ATI vs GeForce Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Drev å lasta ned en Battfield:BC video fra marketplace, så tenkte jeg at jeg skulle ta boxen opp i stau, for å se hvordan det så ut på en HDTV. Til vanlig bruker jeg en vanlig tv, siden foreldrene mine bruker den beste tven til å se nyheter på. PÅ den vanlige tven(tror den er fra 90 tallet) er fargene helt fine, men på HDTVen, som jeg forøvrig har sett masse videoer på og spilt alle spilla mine på, er fargene helt rar. Rød blir til gult. Flammene i Medal of Honor Airborne blir gule, deathsignet i GeOW blir gul. Alt i et, et gulig skjær. Hva kan dette komme av? Det er ikke noe galt med tven, og det er ikke noe galt med xboxen heldigvis, siden jeg har testet på den gamle skjermen igjen får å skjekke om noe var galt med selve boxen. Koblingene er helt ok. Hva kan problemet være? Vil gjerne spille på rå HDTV uten et stygt gulskjær. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har du flippet over fra TV til HDTV på Komponent kabelen? Den er på den delen av kabelen som du stikker inn i xboxen. Eller så kan det være noe så simpelt som at du bomma på den grønne og blå kabelen bak på TV'en Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har du flippet over fra TV til HDTV på Komponent kabelen? Den er på den delen av kabelen som du stikker inn i xboxen. Eller så kan det være noe så simpelt som at du bomma på den grønne og blå kabelen bak på TV'en Jup det er enkelet å bomme på disse hvis man ikke ser skikelig etter. Kan også legge til at du eventuelt må kanskje inn på innstillingene på X360 og velge oppløsning. 720p elle r1080p hvis TV`en støtter det. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Jepp den står på HDTV, husker alltid på dette. Og jeg har alltid spillt på 1080i, aldri noen problemer. Men når jeg flytta den fikk den ikke noe særlig hardt behandling, uannsett det funker på min gamle tv.Skjønner ikke bæra... Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Kan du ha puttet de gale videokablene i tv'n? Når man skal spille på en gammel CRT tv via feks scart så er det 1 video og 2 lydkabler som skal puttes i. Når man skal spille via feks komponent på en HD-tv så skal man putte de 3 helt andre kabler i komponentingangen + de 2 lydkablene. Jeg har ikke forsøkt å feilkoble med vilje så jeg aner ikke hva som skjer da, men om du feks har kobla den gale gule kabelen i komponentingangen istedenfor 1 av de 3 du skal, så burde man vel få fargefeil? Verdt et forsøk å se om man har kobla feil i alle fall! Arlendius Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg har problemer med AKKURAT den samme filmen. Alle andre fungerer. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Filmen er det ikke noe galt med, det vises i spill også. Men hvorfor skal lydkablene ha noe med bildet å gjøre? Hadde bare i den vanlige lydkabelen, som sitter på komponent kabelen. Må jeg ha i den røde på HD kabelen også? Endret 10. januar 2008 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Arlendius Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Er vel ingen som har sagt at lydkabelen har noe med det å gjøre, men lyd skal du vel ha selv når du kobler det til en HD-tv, og alt skal da kobles på rett plass? Om flere har problemer med akkurat samme videoen over HD-tv så kan det jo være videoen det er feil med, men det lønner seg uansett å trippeltsjekke at man har koblet kablene rett også. Om man har muligheten til det så bør man også låne en annen kabel for å utelukke at det er feil på ens egen kabel (men det høres jo merkelig ut om alt annet fungerer som det skal, heller mest mot at det er feil på videoen jeg ). Arlendius Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 rød, grønn og blå skal stå bak i tv på sine plasser. det er ikke snakk om den røde lyd kabelen, men de tre som henger sammen i en klasse. der etter skal du koble til den røde og hvite for å få lyd hvis du ikke bruker optisk. de skal kobles til ved siden rbg kabelen eller en annen plass hvis det står det. hvis du er usikker på hvor de forskjellige skal så ta et bilde av baksiden på tv og legg det inn her så skal jeg vise deg mer nøyaktig hvor de forskjellige kablene skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå