Gå til innhold

IKT-service fag! Litt info?

DJ2009

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å gå på IKT-service fag til neste år.(altså VG2)

Men jeg vet ikke så mye om denne retningen, så er det noen som har gått/går på IKT VG2 som kan si litt om hva det går ut på??? Eller vet noe om IKT-service fag? :D

Det virker ganske interesant for meg! Jeg er interessert i data! Går på elektro no men er ikke noen praktikker! :p

Håper på svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Min personlige erfaring er at du lærer en del nyttig, og en del banale ting du kan fra før (for å få med alle). Avhenger veldig av om læreren faktisk er genuint interessert i IT. Videre skal du ha relativt flaks for å få en jobb mer attraktiv enn førstelinjesupport.

Daniel :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Mye kunnskap som skal inn i løpet av 1 år, i tillegg har du 2års læretid. Så egentlig er det en 3årig utdannelse vil jeg si. Jobber du godt under lærlingetiden, er det ikke noe problem å få seg noen annen jobb enn førstlinjesupport. Mye avhenger av egeninnstats...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Vekker tråden fra søvne :ph34r:

Jeg går idrett nå. Hva vil det betyr for meg hvis jeg velger IKT servicefag neste år også generell studiekompetanse 3 året. Vil jeg da gå tilbake til idretts fag i 3, eller blir 3 som et allmenn år?

info --> http://www.vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=29314630&Ran=97884&Niva=V&Return=WA_KURSBESKRIVELSER&TP=12-12-10&Kurs=V.IDRET1----_V.SSISF2----

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...