DJ2009 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei, jeg har tenkt å gå på IKT-service fag til neste år.(altså VG2) Men jeg vet ikke så mye om denne retningen, så er det noen som har gått/går på IKT VG2 som kan si litt om hva det går ut på??? Eller vet noe om IKT-service fag? Det virker ganske interesant for meg! Jeg er interessert i data! Går på elektro no men er ikke noen praktikker! Håper på svar! Lenke til kommentar
snarius Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Har du sjekka vilbli.no? Der kan du finne litt om sjølve faget, og ofte kan du lese intervju om folk som har gått den linja. Du kan og prøve jobbfeber.no Endret 5. januar 2008 av elektronvandring Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Har du sjekka vilbli.no? Der kan du finne litt om sjølve faget, og ofte kan du lese intervju om folk som har gått den linja. Du kan og prøve jobbfeber.no Ja, takker! Men vet du hva generelle arbeidsoppgaver er for en servicemedarbeider? Eller hva de gjør på vg2, og hva de arbeider med? Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 jeg lurer og på det. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Min personlige erfaring er at du lærer en del nyttig, og en del banale ting du kan fra før (for å få med alle). Avhenger veldig av om læreren faktisk er genuint interessert i IT. Videre skal du ha relativt flaks for å få en jobb mer attraktiv enn førstelinjesupport. Daniel Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 hvis du er flink og viser interesse er det ikke så alt for stort problem å få jobb sin er mye bedre enn førstelinje... Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Mye praktisk der-og-da kunnskap antar jeg. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg skal begynne på VG2 IKT etter ferien (IKKE FOR Å STJELE TRÅD!) Hvilke fag er det? Får man hjelp til å finne jobb? Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Kort fortalt. IKT = Drifting av nettverk & servere. Siden IKT kun er 1år, bør du være generelt intressert i data, mye kunnskap som skal inn på kort tid. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Mye kunnskap som skal inn i løpet av 1 år, i tillegg har du 2års læretid. Så egentlig er det en 3årig utdannelse vil jeg si. Jobber du godt under lærlingetiden, er det ikke noe problem å få seg noen annen jobb enn førstlinjesupport. Mye avhenger av egeninnstats... Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Vekker tråden fra søvne Jeg går idrett nå. Hva vil det betyr for meg hvis jeg velger IKT servicefag neste år også generell studiekompetanse 3 året. Vil jeg da gå tilbake til idretts fag i 3, eller blir 3 som et allmenn år? info --> http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=29314630&Ran=97884&Niva=V&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&TP=12-12-10&Kurs=V.IDRET1----_V.SSISF2---- Endret 12. desember 2010 av chri-ot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå