Gå til innhold

Mitt 5x5 program

Anbefalte innlegg

Hei, har laga et program i excel som jeg skal starte og følge fra imarra. Hva syntes dere? Målet er og gå videre over mine 5RM nå. Som er mellom 75-80KG. Skal fortsette progresjonen etter de ukene jeg har satt opp men bare ikke orka og skrive mer enda.

5x5 programmet!

Tilbakemeldinger er flott, om det burde gjøres no endringer. Kommer tilbake og skriver om fremgangen seinere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har laga et program i excel som jeg skal starte og følge fra imarra. Hva syntes dere? Målet er og gå videre over mine 5RM nå. Som er mellom 75-80KG. Skal fortsette progresjonen etter de ukene jeg har satt opp men bare ikke orka og skrive mer enda.

5x5 programmet!

Tilbakemeldinger er flott, om det burde gjøres no endringer. Kommer tilbake og skriver om fremgangen seinere.

se her du 5x5

Lenke til kommentar

programmet ditt ser helt greit ut. kjør på så kan du gjøre endringer etterhvert hvis du føler noe ikke stemmer.

ingen dum ide å legge inn en arm-dag. men tror heller jeg bare ville pushet litt armer på slutten av en eller to økter. legger kan du ta på knebøy dag

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
programmet ditt ser helt greit ut. kjør på så kan du gjøre endringer etterhvert hvis du føler noe ikke stemmer.

Jepp, har ikke skrevet på ryggprogresjonen men den er noe av det samme. Tok 50x5 på toppsettet med stangroing på søndag, gikk ganske lett. Er det ikke bare og fulge den progresjonen til man stagnerer i øvelsene så ta en de-load uke?

Lenke til kommentar

Jepp, har ikke skrevet på ryggprogresjonen men den er noe av det samme. Tok 50x5 på toppsettet med stangroing på søndag, gikk ganske lett. Er det ikke bare og fulge den progresjonen til man stagnerer i øvelsene så ta en de-load uke?

hvis du føler du stagnerer i en øvelse og kommer ikke videre økt etter økt kan det være lurt å ta en ukes pause fra den øvelsen og komme sterkere tilbake

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Avslutte allerede etter en måned?

Om du vil ha mer variasjon kan du jo f.eks. ta en titt på dette programmet:

Stronglifts.com 5x5

(ikke la deg lure av navnet, det er HARDT :))

Takk, kan se på det en gang. Legge opp en plan, nå har jo jeg fått litt erfaring om hvordan dette programmet fungerer. Blitt litt slurv. :)

5x5 er vell hovedsaklig på styrke? Har ikke fått så mye masse men merker bra styrkefremgang.

Lenke til kommentar

Stronglifts.com 5x5

Takk, kan se på det en gang. Legge opp en plan, nå har jo jeg fått litt erfaring om hvordan dette programmet fungerer. Blitt litt slurv. :)

5x5 er vell hovedsaklig på styrke? Har ikke fått så mye masse men merker bra styrkefremgang.

Ja, det er mest fokus på styrke. :) Men det blir jo såklart volum av det etterhvert og... Uansett kan det være en fin basis for senere volumtrening vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stronglifts.com 5x5

Ja, det er mest fokus på styrke. :) Men det blir jo såklart volum av det etterhvert og... Uansett kan det være en fin basis for senere volumtrening vil jeg tro. :)

Takk. Jeg planlegger og starte på dette programmet til høsten, og kjøre det fult ut. Heavy bulking time!

Er det pyramider man trener? som bygger mot top-set el det konstante vekter? som hvis jeg hadde starta på feks 50KG i benk første mandagen, da hadde blitt 5x5 med 50KG, og 5x5 52,5KG neste benkøkt? Liker bedre konstante vekter. Var sinsykt mye bytting av vekter sist 5x5, pga det var anbefalt at nybegynnere kjørt pyramide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...