Gå til innhold

HD film på ps3

slazk

Anbefalte innlegg

Har lastet ned HD filmer i divx format siden ps3 ikke tar de vanlige HD filmene (mkv)

funket helt fint inntil jeg kom til ca 50 min da stoppet filmen. Jeg gikk tilbake til pcen for å sjekke at hele filmen var lastet ned der og ja der var rulleteksten. Hvorfor klarer ikke PS3'en og kopiere hele filmen og spille den av? filen er på 4,5gig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette tipper jeg er fordi PS3'en bruker FAT32 partisjonert harddisk - altså maks 2 GB - filer...

Seriøst? Så da vil man altså aldri kunne avspille hd filmer uten å måtte drive å kutte de opp i flere filer? Noe som sikkert ikke er helt enkelt og sikkert ganske tidkrevende også.

Lenke til kommentar

FAT32 takler inntil 4 GB store filer, ikke 2 som det ble nevnt her. Men ja det er nok det som gjør at du ikke får kopiert hele. Du må dessverre kutte fila i to ja for å få over hele. Mulig det fins noen bedre triks som ikke jeg vet om. :)

Noen som vet om man kan koble til ntfs-formatert ekstern hdd og få ps3'en til å finne den?

Lenke til kommentar

TS har allerede sagt at maskinen hans ikke takler dette, men jeg tror egentlig han mener at maskinen ikke er god nok til at han kan "transcode" filmen. Siden PS3 støtter divx, burde du slippe transcoding og dermed burde feks tversity funke om den er riktig stillt inn.

Ellers kan det nevnes at det fungerer veldig bra å re-encode lyden i .mkv filmer, får så å spille de av på ps3 (dette gjelder feks HD serier og andre filer som er på under 4gb). Programmet jeg bruker er: PS3 Video 9 - PlayStation 3 Video Converter ( http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3video9/ ). Bruker da instillingen mkv passtrhough, audio reencoding (ellerno sånnt, sitter på jobb) instillingen.

Lenke til kommentar

takker for svar.

Laster nå ned PS3 video 9 og tester ut det. Det vil da hjelpe meg med hd seriene, men eneste muligheten for å få spillet av HD filmene over 4 gig er å dele dem i 2 da? noen som har et bra program?

Lenke til kommentar
Hvis man har en film på over 4 gig som er mkv og forandrer fil ending til vob. vil da ps3 kunne lese den fra en dvd plate eller blir blir filen fortsatt for stor da. Det burde jo gå som vanlig dvd!

burde gå som vanlig dvd når det er et helt annet format enn vanlig dvd? ikke helt logisk det, men enig med du :)

Lenke til kommentar
FAT32 takler inntil 4 GB store filer, ikke 2 som det ble nevnt her. Men ja det er nok det som gjør at du ikke får kopiert hele. Du må dessverre kutte fila i to ja for å få over hele. Mulig det fins noen bedre triks som ikke jeg vet om. :)

Noen som vet om man kan koble til ntfs-formatert ekstern hdd og få ps3'en til å finne den?

jeg lurer også på om man kan koble til ntfs formatert ekstern harddisk til ps3

Lenke til kommentar
jeg lurer også på om man kan koble til ntfs formatert ekstern harddisk til ps3

Nei, det går ikke, da må du i så fall omformatere den eksterne hdd'en med fat32.

Det gjøres enkelt ved hjelp av div små programmer, søk f.eks etter et som

heter format32 på google.

Lenke til kommentar

http://avforum.no/forum/konsoller-pc-gamin...rt-31-12-a.html

Har ikke testet men lurer på om "mvk2vob" gjør det mulig å spille av dirrekte i stedet for streaming. Altså vob-fil på usb eller fildeling.

Har ikke satt meg så godt inn i det, men er det slik at TVersity også deler filer som om det lå på ekstern disk, eller er det kun re-encoding?

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Står forsåvidt nevnt i den linken, men Tversity kan transkode (omkode under spilling), samt at det kan dele dem "som om det lå på ekstern disk". Eneste problemet er under spoling, da det under deling med Tversity kan bli problemer å spole i raske hastigheter i lengre sekvenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...