Gå til innhold

Støy i fra Acer P241W

oleHgodo

Anbefalte innlegg

Var innom elprice i går å kjøpte en Acer P241W skjerm, jeg kom hjem og fikk koblet opp skjermen og ble meget fornøyd med både bilde og manger på etterslep i spill.

Men det tok ikke lange tiden før jeg la merke til en høyfrekvent skjærende piping fra skjermen.

Når jeg sitter forran skjermen hører jeg den kun om jeg snur på hodet, men dersom man stikker hodet bak skjermen er lyden veldig sterk. Den fyller også rommet, så nesten uansett hvor man står i rommet (stua) så hører man lyden.

Jeg ringte selvfølgelig tilbake til elprice å fortalte om problemet, og de sa det var bare å komme inn igjenn for å bytte den. De hadde aldri hatt problemer med denne skjermen før.

Så jeg pakket den sammen igjenn, slengte meg i bilen og fikk byttet skjermen i en ny.

Så når jeg kom hjem igjenn og koblet den opp hadde denne også samme irreterende lyd :(

Lyden forandrer intensitet alt etter om det er mørke eller lyse bilder på skjemen.

Jeg har kun prøvd med dvi, men ser egentlig at bruk med vga er uaktuelt selv om lyden skulle forsvinne.

Så jeg lurer på om det er andre her som har denne skjemen og samme problemet?

Det er vel ikke vanlig at skjemer skal lage slik lyd?

Har mest lyst å levere tilbake hele greia å få penga tilbake, men jeg er ganske fornøyd med utseende og bilde på skjermen så jeg er ikke sikker på hva jeg bør/skal gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe erfaring med din skjermen, men både LCD TV-en, og LCD PC-skjermen min lager lyd hvis lysstyrken/kontrasten er lav. Dette er vel heller mer during enn piping vil jeg si. TV-en har en jevn lyd, mens PC-skjermen lager høyere lyd jo mørkere jeg stiller den. Jeg har forresten også en lampe som lager lyd hvis jeg dimmer den ned. Jeg vet ikke hvorfor det er slik :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe erfaring med din skjermen, men både LCD TV-en, og LCD PC-skjermen min lager lyd hvis lysstyrken/kontrasten er lav. Dette er vel heller mer during enn piping vil jeg si. TV-en har en jevn lyd, mens PC-skjermen lager høyere lyd jo mørkere jeg stiller den. Jeg har forresten også en lampe som lager lyd hvis jeg dimmer den ned. Jeg vet ikke hvorfor det er slik :hmm:

Hmm.. skal prøve å stille opp lys og kontrast litt når jeg kommer hjem. noe av det første jeg stillte på var nemlig det, men skjermen er jo så lys at man nesten må ha solbriller :p

Jeg har en 40" M86 Samsung som også står i samme rom, den lager også litt lyd, men den høres bare når du stikker hodet bak skjermen og ikke i hele rommet slik Acer'n gjør.

Lenke til kommentar

Hvis det virker bedre med høyere kontrast og/eller lysstyrke så kan du f.eks laste ned PowerStrip. Med det programmet så kan du enkelt stille gamma opp og ned slik at skjermen blir mer behagelig å se på. Du bare starter programmet, holder inne Ctrl og Alt og så holder du inne - knappen for å få skjermen mørkere og + knappen for å få den lysere. Du kan også stille på lysstyrke, kontrast o.l med det programmet.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd alt mulig, men støyen er der fortsatt..

selv om skjermen ikke er koblet til maskinen, men bare strøm så lager den lyd.

Noen andre forslag?

Har så godt som bestemt meg for å levere tilbake skjermen og få pengene tilbake.

Men en ny 24" blir det i alle fall! Men hvilken aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har jeg prøvd alt mulig, men støyen er der fortsatt..

selv om skjermen ikke er koblet til maskinen, men bare strøm så lager den lyd.

Noen andre forslag?

Har så godt som bestemt meg for å levere tilbake skjermen og få pengene tilbake.

Men en ny 24" blir det i alle fall! Men hvilken aner jeg ikke.

Hei der!

Jeg har akkurat samme problemet selv.

Like etter jul kjøpte jeg samme skjermen på elprice. Den første skjermen fikk en slags suse/pipelyd på dvi-porten når jeg viste lyse bakgrunner. Derfor byttet jeg denne i en ny, i håp om at jeg skulle få en som var i orden. Den nye hadde jeg bare i en kort periode, før jeg byttet den i ennå en ny. Årsaken var en lysende rød pixel midt i synsfeltet.

Den jeg sitter med nå har en lysende rød pixel helt oppe i venstre hjørne, samt at den irriterende lyden har dukket opp igjen.

Jeg har fått streng beskjed om at jeg ikke får bytte i ny skjerm, ergo blir det pengene tilbake.

Helt håpløst at det er så mange problemer med skjermen, og det gjør at jeg kommer til å kjøpe en dyrere skjerm.

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...