Minkee Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hei Jeg er ny på dette forumet og på alt som hetes for surround og stereo,ordene er kjent da. Men jeg lurte på om disse høytalerne ( http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm ) passet fint inn i denne integrerte forsterkeren? ( http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafit.htm# ) Evt. andre forslag ville jeg satt stor pris på,men jeg har nesten bestemt meg for å ha disse høytalerne. Også,jeg har lest at folk har kasta ut subben sin pga at du trenger ikke det når du plaserer disse inni et rom på 20 m2 Men..overlater resten til dere nå. Endret 20. januar 2008 av Skagen Redigerte bort litt caps i emnetittel. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Det vil nok gå greit. C355 er ganske kraftig, så jeg tror ikke du kommer til å savne krefter med det første. Om du kan kaste ut subben når du tar in disse kan vel diskuteres, for etter hva jeg vet, så spiller ikke CV så fryktelig dypt. Og det er i dypet subwooferene lusker Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har bestemt meg for en ny forsterker da --> http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm Da tror jeg det skal bli nok lyd uten sub asso Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Med C372 skal du ha mer enn nok krefter til å utnytte CLS-12 til sitt fulle. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Å gå for C372 istedet er nok ingen dum ide. CLS-12 trenger ganske mye krefter for å bli kontrollert skikkelig. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det vil nok gå greit. C355 er ganske kraftig, så jeg tror ikke du kommer til å savne krefter med det første. Om du kan kaste ut subben når du tar in disse kan vel diskuteres, for etter hva jeg vet, så spiller ikke CV så fryktelig dypt. Og det er i dypet subwooferene lusker Jeg har nå erfart motsatt, med mindre du mener at dypbass er alt under 25 Hz. Mine VE-8 går hvertfall greit ned til ca 30Hz i et pass stort rom, så tror nok de større modellene skulle gå ganske så kjellerdypt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Mine "små" B&W stativhøyttalere spiller også ganske dypt, har +/-0 dB ved ca 32Hz inne på mitt 22kvm rom nå. Med dypbass mener jeg fra ca 30-35Hz og ned ja, derfra og opp til rundt 80-90Hz kaller jeg bass, mens derfra og opp til ca 250Hz kaller jeg mellombass. Så nå har vi alle lært noe nytt EDIT: Nå er det sjelden du får bruk for å spille noe under 40Hz ved avspilling av "akustisk" musikk (untak forekommer selvfølgelig); mens dersom du hører på sanger med mye kunstig lagde toner og elektroniske lyder, så vil det ofte være biktig med bass som går så dypt som 20Hz. Hipp Hopp og tecno/trance pleier å ha mye lyd i det frekvensområdet. Endret 21. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Er det noen som vet om det følger med kabler til CV høytalere da? ( http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm ) eller burde jeg kjøpe meg 20m av disse? ( http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler..._kabel_hvit.htm ) og kutte opp i 2 også mekke sånn at jeg får 10m på hver høyttaler? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det følger ikke med kabler. Når jeg kjøpte mine VE-15 så fikk jeg anbefalt denne kabelen. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det følger ikke kabler med CV høyttalere, noe det sjelden gjør med "hi-fi" høyttalere. Jeg ville kjøpt en kabel med minst 2x2,5mm^2 ledere, gjerne opp mot 2x4mm^2, selv om det kan bli litt drøyt igjen. Poenget er at du ikke bør kjøpe e nfor tynn kabel til høyttalere som bruker såpass med effekt, da en kabel med større leder egner seg bedre. Om du vil merke noe forksjell? Tja, jo, kanskje. Men jeg tør ikke spå i hvilken grad. Hør med de på HiFi Klubben hva de kan anbefale av kabler til den komboen din. Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Ok,takker så mye for svar. Må si det rett ut at jeg er HELT ny når det gjelder anlegg,men jeg elsker jo musikk. sitter her med headsett jeg,det funker jo. Men man blir lei...så jeg fikk lyst på et anlegg har også en kompis som har 2 store CV høytalere(arv) på et ~25 m2 rom og jeg kan love dere at det smeller og høres lang vei,det lyder jo ganske bra.. Er det noen som kan GARRANTERE at jeg IKKE kommer til å angre på på dette valget? blir uten sub da med det første,men det skal vel gå bra(trengs ikke? ;p) --------------------------------------- Integrert Forsterker: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...ker_grafitt.htm 2x CV høytalere (CLS-12): http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm --------------------------------------- Takk igjen hvis noen kan komme med et betryggende svar. Endret 21. januar 2008 av Minkee Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Den komboen skulle gi svært solid lyd i et rom på 20 kvadrat. Angående kabel, så skulle nok QED original gjøre susen, er litt rimeligere enn den Dali-kabelen. Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Har du/dere noe annet å anbefale enn denne pc kabeln(til forsterkern) da? Bestemt meg for denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...p_kabel_3_m.htm men kanskje jeg har andre og bedre muligheter... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det der er sikkert en veldig gjennomførst kabel, men hvis du vil, så kan du spare litt penger ved å heller kjøpe Argon 5005. Har selv den kabelen og synes den er helt kurrant. Hvis du bor på sørlandet så har jeg en 3m slik en som du kan få for halv pris. Jeg må nemlig ha en 5m lang uansett ... Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hvis du bor på sørlandet så har jeg en 3m slik en som du kan få for halv pris. Jeg må nemlig ha en 5m lang uansett ... Akkurat den tror jeg ikke går,fordi jeg bor i midt Norge og det blir litt lang kjøretur så jeg tror heller jeg besiller meg en,men takk for tilbudet Den siste tingen jeg lurte på da var....Lydkort. Jeg har,ifra før av,et lydkort som er innebygd i hovedkortet(5 utganger) og det skal visst lage veldig mye skuring hvis jeg begynner å koble litt kraftige ting innpå det...så igjen,siden nylig har begynt å vist litt interesse for ting som dette...kunne noen ha linket meg et supert lydkort som vil funke perfekt til det jeg har tenkt meg å kjøpe? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Siden du bare skal ha stereo, så vil jeg tro at du ikke trenger surround overhodet. Eventuellt kan du finne et med digital utgang. M-Audio Audiophile 2496 har fått en del skryt, og er sikkert mer funksjonellt for stereobruk enn Creatives X-Fi serie. Selv har jeg X-fi og angrer nesten, for jeg har aldri brukt mer enn to kanaler, og har ikke hørt noen lydeffekter i spill som jeg kunne savnet. Kortet kan etter det jeg vet bare dekode stereolyd, men det kan godt hende det kan videresende ubehandlet surroundlyd. Du finner dyrere løsninger, men jeg tviler på at du vil trenge de. EDIT: innlegg 2222 Endret 21. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
Minkee Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Ok,takk for all hjelpa jeg har fått av dere(Bluum,2mmy91 og Lefse) jeg kommer tilbake til denne tråden når jeg har fått testa de,blir vel rundt 20.mai Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Ditto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå