Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøp av vare fra priv. person?


kopperhead

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager?

paragraf 1 i angrerett loven: § 1.

Virkeområde

 

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

 

jeg gjetter på nei. da en privatperson ikke opptrer i næringsvirksomhet slik jeg har forstått det

Lenke til kommentar

Oki, takker for to sjappe:)

 

Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..?:p

 

Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..?

 

 

Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe...:p Kanskje heve kjøpet?

Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom..

Endret av Killbox
Lenke til kommentar
Oki, takker for to sjappe:)

 

Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..?:p

 

Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..?

 

 

Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe...:p Kanskje heve kjøpet?

Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom..

 

Kommer ann på, jeg pleier å møte selger og besiktige varen før jeg betaler.

Du kan ta en titt på payex.no

 

Les kjøpsloven, det er den som gjelder i salg mellom private :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...