Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) På skolen idag, viste læreren min en veldig spennede dokumentar. Den stilte spørsmål om hvorvidt menneske har vert på månen eller ikke. Dere kan se dokumentaren her: *clicky* Hva tror dere, var vi virkelig på månen? Endret 3. januar 2008 av Messi91 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Identisk tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=217276 Ja, forresten. Endret 3. januar 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Identisk tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=217276 Ja, forresten. Damn, jeg suger å lete. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nyskjerrige meg lurer: - I hvilken hensikt viste læreren denne dokumentaren? For å vise viktigheten av kritisk tenkning etc.? - Hvilket fag, og hva slags skole - er dette vanlig norsk offentlig skole, eller noe annet? Hvilket trinn? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nyskjerrige meg lurer:- I hvilken hensikt viste læreren denne dokumentaren? For å vise viktigheten av kritisk tenkning etc.? - Hvilket fag, og hva slags skole - er dette vanlig norsk offentlig skole, eller noe annet? Hvilket trinn? Samme tankene slo meg. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Nyskjerrige meg lurer:- I hvilken hensikt viste læreren denne dokumentaren? Aner ikke For å vise viktigheten av kritisk tenkning etc.? Tviler. Var vel bare og fordi den var interresant. Hvilket fag, og hva slags skole Naturfag. Yrkes fag, Teknikk og Industriell produksjon. er dette vanlig norsk offentlig skole Ja. Hvilket trinn? førsteklasse. Han er forresten en fantastisk god lærer. Men hva er problemet egentlig? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) At det er svada og ikke burde legges frem i undervisning. Endret 3. januar 2008 av Anathema 1 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 At det er svada og ikke burde legges frem i undervisning. Man går vel på skole for å lære, sant? På de 45 minuttene filmen varte lærte jeg mer enn jeg ville gjort på 2 timer med jobbing. Så jeg klager ikke. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hva får deg til å tro at det som ble presentert i filmen er fakta..? Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Da spør jeg, hva lærte du? Så å si alle argumenter for at månelandingene var forfalsket bygger på vranglære og forvridning av vitenskap samt en rekke ubegrunnede påstander som ikke har noe grunnlag i virkeligheten. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hva får deg til å tro at det som ble presentert i filmen er fakta..? De tror jeg ikke heller. Da spør jeg, hva lærte du? Jeg har lært mye om romfart. Så å si alle argumenter for at månelandingene var forfalsket bygger på vranglære og forvridning av vitenskap samt en rekke ubegrunnede påstander som ikke har noe grunnlag i virkeligheten. Du kommer ingen vei med å bare se på en side av samme sak. Det er mange dårlige argumenter samt mange gode. Endret 3. januar 2008 av Messi91 1 Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hva får deg til å tro at det som ble presentert i filmen er fakta..? De tror jeg ikke heller. Leste i den andre tråden at du ikke tror vi landet på månen. Hvis det er dette den norske skolen lærer bort så er det ikke rart vi ligger så langt ned på internasjonale statistikker Endret 3. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Hva får deg til å tro at det som ble presentert i filmen er fakta..? De tror jeg ikke heller. Leste i den andre tråden at du ikke tror vi landet på månen. ahh, misstolket litt. trodde de sto: Hva får deg til å tro at alt som ble presentert... Hvis det er dette den norske skolen lærer bort så er det ikke rart vi ligger så langt ned på internasjonale statistikker 45 fuckings minutt til en film og dere klager Begynner å lure på hva slags diktatur-skoler dere har vokst opp på. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 45 fuckings minutt til en film og dere klager Begynner å lure på hva slags diktatur-skoler dere har vokst opp på. Har ikke noe i mot at de bruker litt tid på å vise en film, men burde i alle fall være noe man kan lære noe av. Og hvis elevene gikk ut etter filmen og trodde på at vi ikke landet på månen så er det noe galt... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 45 fuckings minutt til en film og dere klager Begynner å lure på hva slags diktatur-skoler dere har vokst opp på. Har ikke noe i mot at de bruker litt tid på å vise en film, men burde i alle fall være noe man kan lære noe av. og de gjorde jeg, tru da eller ei. Og hvis elevene gikk ut etter filmen og trodde på at vi ikke landet på månen så er det noe galt...hvem har sagt att de gjorde de? Dessuten, hva er det som er så dumt med å tro de? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvis jeg skulle vist den filmen ville jeg vist to sider av saken, og ikke en. Kan fungere som hjernevasking i mine øyne. Lenke til kommentar
Quenyth Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvis jeg skulle vist den filmen ville jeg vist to sider av saken, og ikke en. Kan fungere som hjernevasking i mine øyne. yep, enig der. f.eks det med flagget Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Og hvis elevene gikk ut etter filmen og trodde på at vi ikke landet på månen så er det noe galt...hvem har sagt att de gjorde de? Dessuten, hva er det som er så dumt med å tro de? Vel filmen fikk jo i alle fall deg til å tro vi ikke har vært på månen(som du selv sier i den andre tråden) Og alle "bevisene" har blitt tilbakevist ved flere annledninger. Hvis jeg skulle vist den filmen ville jeg vist to sider av saken, og ikke en. Kan fungere som hjernevasking i mine øyne. Fullstendig enig. Hvis man gikk inn for det skulle det ikke være så vanskelig å lage en dokumentar om at Amerika ikke eksisterer. Bare å trekke frem alt som støtter din "teori", og la vær å nevne alle de overvelmene bevisene som viser at amerika eksisterer. Ble litt satt på spissen der, men dere skjønner poenget mitt Det er enkelt å bli overbevist av en sides argumenter når man ikke hører den andres(akkurat soml global oppvarming , men det er en annen sak) Endret 3. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 yep, enig der. f.eks det med flagget Mener du at det er mistenkelig at flagget rører seg slik eller vet du den i og for seg enkle grunnen til at det rører på seg? Hvis det er det første så bare si fra så skal jeg gi deg en nøye forklarin Lenke til kommentar
spacekim Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) 45 fuckings minutt til en film og dere klager Begynner å lure på hva slags diktatur-skoler dere har vokst opp på. Har ikke vokst opp på diktaturskoler, bare skoler som lærer bort fakta istedet for vranglære som rett og slett er en fornærmelse mot alle de som jobbet hardt og risikerte livet sitt for å fullføre månelandingene. Jeg derimot begynner å lure hva slags skole du går på hvor naturfagtimene går med til å lære bort usanne ting. Et godt spørsmål, hvis alt var forfalsket, hva var det da radioamatører hørte på når de stilte inn antennene sine akkurat mot der romfartøyene skulle befinne seg for så å motta kommunikasjonen fra fartøyet? Og hva så hobbyastronomene når de fulgte fartøyene gjennom stjernekikkertene sine og til og med så utslippene av urin og vann akkurat idet kontrollrommet ba astronautene utføre det? Endret 3. januar 2008 av kimmern123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå