har denne kjøleren, er fra Foxconn. Når webshoppene begynner å få inn nye 8800GT-kort igjen, regner jeg med at den nye kjøleren er standard.

[edit] Skal selv montere en ny kjøler på mitt Inno3D 8800GT kort (type gammel kjøler). Regner med å få gjort det i morgen. Dette blir jo første gang for meg også at jeg mekker på et skjermkort. Tenkte jeg skulle ta litt bilder og slikt, så kan jeg sikkert legge det ut som en liten miniguide.

Endret av OndApe
Lenke til kommentar
Sjekk prisguiden her:

https://prisguiden.no/product.php?productId=89264

Kikket etter et slikt kort selv, så har lagt inn det nyeste fra Club3d med Radial Heatpipe-teknologi, som de kaller det.. :)

Under detaljer, så står det "Grafikkprosessor: Nvidia GeForce 8800 GTS".

Kortet er vel et 8800GT-kort?

Har forøvrig klikket meg igjennom en drøss med sider i prisguiden, men virker som om det er tomt for det meste bortsett fra Gainward 8800GT. Men vet jo ikke om disse har nye versjonen av kjøleren eller ikke, samt at jeg synes Gainward er litt overpriset...

Lenke til kommentar
Under detaljer, så står det "Grafikkprosessor: Nvidia GeForce 8800 GTS".

Kortet er vel et 8800GT-kort?

Har forøvrig klikket meg igjennom en drøss med sider i prisguiden, men virker som om det er tomt for det meste bortsett fra Gainward 8800GT. Men vet jo ikke om disse har nye versjonen av kjøleren eller ikke, samt at jeg synes Gainward er litt overpriset...

Oisann, sånn går det når man prøver å være alt for rask! Ordnet opp nå!

Jeg tenkte på å kjøpe en passiv kjøler til 8800 GT, finnes jo endel av de og.. mener denne skal gå: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343705 ?

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med et Asus 8800GTS-kort istedenfor.

Satt lenge og tenkte på 8800GT, men følgende gjorde at jeg valgte GTS:

- 8800GT er knapt på lager noe sted og jeg ville ha skjermkort nå :p

- 8800GTS har en stock kjøler som blåser varmluft ut av kabinettet selv om den tar i bruk en pci-slot.

- Jeg beholder garantien siden jeg da ikke kommer til å bytte kjøleløsning.

Endret av Binary
Lenke til kommentar

Jeg kan nå også bekrefte at Inno3D 8800GT kommer med den nye, store viften. Bestilte fra shg.no, selv om det stod i prisguiden at det var "ukjent" om de hadde på lager. Men klikker du deg inn på shg, så vil du se at den er på lager! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...