WheelMan Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja, her har dere da kommentartråden til min Brukerinspirerte Casemod, som jeg liker og kalle den. Selve arbeidsloggen finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=899564 Denne tråden er for at dere brukere skal legge igjen deres forslag, for hva vi skal gjøre med dette stakkars kabinettet. Vi trenger tips for alt fra design til ssd disker, så vær litt kreative nå Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Slenger inn en kommentar jeg Grattulerer med fornuftig valg av kabinett Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hehe, ja jeg gleder meg vilt til og få det Nå er tråden oppdatert med vannkjøling og en haug med bilder Lenke til kommentar
dePt Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ser spennende ut Likte spessielt løsningen med 2 radiatore. Får man virkelig plass til det? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ser spennende ut Likte spessielt løsningen med 2 radiatore. Får man virkelig plass til det? Håper da virkelig det Lenke til kommentar
aGal Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Meningen å ha et "stygt" firkanta vindu ? Alle andre former er bedre enn firkanta, blir liksom så simpelt og enkelt.. Hva med å få sidevindu litt ut fra kabinett"veggen" og få på noe perforert grill etc. på siden ? Sitter på skola nå, men kan lage et illustrerende bilde senere i dag da jeg kommer hjem Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg bare satt inn et vindu, for og få litt "feeling", hvis du skjønner. Tar gjerne imot tips på form o.l. på vindu, evt prøve og få frest ut Diskusjon.no nederst i hjørnet på platen bare, og kanskje ha HW.no frest ut med plexi på baksiden der vinduet er nå Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Dette kommer jeg til å følge med på, gøyalt å se prosjekter av såpass dimensjon (les: innvestering) i denne kroken av forumet Amg. sidevindu syns jeg definitivt du burde gå for klart vindu av ymse form med "honeycomb-mesh" bak for en snerten effekt. Skal du ha klare slanger med noe uv-væske i? Selv kjøpte jeg sort tygon fra USA, driver og mekker sammen go'sakene nå.hvilken vei skal viftene på radiatorene blåse/suge? Suger de begge innover mot sentrum, eller går luften inn på venstre side og ut høre? Jeg syns definitvt du skal beholde tanken, kanskje frontmontert? Ser tanken er blå (sikkert fordi sketchup'en av deg var blå ), men du burde i mine øyne enten gå for sort eller titan-farget tank. Tenkt noe på hvordan loopen skal se ut, skal du ha noen fler blokker? Stå på! Ang. navn anbefaler jeg deg å tenke noe originalt, å dermed unngå de pompøse navnene folk ofte gir casemod'ene sine med div. oppbrukte varianter av ordene "black", "monster", "machine", og andre uoriginale adjektiver Edit: De to siste innleggene belyste noe av det jeg tok opp ja... Endret 23. januar 2008 av Caliber Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Dette kommer jeg til å følge med på, gøyalt å se prosjekter av såpass dimensjon (les: innvestering) i denne kroken av forumet Amg. sidevindu syns jeg definitivt du burde gå for klart vindu av ymse form med "honeycomb-mesh" bak for en snerten effekt. Skal du ha klare slanger med noe uv-væske i? Selv kjøpte jeg sort tygon fra USA, driver og mekker sammen go'sakene nå.hvilken vei skal viftene på radiatorene blåse/suge? Suger de begge innover mot sentrum, eller går luften inn på venstre side og ut høre? Jeg syns definitvt du skal beholde tanken, kanskje frontmontert? Ser tanken er blå (sikkert fordi sketchup'en av deg var blå ), men du burde i mine øyne enten gå for sort eller titan-farget tank. Tenkt noe på hvordan loopen skal se ut, skal du ha noen fler blokker? Stå på! Jeg ser egentlig for meg et sort/hvitt/grått theme, svarte komponenter klare slanger og svart vann. Litt lys fra siden da så tror jeg slangene vil gi en kul effekt i forhold til det svarte vannet på innsiden. Blir 100% klare (ingen rar Tygoon skrift) Biltema slanger tenker jeg, da det er det jeg har tilgang på . Radiatorene skal som du sier, suge fra en side og blåse ut på den andre, eller så vil de krangle om luften, noe som ikke er helt bra. Et annet problem jeg ser for meg, er med tank/fillport. Det at de er i samme høyde, og aner da ikke hva som skjer når jeg putter vann i fillporten, vil det da gå inn i tanken, hvis du skjønner? :!: Tanken blir nok også enten svart eller titan-farget ja Anngående loopen, så tenkte jeg meg CPU/GFX til og begynne med med 1/2" størrelse. For så og sette sammen en "tight" 3/8 loop med den gamle bigwater pumpen og litt sånn. Den går da over begge mosfets, SB og NB. For og få den "tight" så er planen og bygge den opp på 90o nipler, så slangene vil gå rimelig nærme hovedkortet, noe jeg tror vil se ganske kult ut Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Skal du ha sort væske vet jeg Feser (vcore.dk) fører et medium som ser meget bra ut i klare slanger. Ellers anbefaler jeg deg å bruke litt kroner på ordentlig slange, da kvaliteten på denne er ganske så vital for et godt oppsett. Jeg foreslår at du enten dropper fillporten, eller bruker den som en tømme-ventil i bunn av kassa. Tanken i topp vil fungere utmerket som fylle-enhet. Ang. loopet har det ikke så mye å si, og da jeg selv er opptatt av det estetiske råder jeg deg til å legge opp loopen på den måten som er mest hensiktsmessig for deg. Lykke til, rop ut hvis du skulle trenge noe hjelp! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Da har det kommet en update, kabinettet is here Updaten finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10429507 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Da har det kommet en update, kabinettet is here Updaten finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10429507 Spennende kamerat, det er et nydelig kabinett og godt arbeid så langt! Har selv brukt dagen på mitt eget prosjekt, så stikk innom loggen innen søndag for en oppdatering.. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dette kan bli veldig bra Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Å fytti faen, dette BØR bli bra WheelMan! Med det kabinettet der ligger alle muligheter åpne. Fikk så sykt lyst å starte mitt eget prosjekt nå Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Å fytti faen, dette BØR bli bra WheelMan! Med det kabinettet der ligger alle muligheter åpne. Fikk så sykt lyst å starte mitt eget prosjekt nå Så gjør det da, whats stoppin' you mah friend! Endret 25. januar 2008 av Caliber Lenke til kommentar
dePt Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Arne er kewl Gleder meg til radiatorne kommer på plass! Ser så sykt ut! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Å fytti faen, dette BØR bli bra WheelMan! Med det kabinettet der ligger alle muligheter åpne. Fikk så sykt lyst å starte mitt eget prosjekt nå Så gjør det da, whats stoppin' you mah friend! Ingenting, tankene er alt begynt å fly, og har i tillegg begynt så smått med å vurdere innkjøping av vannkjøling Forhåpentligvis vil WheelMan ligge et skritt eller to foran meg slik at jeg kan ta lærdom av hans eventuelle feil Endret 26. januar 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Arne er kewl Gleder meg til radiatorne kommer på plass! Ser så sykt ut! Ja, Arne er en koslig kar , lå og snakka med han i hele natt Rads kan ta litt tid, da de er.... ekstremt dyre . Men skal prøve og få de på plass før TG så du/dere evt kan sikle på de der. Forhåpentligvis vil WheelMan ligge et skritt eller to foran meg slik at jeg kan ta lærdom av hans eventuelle feil Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Dette blir skikkelig bra WheelMan. Stå på! Nydelig valg av kabinett må jeg si. (Nesten så jeg angrer på at jeg kjøpte mitt Lian Li.) Gleder meg til du blir ferdig. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Takk LockBreaker Kjapt spørsmål: Matt sort, eller vanlig sort på innsiden? Og: Kan vanlig sort spraylakk gjøres "matt" ved hjelp av litt sandpapir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå