Gå til innhold

Animal Face-Off! Diskuter utfallet av en slåsskamp mellom to dyr!


Anbefalte innlegg

Animal Face-Off

 

Beskrivelse:

Dette er altså en tråd hvor vi skal diskutere hvordan vi tror utfallet av en kamp mellom to tilfeldig valgte dyr i vårt store dyrerike vil ende. Det vil bli diskutert hvilket dyr du tror vinner i 2 dager før en ny slåsskamp bli lagt ut. Så i praksis vil det bety at det blir en ny diskusjon annenhver dag.

 

Litt regler må vi ha:

  • Hold det saklig, ikke spam!
  • Hvert svar må inneholde en begrunnelse på hvorfor du tror det dyret vinner (dette for å gjøre tråden mer interessant)
  • Ikke diskuter andre slåsskamper enn den som allerede er oppe
  • Og ellers ha det gøy!

Forslag til hvilke dyr som kan slåss mot hverandre taes på PM til meg. Hvis du også har et bilde av de to dyrene som slåss mottas dette med stor takk!

 

Slåsskampen:

 

Flodhest vs. Grizzlybjørn

 

flodhest2.jpg

 

vs.

 

Grizzly.jpg

 

Takk til Nissen, for forslag til slåsskamp

 

Andre forslag:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ulv vs. Gaupe (Foreslått av chokke)

Grevling vs. Skogskatt (Foreslått av chokke)

 

Tidligere slåsskamper:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gorilla vs. Tiger

Anaconda vs. Krokodille

Hvithai vs. Spekkhogger

 

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er altså en tråd hvor vi skal diskutere hvordan vi tror utfallet av en kamp mellom to tilfeldig valgte dyr i vårt store dyrerike vil ende. Jeg tenker vi kan gjøre det sånn at vi velger to dyr som skal slås en uke og kjører diskusjonene ut uken. Så velger vi to nye dyr neste uke igjen. Kanskje en moderator kan få på plass en poll også så vi kan få en oversikt over hvor hvor mange som tror hvilket dyr som vinner.

 

Høres dette greit ut?

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger om hvordan vi kan gjøre dette, og forslag til hvilke dyr som skal ut i første fight! :)

 

Noe å tenke på : Skal vi holde oss til kun eksisterende dyr, eller skal vi inkludere fabeldyr og utryddede dyr også?

 

Synes en hel uke var fryktelig lenge per "fight" btw.. Hva med et mindre antall dager, eller skal det bare taes etterhvert?

 

Og hvordan blir det med poll? Siden vi nok bytter slåsskjemper en god del må det jo bli mye endring på pollen..

Det kunne vel gått an å sette opp forslagene som f.eks A.Gorilla Vs B.Hybelkanin, og bare bruke A og B i pollen, men den må jo nullstilles en god del uansett..

 

Bare noen ting jeg tenkte på. Likte egentlig tanken på å holde seg til EN fight diskusjon over en viss mengde tid, for da slipper man at folk bare pøser på med alternativer..

Lenke til kommentar

Ingen vits i å sløse bort tiden når vi har fått en slik flott tråd, så jeg tenkte å slenge meg på Tiger Vs Gorilla, siden den var oppe i den andre tråden + twinmos nevnte det først.

 

Denne var skikkelig vanskelig for meg, siden tigeren er et stort kjøttetende kattedyr..

Men jeg vil tro at tigeren hadde vunnet, siden den er såpass stor og jo er lagd for å drepe.

 

Gorillaen er jo voldsomt sterk og har armene sine til hjelp.. Tror nok gorillaen kunne brekt nakken på tigeren om den fikk tak på den, og er såpass smart at den kan utføre et slikt triks. Har hørt at gorillaer kan drepe leoparder, men de er jo en god del mindre..

 

Tror nok tigeren er for stor og rabiat for gorillaen egentlig. Klarer ikke bli helt enig med meg selv, men jeg hadde satt penga mine på tigeren :p

Lenke til kommentar

Jeg tror at visst gorillaen er skikkelig på vakt vil den klare å slå tigeren med sin enorme styrke og agilitet. Gorillaen er ca 15 ganger sterkere enn mennesket i armene, og den er i stand til å klatre i trær. I tillegg har den tykk relativt tykk og kraftig hud, som jeg tviler på tigerklørne ville vært i stand til å rive opp så lett. Ellers så er jo gorillaen en hel del smartere enn en tiger... Alt blir jo svært hypotetisk, men jeg ville heiet på gorillaen!

 

Hadde vert morsomt å sett en virtuell slåsskamp mellom disse dyrene. :)

Lenke til kommentar

Siden det ikke tar helt av her enda fortsetter jeg :p

 

Tiger Vs Løve :

 

Jeg tror tigeren hadde vunnet denne fighten, siden den er en del større og tyngre enn løven.

 

En skikkelig gjenganger denne her, men i mitt hode er det liten tvil. Når det er to så like dyr som sloss, sier jeg at den største og sterkeste vinner. Akkurat som om en stor løve sloss mot en som er mindre.

Lenke til kommentar
Jeg tror at visst gorillaen er skikkelig på vakt vil den klare å slå tigeren med sin enorme styrke og agilitet. Gorillaen er ca 15 ganger sterkere enn mennesket i armene, og den er i stand til å klatre i trær. I tillegg har den tykk relativt tykk og kraftig hud, som jeg tviler på tigerklørne ville vært i stand til å rive opp så lett. Ellers så er jo gorillaen en hel del smartere enn en tiger... Alt blir jo svært hypotetisk, men jeg ville heiet på gorillaen!

Jeg er enig i at gorillaen er noe å regne med på en god dag, men om den er noen sannsynlig vinner er jeg ikke SÅ sikker på. Jeg ville også heiet på den.

 

Det er jo de menneskelignende trekkene (armbruk, intellekt ...) pluss den rå kraften som gjør gorillaen så interessant her, mens tigeren er noe av det ypperste naturen har å by på av drapsmaskiner.

 

Og selvsagt må man tenke på at det finnes nokså store tigere òg, som nevnt i annen tråd. Hm, denne problemstillingen fascinerer meg egentlig mer og mer ...

Lenke til kommentar

Hva med to poller? Den ene ang. hvilket dyr som ville vunnet av gjeldene og en annen om hvilke to dyr som stiller neste uke?

Uansett, trådstarter sin tråd, han setter "kravene".

Uansett, ville egentlig satsa på tigeren. Greit at gorillaen er sterk, men tigeren kan nok ta et par slag den og, regner ikke med at gorillaen tar tak og knekker nakken med det første.

Lenke til kommentar
Ok, morsom en:

 

Elefant vs Tiger?

hmm, tror faktisk ikke tigeren hadde hatt sjans og felle en voksen elefant. Elefanten er treig, men vist den på en eller annen måte hadde klart å sette seg på tigern vile de vert rimelig game over.

 

Hva med to poller? Den ene ang. hvilket dyr som ville vunnet av gjeldene og en annen om hvilke to dyr som stiller neste uke?

Tenkte de samme.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Hva med to poller? Den ene ang. hvilket dyr som ville vunnet av gjeldene og en annen om hvilke to dyr som stiller neste uke?

Uansett, trådstarter sin tråd, han setter "kravene".

Uansett, ville egentlig satsa på tigeren. Greit at gorillaen er sterk, men tigeren kan nok ta et par slag den og, regner ikke med at gorillaen tar tak og knekker nakken med det første.

 

Det hadde gått an det ja. Men det blir jo en milelang poll hvis vi skal liste opp mange dyr. Vi kan kanskje kjøre diskusjonene i 3 dager så de fleste får stemt i pollen. Men det tror jeg blir for lenge for de som følger tråden og mange kan fort miste interessen for tråden.

 

Det hele avgjøres jo om det er en moderator som orker å ta på seg jobben å oppdatere pollen annenhver dag da.

Lenke til kommentar

Hvem ville vunnet av en flokk med gorillaer mot en tilsvarende flokk med tigre? Ville utfallet av slosskampen blitt anderledes når det er snakk om flokk vs. flokk i steden for en mot en?

 

Jeg tror tigeren ville ha stukket av med seieren i en flokk mot flokk kamp, pga. dersom to tigre angriper den samme gorillaen, ville sansynligvis denne gorillaen blitt immobilisert på et øyeblikk, før de andre gorillaene rakk å hjelpe stakkaren.

 

Interresang og morsom tråd forresten; gøy hva som kan komme ut av et lite enkelt spørsmål i "snedige ting du lurer på"- tråden. :)

Lenke til kommentar
da hadde nåkk utfallet blitt annerledes fordi tigrer jakter ikke i flokk..

correct me if i'm wrong

 

Du har vel rett der. Da blir det jo stor sjangse for at tigerene samarbeider dårlig, og kanskje til og med angriper hverandre. Så da tror jeg nok Gorillaene hadde seiret. Føler meg sikker på at 2 gorillaer Vs 1 tiger betyr god natt for tigeren.

Lenke til kommentar

En tiger har blitt filmet der den drepte en godt voksen krokodille, så den er smidig og vet hvor den skal angripe på byttet. Når det gjelder mot en gorilla så blir nok tigeren å vinne, da den går rett på halsen og da er det over og ut for gorillaen. Tror forresten ikke det er bare for gorillaen å knekke nakken på en tiger, den blir nok å rive tigeren vekk fra halsen, men dette vil føre til at gorillaen dør av blodtap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...