slazk Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har lastet ned HD filmer i divx format siden ps3 ikke tar de vanlige HD filmene (mkv) funket helt fint inntil jeg kom til ca 50 min da stoppet filmen. Jeg gikk tilbake til pcen for å sjekke at hele filmen var lastet ned der og ja der var rulleteksten. Hvorfor klarer ikke PS3'en og kopiere hele filmen og spille den av? filen er på 4,5gig. Lenke til kommentar
Hyzer Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Dette tipper jeg er fordi PS3'en bruker FAT32 partisjonert harddisk - altså maks 2 GB - filer... Lenke til kommentar
slazk Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 hm.... idiotisk må jeg si Noe jeg kan gjøre for å få spillet disse HD filmene fra ps3'en? Jeg har ikke god nok pc til at den klarer å streame filmene over til ps3'en. Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Lurer også på dette er f.eks noen mulighet og brenne den som en data plate og la ps3 lese rett fra den? Lenke til kommentar
Walts Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 du kan vel eventuelt dele opp filene da Lenke til kommentar
Mesterkokk Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Dette tipper jeg er fordi PS3'en bruker FAT32 partisjonert harddisk - altså maks 2 GB - filer... Seriøst? Så da vil man altså aldri kunne avspille hd filmer uten å måtte drive å kutte de opp i flere filer? Noe som sikkert ikke er helt enkelt og sikkert ganske tidkrevende også. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 FAT32 takler inntil 4 GB store filer, ikke 2 som det ble nevnt her. Men ja det er nok det som gjør at du ikke får kopiert hele. Du må dessverre kutte fila i to ja for å få over hele. Mulig det fins noen bedre triks som ikke jeg vet om. Noen som vet om man kan koble til ntfs-formatert ekstern hdd og få ps3'en til å finne den? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du kan jo evt. streame filmene fra PC`en med tversity. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 TS har allerede sagt at maskinen hans ikke takler dette, men jeg tror egentlig han mener at maskinen ikke er god nok til at han kan "transcode" filmen. Siden PS3 støtter divx, burde du slippe transcoding og dermed burde feks tversity funke om den er riktig stillt inn. Ellers kan det nevnes at det fungerer veldig bra å re-encode lyden i .mkv filmer, får så å spille de av på ps3 (dette gjelder feks HD serier og andre filer som er på under 4gb). Programmet jeg bruker er: PS3 Video 9 - PlayStation 3 Video Converter ( http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3video9/ ). Bruker da instillingen mkv passtrhough, audio reencoding (ellerno sånnt, sitter på jobb) instillingen. Lenke til kommentar
slazk Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 takker for svar. Laster nå ned PS3 video 9 og tester ut det. Det vil da hjelpe meg med hd seriene, men eneste muligheten for å få spillet av HD filmene over 4 gig er å dele dem i 2 da? noen som har et bra program? Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvis man har en film på over 4 gig som er mkv og forandrer fil ending til vob. vil da ps3 kunne lese den fra en dvd plate eller blir blir filen fortsatt for stor da. Det burde jo gå som vanlig dvd! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvis man har en film på over 4 gig som er mkv og forandrer fil ending til vob. vil da ps3 kunne lese den fra en dvd plate eller blir blir filen fortsatt for stor da. Det burde jo gå som vanlig dvd! burde gå som vanlig dvd når det er et helt annet format enn vanlig dvd? ikke helt logisk det, men enig med du Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 FAT32 takler inntil 4 GB store filer, ikke 2 som det ble nevnt her. Men ja det er nok det som gjør at du ikke får kopiert hele. Du må dessverre kutte fila i to ja for å få over hele. Mulig det fins noen bedre triks som ikke jeg vet om. Noen som vet om man kan koble til ntfs-formatert ekstern hdd og få ps3'en til å finne den? jeg lurer også på om man kan koble til ntfs formatert ekstern harddisk til ps3 Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 jeg lurer også på om man kan koble til ntfs formatert ekstern harddisk til ps3 Nei, det går ikke, da må du i så fall omformatere den eksterne hdd'en med fat32. Det gjøres enkelt ved hjelp av div små programmer, søk f.eks etter et som heter format32 på google. Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=501060 "DivX-støtten omfatter versjon 4 og nyere av kodeken, og foreløpig støttes ikke filer som er større enn 2 GB." Dette skal komme oppdateringer på til neste firmwareoppdatering. Men det meste står i linken:) Håper det oppklarte noe. Har selv prøvd akkurat det som står beskrevet i artikkelen, fungerer som en drøm. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 hm.... idiotisk må jeg si Noe jeg kan gjøre for å få spillet disse HD filmene fra ps3'en? Kjøpe dem. Lenke til kommentar
Dryzz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har ikke noe ca tid på hvor lenge det kan ta å konvertere en 2.3GB .mkv fil til divx format? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er unødvendig å konvertere til divx, følg mine råd tidligere i denne tråden. Da er det bare lyden som blir omkodet, og det tar kort tid (noen minutter). Lenke til kommentar
kdog Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gamin...rt-31-12-a.html Har ikke testet men lurer på om "mvk2vob" gjør det mulig å spille av dirrekte i stedet for streaming. Altså vob-fil på usb eller fildeling. Har ikke satt meg så godt inn i det, men er det slik at TVersity også deler filer som om det lå på ekstern disk, eller er det kun re-encoding? Endret 17. januar 2008 av kjerts Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Står forsåvidt nevnt i den linken, men Tversity kan transkode (omkode under spilling), samt at det kan dele dem "som om det lå på ekstern disk". Eneste problemet er under spoling, da det under deling med Tversity kan bli problemer å spole i raske hastigheter i lengre sekvenser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå