Gå til innhold

Vostro 1500 hardware oppgraderinger.

flydman

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har hatt min vostro 1500 siden i august og er fornøyd med den "stort sett"

Det som plager meg er at lyden ut av pcen skraper en del hvis jeg setter op lydnivået

Det kan virke som om det noe viftestøy eller noe slikt som følger lyden.

Noen derute som har vært borti samme problemstillingen?

Også lurte jeg på om hva som kan skiftes ut i denne bærbare, er det mulig å sette inn et annet skjermkort siden? eller endre nettverkskortet (det trådløse) til feks. draftN, kort sagt hva er egentlig utbytbar og hvor kjøper jeg det?

Dell sine sider er på dette området ubrukelige og der er lite av komponenter til denne pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessor, minnebrikker, harddisk, optisk enhet og WLAN-kort er enheter som kan skiftes på så godt som alle bærbare (unntak for noen få ultraportable der prosessoren er loddet fast på hovedkortet, ellers gjelder det samme for dem også).

På 17" Dell-maskiner er det vanlig å kunne skifte grafikkort, på 15,4" er jeg usikker men har ikke hørt om at det har vært mulig tidligere.

edit - de delene jeg nevnte i første avsnitt får du kjøpt på de fleste nettbutikker.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

På min 4,5 år gamle Inspiron 8200 15" går det an å skifte skjermkort, men når maskinen ikke selges lengre så stopper også utviklingen av skjermkort til den maskinen. Så lenge det ikke er integrert grafikk i maskinen og at det er flere valg under grafikkort når du velger komponenter på dell sine sider så går det nok an å skifte ja. Men grafikkortene er nok spesielle for hver pc. Det gjør også at det kun er dell som selger dem, og da til en høy pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...