the_fire Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har forsøkt flere ganger nå og installere Vista på en harddisk. Med gjentatte feil: Når jeg restarter maskinen etter å ha installert oppdateringer får jeg svart skjerm. Den sorte skjermen kommer rett etter boot fra harddisk, altså etter all informasjonen BIOS gir. Jeg vet ikke hvor problemet ligger, men tviler på et det er skjermkort-driveren. Å restarte maskinen med skjermkort-driver gikk. Men når jeg oppdaterer Vista med Windows Update kommer problemet. Jeg kunne jo latt være å installert Vista Update, men det er vel en heller risky avfære. Jeg vil jo da levne flere sikkerhetshull åpne. Kjører Vista Home Premium på en ASUS F3Jp laptop med ATI X1700 skjermkort, WD 320 GB harddisk, 2 GB ram. Skal nevnes at maskinen virker med en annen harddisk med Vista på. Men siden jeg har kjøpt ny harddisk vil jeg ikke bruke den. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei! Ta deg en tur til hjemmesiden til WD og last ned verktøy til og sjekke disken med, siden du ikke har problemer med en annen HDD med Vista. Det jo ingenting i veien for at den nye disken kan være defekt. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Tviler på at det er disken. Feilen kommer ikke før jeg har installert oppdateringer for Vista. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Tviler på at det er disken. Feilen kommer ikke før jeg har installert oppdateringer for Vista. Ok! Mulig det er noen driver konflikter ute og går da... Starter maskinen i Sikkermodus uten krøll? Se etter hvilke oppdateringer som installeres "før" de installeres, mener dette også skal være mulig i Vista. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Da har jeg fått maskinen til å fungere (tilsynelatende) med Vista og oppdateringer. Håper dette holder seg. Inntil jeg stoler på Vista kommer jeg til å sikkerhetskopiere aktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå