eXa Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg har visst fått meg en sponsor og gitt Passer ypperlig til når jeg skal begynne å handle inn litt hardware. Da har jeg endelig fått meg stacker kabinett, stc-01. Bestemte meg igrunn for å skaffe meg stacker i sommer men har ikke gjort det før nå. Men da har jeg fått god tid på å gruble på alle detaljene o.l. som jeg skal gjøre. Jeg skal også bruke god tid så kan fort ta ett par måneder før jeg er ferdig. mye pga alle delene jeg må kjøpe inn ,har jo ikke ubegrenset budsjett. Jeg kan ikke ha en maskin som bråker så det skal inn vannkjøling av meget god kvalitet i kabinettet. Jeg skal lakke ramma og alu ramma i front. Temaet blir da sort og hvitt som tittelen tilsier, men nøyaktig hvordan får dere se senere. Jeg er ikke så veldig fan av for mye lys i alle regnbuens farger osv, men det kommer da 2 hvite kalde katoder... arbeidslys som jeg liker å kalle det muligens også ett par\tre hvite leds. (di forfærdelige ledsene på rheobusen blir nappet rett ut) Får vel sette opp en sånn ca deleliste.Rød er deler jeg ikke har enda, grønn er deler jeg har: Stacker STC-01 Thermochill PA120.3 Masterkleer 7\16" slange Masterkleer 1\2" slange Martinm210 custom 5\8T DDC 3.2 med petras topp Fuzion + nozzle kit (bare for pakningen) MCW60 2stk EK ress400 DD acetal fillport YL D14SL-12 3stk Scythe quietdrive 2stk Sunbeam rheobus(bigNG senere antagelig) Pentosin G11 Petras PT-nuke 790\Fsb750 AMD 9850BE 4GB ettellerannet ATI HD4870 1eller2stk Raptor 74GB adfd Corsair 620HX ikke så mye som er i boks enda med andre ord... Men har kabinettet så kan jobbe med det ihvertfall To do(ikke kronologisk): -Montere en plexi bit i 80mm viftehullet på toppen -Skjære hull i "bakre" sidedør for å skue reservoaret. -Gjøre noe med det runde hullet i sidedøra (fjærne gitter og montere plexi, kutte større hull og montere plexi...hmm?) -Borre hull i toppen til fillport - Ting jeg har gjort: -Fjernet psu bur link -"Brotsjet" opp alle niplene til 10.3mm ID og fjernet skarpe kanter. Radiator niplene er borret opp til 12.5mm link -Kortet ned lengden på fillporten ca 1cm link -Kuttet ett hakk i ramma til multifunksjons panelet så lufteskruen på radiatoren ikke kræsjer med ramma link -Borret hull og kuttet hjørnene på petra sink large og montert den bak på pumpa link -Demontere allt og lakke ramme,hovedkortbrett, front++ -Lage plate til å holde 3 14cm vifter bak radiator (fikses på jobb) -Lage holder til 2 harddisker(montert i quietdrive) i toppen bak (fikses på jobb) -Borre hull i hovedkortbrett til kabelorganisering - Hovedkortet blir montert opp ned, det passer bedre med layouten på vannkjølinga. Jeg gidder ikke poste bilder funnet på internett av delene jeg skal ha, men legger ut bilder etterhvert som jeg får di i mine hender istede... Kommentarer postes her Endret 14. juni 2008 av eXa 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Di fleste har vel sett ett stacker før, men slenger inn ett bilde av en halvribbet en. Det jeg har gjort hittil er å snu hovedkortbrettet og generelt demontere ting. Monterte og hjulene da, så mye lettere å jobbe med kassa Neste skritt er å borre ut naglene for å fjerne psu kassa. Endret 14. januar 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Da er psu kassa borte. Trodde den bare hang i nagler, men hang også litt i metallet som bildet viser Edit: Var bare å vrikke opp og ned ett par ganger så kom den løs Endret 14. januar 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Åja. For di som la merke til "Martinm210 custom 5\8T" så er det en kobber T som en privatperson i usa har laget. han lager noen albuer o.l. også, men veldig begrenset antall. Synd jeg ikke har en vanlig 1\2 plastikk T å sammenligne med, men jeg vet at plastikk T`en går inni denne 7\16 slange går greit på den selv om den er stor. Men jeg skal ha 1\2 slange ut fra pumpa->T->radiator, mens resten av systemet blir det 7\16 slange. Den ene nippelen på radiatoren blir da faktisk en 5\8 nippel, mens den andre og resten av systemet får EK 1\2 nippler Endret 16. januar 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Sånn litt på siden, og apropos ps.no Jeg driver også å bygger ny maskin til pappa. Jeg bestilte cm690 som jeg hentet på lørdag sammen med stacker kabinettet Og idag kom det en ny pakke fra ps.no med hovedkort (Asus M3A), vifteløst skjermkort (Asus HD2400pro), Samsung T166 320GB harddisk og en Samsung SH203 sata dvd brenner. Infinity kjøleren har jeg hatt liggende en stund og prosessoren ligger hos pappa (5000 black edition) sammen med en sata dvd leser. Da mangler det bare psu og ram. Jeg skal ikke modde dette kabinettet så mye som mitt eget, men noen små modifikasjoner må til. Vifta nede i front blir allerede litt hindret av støvfilteret så da har jeg borret noen hull i hdd buret rett bak. hadde ikke så stort bor akkurat nå så skal utvide de mer. Sunbeam rheobus må til får å holde kontroll på støyen (det var ett krav når jeg skulle bygge... den måtte være minst like stille som den gamle) men den originale fronten er så stygg så den blir forkastet. Skal da modde den til en av de originale "Bay covers" (<- translate please ) Oppe sammen med dvd brenner\leser og viftestyring blir det stående en 120mm yate loon vifte. I sidedøra er det plass til 2 120\140 vifter. Setter inn 2 120 vifter foreløpig men skal bytte di ut med yate loon D14SM-12 vifter senere. Vifte plass i bunn, bak og di 2 i toppen lar jeg bare stå tomme. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Her er hullene som jeg har borret og skal utvide enda litt til. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) ÆÆÆÆ... dama reiste med kameraet, og ho blir borte i nesten 1 måned.... hmm jeg burde omformulere den setningen(av sikkerhets hensyn): ÆÆÆÆ... dama reiste og blir borte nesten 1 måned, og hun tok med seg kameraet... Fikk noe småtteri fra Petras tech shop idag. Litt til den gamle maskinen (rad f.eks.) litt til den nye og litt til pappas. legger med ett mobilkamera bilde, ikke allverdens bildekvalitet men er bare for å vise delene uansett. Edit: Får se hva jeg får gjort med kamera.... mobil duger ikke. Edit2: Liste over hva som ligger der: MCR320 radiator scythe kama bay MX-2 kjølepasta 5 sorte viftegriller 2 sunbeam rheobus 5 feet 1\2 masterkleer slange PT-nuke hvit og blå kald katode DD filling syringe DD fillport g3\8 1\2" ek nippler til pa120.3 g1\4 1\2" ek nippler rubber grommet sorte vifte skruer sorte "thumb screws" noen brytere... Endret 17. januar 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Kjøpte forresten grunning og hvit lakk til vifteholderen og harddiskholderen jeg skal lage, igår. Ellers har det ikke skjedd noe særlig bortsett fra at jeg fant ut at jeg burde hatt en T til Håper jeg får skaffet 1 til da... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Borret opp hullene bak vifta i CM690 kabinettet med 10mm bor Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Det har ikke skjedd så mye i denne tråden på en liten stund, ikke skjedd så mye med kabinettet mitt heller så.. Men nå har jeg fått pakke fra Petras: 12 D12SL-12 4 D14SM-12 3 Scythe ultra kaze 38mm vifter (2000rpm versjonen) Eddy EK ress 400 DDC Petrastech DDC topp Dtek Fuzion Nozzle kit til fuzion MCW-60 Thermalright AM2 backplate DD delrin fillport Filling syringe 6 Eddy EK G1\4 1\2" nippler Petrastech babysink large 4 rubber grommets 2 DD T-line plug 2 spst black rocker switch 3Alink dempemateriale Tror det var allt... Ultra kaze viftene, 8 av D12 viftene, fillport og filling syringe er til en kammerat av meg... Endret 19. februar 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Fikk og min PA120.3 for ett par uker siden. Kjøpte den brukt fra en fyr i belgia eller nederland(husker ikke helt) HEr er den sammen med MCR320 radiatoren som erstatter BIP3 radiatoren i min gamle maskin. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Her er niplene jeg har brotsjet opp og fjernet kantene på Her er fillporten jeg har kortet ned Hmm jeg la dette inn som 2 separate innlegg... men forumet limer di sammen...? Endret 1. mars 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Her er nippelen som jeg skal ha mellom ress og fillport Kudos til Quoc og petrastechshop. Da jeg bestillte delene så var jeg ikke helt klar over at jeg faktisk trengte denne delen så jeg tok den ikke med. Men når jeg fikk delene og sjekket så oppdaget jeg at jeg måtte ha 1. Nevnte det i mailen jeg sendte til Quoc for å bekrefte at pakka var kommet fram hel, og når jeg fikk svar på mailen sa han at jeg ikke skulle tenke på det, han hadde allerede sendt en... så fikk den idag. Endret 1. mars 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Her er kjøleribba på baksiden av pumpa. Har borret ett hull i midten for å åpne opp for det hulrommet bak der og kuttet hjørnene så di ikke kommer i veien for skruene på pumpa. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Her er hakket jeg kuttet i multifunksjons panelet for å lage plass til lufteskruen på radiatoren Eventuelle komentarer HER Endret 1. mars 2008 av eXa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) lenge siden det har skjedd noe i denne tråden. Nå kommer en liten update. Siden sist har kameraet hvert inne på rep, vifteholderen er lagd, harddiskholderen er lagd. Kbinettet er pulverlakkert, det samme er harddisk\vifteholderene. Harddiskholderen er lagd for å holde 2 harddisker monter i hver sin scythe quietdrive. den gråe festeplata er tatt fra 4in3 modulen som fulgte med kabinettet. Her er 3 bilder av kabinettet slik det er nå. Det ene festet til tanken knakk så jeg må finne på noe der. kommentar her: Endret 5. juni 2008 av eXa 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Kan jo nevne så kjapt hva som er blitt gjort med kabinettet slik det står nå: Det er blitt demontert og pulverlakkert hvitt. Di to bitene i front som var i børstet alu er blitt pulverlakkert sort. Så når dørene kommer på så er kabinettet helt sort utvendig og helt hvitt invendig (black&white). Vel nesten da ihvertfall, det er jo hvitt på baksiden og... Hovedkort brettet ble og helt demontert og alle delene pulverlakkert hvitt, også viftegrillen. Jeg borret hull i hovedkort brettet til festene til vanntanken og lagde diverse hull til kabelorganisering. Di to psu rammene er også lakket hvite. Nede i front er det to hull som skal brukes til drenering av vannkjølingen. Meningen er at det skal brukes 2 T koblinger, før og etter radiator. Foreløpig blir det nokk bare 1. Ellers er det ikke gjort så mye mer fysisk med kabinettet annet enn at jeg har borret 4 hull til å skru fast vifteholderen med. Åjo, den plastikkbiten på toppen av kabinettet som var sølvgrå for å matche fronten er spraylakket sort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå