pompews Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hei! Fant ingen tråd om dette ... Men: Hvilke filmer synes dere har mest: -Tristest soundtracks? -Tøffest soundtracks? -Fengende soundtracks? -Episke soundtracks? Edit: Ikke drep meg om det er en tråd langt baki her som handler om det samme Endret 6. januar 2008 av pompews Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Digger Kill Bill-soundtrackene. Gikk rett i butikken å kjøpte albumet like etter at jeg hadde sett filmen Favoritten min er selvsagt "Battle Without Honor Or Humanity". Quentin Tarantino Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) - Gudfaren, Sergio Leone western trilogien, pirates of the caribbean trilogien, og 300. Ennio morricone og Hans zimmer er de store film-musikk heltene, men aller høyest for min del når det gjelder soundtracks, rager nok Marty o donnel og michael salvatori. Endret 6. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 The Last Of The Mohicans Vet ikke helt hva jeg skal legge den under, ikke er den noe særlig trist, tøff, fengende eller episk, den er bare utrolig deilig å høre på. Tror jeg ville lagt den under vakreste soundtrack for dette kan jeg høre på i timesvis uten å gå lei. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Edit: Ikke drep meg om det er en tråd langt baki her som handler om det samme Det finnes en slik tråd fra før ja, men den ligger i musikk-forumet, ikke film... Mine favoritter er: Ennio Morricone Yann Tiersen Vangelis John Williams Toshiro Masuda Hans Zimmer Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er det snakk om filmmusikere, altså komponister, eller at det er mange forskjellige låter og band i filmen? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Queen sin musikk i Highlander er jo bare drit rå. jeg har søkt gjennom hele nettet for å finne dems versjon av new york, new york fra filmen uten hell Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Er så mye å velge mellom,men her er et par triste lydspor. Platoon - Adagio For Strings.(Samuel Barber) Er helt enestående. 21 Grams - Do We Lose 21 Grams (Gustavo Santaolalla) Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 -Tristest soundtracks? Det tristeste jeg kommer på nå er fra Deer Hunter (laget av John Williams tror jeg) -Tøffest soundtracks? Fra Dollar trilogien av Sergio Leone. -Fengende soundtracks? Må vel bli Star Wars, Indiana Jones, LOTR eller noe sånt. -Episke soundtracks? Hmm, tror nesten jeg må gå for LOTR der også. Lenke til kommentar
cliffy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 -Tristest soundtracks?Det tristeste jeg kommer på nå er fra Deer Hunter (laget av John Williams tror jeg) -Tøffest soundtracks? Fra Dollar trilogien av Sergio Leone. -Fengende soundtracks? Må vel bli Star Wars, Indiana Jones, LOTR eller noe sånt. -Episke soundtracks? Hmm, tror nesten jeg må gå for LOTR der også. Breakin` og Rocky 3 seff! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Queen sin musikk i Highlander er jo bare drit rå. Er bra den! Men blekner litt i forhold til mye av den andre musikken til Queen. Selv synes jeg soundtrack til Top Gun er bra. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hallo? The Rock har jo selvsagt tidenes beste soundtrack! Med Gladiator på en god andreplass Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Liker filmmusikken til alle filmene til Quentin Tarantino godt Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 "Summer Overture" "fra Requiem for a dream" er en melodi som alltid for det til å knyte seg i magen på meg, dette pga inntrykket filmen gjorde på meg. Det samme med Rammsteins "Mein herz brennt" fra "Lilja 4-ever". Ellers vil jeg nevne soundtracket til "The Third Man", hele filmens musikk er laget på citar (sp?), spilt av en og samme mannen hele filmen igjennom. Gir filmen en veldig spesiell følelse, og utgjør en herlig liten kuriositet i filmmusikkens verden Min personlige favoritt er scoren i "Jurassic Park", det spilles ganske mange versjoner igjennom hele filmen. Akkurat når de kommer til øya (flyr over med helikopter) er et fantastisk øyeblikk som får hårene i nakken til å reise seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fabio Frizzi, Stelvio Cipriani, Franco Bixio, Franco Micalizzi, Riz Ortolani, Vince Tempera, Bruno Nicolai og Goblin er mine favoritter. Jeg innrømmer at jeg er en italogeek. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Soundtrack (som band/musikk) synes jeg at ingen kan slå "Forest Gump" 2 disc CDen stapp full av slagere! Ellers "composed" liker jeg "Requiem for a dream" og "Donnie Darko" Endret 10. januar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Må innrømme at jeg kan absolutt ingen navn, men når det kommer til episke/storslåtte soundtrack så er musikken i LOTR absolutt slik. Når det gjelder pur skjønnhet og det beste soundtracket hvertfall jeg har hørt, så gjelder det Gudfaren-filmene, og da spesielt Gudfaren I. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Disco baby! Endret 10. januar 2008 av TomJ Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ikke helt sikker på de andre men mest fengende soundtrack for meg er Yann Tiersens til "Amelie". Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Taxi Driver, The Godfather, A Clockwork Orange og Forrest Gump har etter min mening meget bra soundtrack. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå