Looke Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hei. Jeg har bestemt meg å bygge en ny pc fra bunnen av. Alt skal være nytt. Målene jeg har for pcen er at den skal kunne dra de fleste nye spill med bra grafikk, uten lav fps. Den må også være stille når den idler. Da den skal stå på om natten. Budsjettet mitt ligger på ca 8000 kr. Delene jeg trenger er hovedkort, cpu, minne, skjermkort, harddisk, strømforsyning og kabinett. Cpuen jeg helst vil ha er en Intel Quad Core, men det er ikke sikkert budsjettet strekker til det. Jeg takker for alle svar, og oppsett jeg får fra denne posten. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hm, noe i denne duren kanskje? P182 + Corsair HX520W er en god kombinasjon for å få en stillegående maskin, men du bør bytte ut den originale cpukjøleren med en TRUE og en grei 120mm vifte Mitt oppsett, se specs i sig Denne er rimelig stillegående... Endret 10. januar 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Looke Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Takker for svar. Om jeg har Windows Xp Professional, må jeg ha 64 bit edition for å kunne ha 4 gb ram registrert da? Cooling System: 1 rear 120mm TriCool™ Fan (standard) 1 top 120mm TriCool™ fan (standard) 1 lower chamber 120mm TriCool™ Fan (standard) 1 front 120mm fan (optional) 1 middle 120mm fan (optional) to cool the VGA betyr det at der det står standard er det allerede vifte ? Byttet psu da den ikke ble solgt amentios, men ocz har vel en grei psu de og. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63258 er oppsettet, det bør vel fungere bra ? Endret 11. januar 2008 av Looke Lenke til kommentar
Looke Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Eneste problemet jeg har nå er få prisen under 8k og ikke bestille varer fra mer enn 2 steder ;p Lenke til kommentar
Looke Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=63316 Eneste jeg mangler er et hovedkort som er inne hos Amentio, men det kan vel vente. Hvis ingen vet om noe bra som er inne hos Amentio. Håper endringene jeg har gjort ikke har gjort pcen dårligere. Jeg byttet skjermkortet siden det ikke spiller så stor rolle for meg hva slags fps jeg har. Takker for all hjelp jeg har fått og vil få Endret 11. januar 2008 av Looke Lenke til kommentar
Looke Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Nå ser jeg at Amentio har fått inn hovedkortet, så da blir pcen bestilt ikveld, hvis ingen har noen innvendinger, jeg trenger vel ikke kjøpe noen sata kabel eller noe ?. Lenke til kommentar
Triggers Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det pleier å følge med en S-ATA kabel med hovedkortet Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg hadde lett bytta ut det skjermkortet med et 8800GT-kort. Ellers ser det veldig bra ut. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Da bestilles delene i dette øyeblikket Oppsettet har blitt bestilt. Endret 12. januar 2008 av Looke Lenke til kommentar
_nicholas Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Da bestilles delene i dette øyeblikket Oppsettet har blitt bestilt. Ser bra ut det der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå