Mr.Johanzen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Nå har jeg bestemt meg får å lage meg et eget kabinett, av tre Jeg spurte en snekker om han kunne hjelpe meg litt, til dette prosjektet pågrunn av at jeg ikke kan så mye om hvordan jeg skulle lage fine skøyter. Han kunne helpe meg med diverse ting, men ikke alt. Og jag kommer sikkert til og få noen gode tips hos han. Målene på kabinettet mitt er: 58cm X 60 cm X 25 cm (HxBxD) Tegningene Kommer sikkert til å forandre litt på utsidenen, men de tegningene er utgangspuntet til hvordan kabinettet mitt skal se ut. Tips og komentarene skal hit Endret 24. april 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Liten update. I dag har jeg skjært ut alle sidene men jeg har ikke skjært ut noen hull til vifter og diverse ting, på grunn av at jeg ikke hadde tid. I går fikk jeg en pakke med vifter og viftegriller. Veldig store bilder, har ikke noe program for å kunne minske bildene. Jeg skal prøve å se i morgen om jeg får tak i noe. Sidene Viftene, viftegrillene Endret 14. januar 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) *UPDATE* Ja nu har jeg fått satt sammen kassen, men har ikke fått tatt noen bilder på grunn av at jeg ikke fant kameraet :S Til å sette sammen kassen brukte jeg 30mm "spiker" (husker ikke hva det heter) til spikerpistol og en lim som heter "polyuretan". Limer er vannfast og den er mye sterkere enn vanelig trelim. Kommer bilder av kassen i morgen. Endret 21. januar 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) *UPDATE* Jeg kunne ikke komme med bilder når ja sa jeg skulle komme med dem, pågrunn av sykdom Disse bildene kommer nå Men nå kommer en stor update (stor og stor), jeg har fått pusset hele kassen slik at den er klar til spakling. Jeg har fått skjært ut "vinduet" der plexiglasset skal være. Etter tegningen skulle det bare vært to avlange firkanter, noe det ikke ble... (se bilde hvordan det ble) Og jeg har fått skjært ut døren til kabinettet, kommer bilder av hvordan det ble og hvilke verktøy jeg brukte. Før pussing Etter Pussing (klarer kansje ikke se foskjell, men men...) Jeg brukte denne fine saken til å pusse med, det gikk rimelig kjappere enn jeg hadde trodd Etter en god del pussing trenger man litt energi Det er godt med "Eventyr Brus" Fikk en liten skade (misttet det jo ikke i bakken ) Får å sage at døren og det andre brukte jeg denne fine lille sagen Døren Kabinettet uten døren Dette er alt jeg har fått gjort i dag, kommer kansje mer i morgen Tips og komentarene skal hit Endret 27. januar 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) *UDATE* Fikk gjort litt på søndagen som var, men har ikke klart å lagt ut en update for i dag... Jeg har sagd hull til 2 vifter, cd-romene, I/O panelet og til strømforskyningen. Men har ikke fått pusset noen av hullene. Nå sitter jeg å venter på en pakke fra Microplex. Så jeg skal i løpet av uken komme med en ny update. Der jeg skal ha fått sagd ut alle hullene, pusset dem, og kansje spaklet hele kassen. Noen bilder Som dere ser er ikke kantene så fine, men ette litt pussing så blir de forhåpenligvis bra:) Komentarerer alltid bare hyggelig Endret 29. januar 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 *UPDATE* I dag fikk jeg en pakke fra microplex med noen små ting i (Bilder nedefor) Viftestyringen kalde katodene + katode kit Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 *UPDATE* I dag har jeg fått skjært ut hullene til viftestyringen, til power/reset knapp og noen andre knapper. Knappene er fra et gammelt kabinett Uten kanpper. Med knapper. Hull til vifte styringen jeg fikk her om dagen. (Beklager den dårlige bildekvaliteten:() Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 *UPDATE I dag har jeg bare pusset litt, orket ikke ta bilder. Jeg kunne bare pusse pågrunn av at jeg manglet en del skruer og bårr. Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 *UPDATE* Lenge siden jeg sist har jobbet på kabinette. i går spaklet jeg hele kabinette, og i dag har jeg fått pusset det, med 80 120 320 og 600. Det tok sid tid kommer med bilder senere Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 (endret) *UPDATE* I dag har jeg fått pusset og spaklet en del. har bare den ene siden på døren igjen å pusse og spakle, noe jeg ikke kan gjøre enda. har også fått limt på festet til den ene vifte styringen. Noen bilder:) Før og etter pussing og spakling Kommer mer i neste uke. Helt til slutt Klarer dere å finne en feil? Svar her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893793&hl= Endret 13. april 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 *UPDATE* I dag har jeg fått satt inn kassen der strømforsyningen skal sitt, og jeg har "fixet" hullet til Cd-romen. Noen Bilder Ja, jeg har også et lite spørsmål: er det noen som har en smart løsning til å feste cd-rommen? Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) *UPDATE* I dag fikk jeg lakken og grunningen min og i morgen er jeg ferdig men pussing og sparkling, så da kan jeg begynne å grunne på mandagen. Skal på hytta i helga å kjøre snescooter kan hende jeg får lakket i neste uke også, men jeg tviler. Til slutt ble det en fin liten halvsirkel... (det er håden min sim er helt øverst på bile p.g.a sollys) Endret 17. april 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Noen som kan komme med et bra/godt navn til prosjekte? Svar her Endret 17. april 2008 av Razy Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 *UPDATE* Har fått gjort litt i dag, eller har bare pussa litt. Til uken skal jeg grunne og kansje lakke Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 *UPDATE* I dag har jeg fått grunnet kabinettet, Men jeg glemte selføldelig å ta bilde. kommer bilde i mårn +at jeg skal pusse det. Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 *UPDATE* Som jeg sa i går så skulle jeg komme med bilder fra grunningen. Arbeidet i går I dag har jeg fått sparklet og freset ut kantene til plexiglasset på døren Arbeidet i dag Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 I dag har jag bare fått satt på håndtaket på døren, og spaklet noen små skader jeg klarte å lage i dag Beklager den dårlige bildekvaliteten Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 *UPDATE* I dag har jeg fått grunnet den ene siden av døren, og lakkert den andre. Og jeg har lakkert hele insiden på kabinettet. Kommer bilder på mandag, er jeg heldig kommer det i mårn. (Kabinette ligger på skolen, uten nøkler kommer jeg ingen vei) Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 *UPDATE* I dag har jeg fått lakkert alt ferdig. Så i morgen kan jeg begynne å montere en del ting. Litt bilder. Komentarer https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893793&hl= Lenke til kommentar
Mr.Johanzen Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 *UPDATE* I går fikk jeg satt på alle viftene, vifte styiringen, vifte grillene. Med det blir vell til at jeg skal gjøre noe med vifte grillene, siden dem lager mer vifte sus. Også får jeg ikke satt på plexiglasset før i neste uke. Bilder. Komenter da vell: Klikk her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå