_Daniel_ Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hei.. Holder på å koble opp en pc jeg skal ha på rommet sammen med dama, hadde CPU, rambrikker, skjermkort, DVD brenner og PSU fra før, de nye delene er: HK og Harddisk.. Startet med å koble alt sammen, da jeg var ferdig med alt, koblet jeg til ledninger bak for og installere XP på den ny disken, til jeg da aldri fikk noe bilde på skjermen.. Dette er et ASUS PCIEX 16 kort, og med et ATI Radeon 1650X kort i, har prøvd å starte opp på 2 forskjellige skjermer ( begge skjermene fungerer ) og har satt i det gamle skjermkortet iden andre pcen min, og det fungerer kurrant.. Rambrikkene ( OCZ ell no ) fungerer også perfekt, så ikke noe galt med dem, har prøvd å bytte plassering på dem, men til ingen hjelp.. Skjermkortet er som sagt også testet, men ikke til noen hjelp det heller. Når jeg skrur på pcen, så starter den opp vanlig, alle lys utvendig på kabinettet og et grønt lys på HK ( som betyr strøm er koblet til ) lyser også, pcen starter og med load ifra harddisk. Tastaturet ser ut til å heller ikke fungere, men musa lyser som bare det.. På dette nye hovedkortet så er det et innebygget skjermkort, har prøvd å bruke det men det fungerer heller ikke, heller ikke stand-alone skjermkortet fungerer heller.. Er også sikker på at jeg har koblet alt riktig, har bygget en del pcer iløp av årene.. Er det noen som har hatt lignende problemer eller samme, eller som vet hva som er feil, så håper jeg på et pip ifra dere.. Selv så er jeg meget sikker på at hovedkortet er ødelagt siden alt peker mot det.. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Må være hovedkortet. 99% sikkert. Siden du har prøvd nye skjermer, og det heller ikke fungerer med Inboard skjermkort. Så da er det jo klart Endret 16. januar 2008 av Holten Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Må være hovedkortet. 99% sikkert. Siden du har prøvd nye skjermer, og det heller ikke fungerer med Inboard skjermkort. Så da er det jo klart Er jo ikke akuratt klart at det er noe galt med hk. Har han foreksempel satt i 4-pluggs ATX kabelen til hovedkortet? Men siden personen sier at han er sikker på at han har koblet alt riktig, så ligger det nok i hovedkortet. Men burde jo luke ut alle mulig ting først Lenke til kommentar
Holten Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Nei, det var den 1% som var igjen Men, vi får stole på han, han sa jo at han har bygd noen PCer så.. Lenke til kommentar
Frantz0 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har samme problem som trådstarter på følgende oppsett, og mistenker også hovedkort-feil. Asus P5N-T Deluxe nForce 780i Intel Q6600 Gainward GeForce 8800GTS 512mb Crucial Ballistix PC8500 4x1024mb Antec nine hundred Mist 500W PSU Regner med at det er fullt mulig at kun deler av hovedkortet ryker, sånn at det f.eks. fortsatt vil lyse for strøm? Når jeg prøver å starte opp uten å ha satt i RAM eller GFX-kort så kommer det ingen pipelyd. Er dette et tegn på at kortet har tatt kvelden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå