Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi trenger sårt en god metode for merking av kabler på serverrommet. Planen er også plassering av flere servere i andre lokaler, og det blir da enda viktigere med god merking.

Har sett på disse: Link til BlackBox Norge AS

Det eneste minuset er jo den syke prisen.

Er det noen som kjenner til noen lignende løsninger som den?

Jeg er ute etter en merkemetode som er solid og tåler at kablene blir trukket gjennom trange åpninger osv. Vanlige klistremerke-labeler blir litt for pinglete og uoversiktlig etterhvert.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi merket ikke kablene våres før de var lagt opp. Da lagte vi oversiktskart på patchepanelet og nettverkspunktene. Vi har merket noen med noe lignende plaskskilt, men ellers brukt en slik brother labler(fungerer flott hvis en klistre endene sammen)

disse var ikke så galne i pris..http://www.eiminc.com/pagepanduit3.htm

Lenke til kommentar
Merkelapper med endene klistra sammen rundt kabelen vil jeg ikke kalle en permanent merking :-P

Jeg er glad i denne typen:

http://www.hellermanntyton.no/produkter/cl...UCTID=525-13173

(prod. 525-13703 er ferdigkutta med hull til strips)

Så bra ut!

Vi bruker noen lignende men de vi har er det en på kontoret som skriver ut. De er helt geniale. Ellers bruker vi ofte

Har du noe mer informasjon om de? Bilder?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alcadon har merkemaskiner som er laget for dette formålet og som anbefales på det sterkeste.

ID-PAL er merket

Det er tilsvarende dyno maskiner men disse skriver ut på nylon isteden for plastikk plater (nylon fester seg mye bedre og er fleksibelt slik at de ikke faller av når kabler bøyes).

De plasplatene som noen over her anbefaler ville jeg holdt meg unna av 2 grunner

- 48 slike plater inn i 1U switch blir utrolig vanskelig å få lest samt at kablene avstives 4-5 cm ut fra switchen

- Stripsing rundt fiber kabler må man ikke finne på da de skarpe kantene på stripsen fort kan ødelegge kablene under plastinnpakningen.

R.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Investerte dere i noen av software'ene til Panduit (Easy-Mark etc), eller prøvde du deg frem med marger etc med andre programmer? Koster jo skjorta de programmene Panduit tilbyr...

Beklager sent svar her. Jeg fant noen delvis komplette mål på label-arkene og brukte bare OpenOffice Calc (samme som Excel) til å lage merkelapper med. Måtte prøve meg litt fram, men det ordnet seg fort.

Du kan få dokumentet av meg om du trenger det?

Lenke til kommentar
Beklager sent svar her. Jeg fant noen delvis komplette mål på label-arkene og brukte bare OpenOffice Calc (samme som Excel) til å lage merkelapper med. Måtte prøve meg litt fram, men det ordnet seg fort.

Du kan få dokumentet av meg om du trenger det?

Nei takk, men ellers takk!

Vi valgte heller noen "merkehylser" som man putter dymo-tape inni (uten å ha revet bort limbeskyttelsen bak). Deretter var det bare å stripse i vei. Litt knot i nærheten av switcher, da de avstives en 4-7 cm i området hvor de er blitt stripset på. Dette unngikk vi lett ved at vi stripset de fast en 10 cm inn på kabelen. Fungerte utmerket, flott oversikt, og faller ikke av etter et par år når limet tørker.

kabelmerkingbf7.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Alcadon har merkemaskiner som er laget for dette formålet og som anbefales på det sterkeste.

ID-PAL er merket

Det er tilsvarende dyno maskiner men disse skriver ut på nylon isteden for plastikk plater (nylon fester seg mye bedre og er fleksibelt slik at de ikke faller av når kabler bøyes).

Har du noen bilder av de lablene som kommer ut av denne maskinen. Jeg er på jakt etter en spesiell label sak som skriver et par linjer på en liten del av labelsaken, mens resten er blank gjennomsiktig. Da fester du føst området med tekst rundt kablen og lar det gjennomsiktige fortsette rundt en gang eller to. Du ser igjennom og det henger bra. Er kanskje ikke helt slik denne ID-PAL lager?

Update: Tror jeg fant det jeg så etter: http://www.panduit.com/Support/Search/inde...lter=P_ItemCode

G!LS6SLA-B.jpg

Update2: Så ut til å bare være selve labelen.. men et steg nærmere. Noen som vet om maskin som skriver på slike?

Endret av Joffer
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...