Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filer som ikke lar seg fjerne

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette er et hardware forum, men jeg finner virkelig ikke ut av dette. Det er 7 filer paa desktopen min som er umulig aa slette eller aapne. De heter:

CAP4YL5F

CAIH0ZS7

CAK1ELNS

CAX87AZN

CAER27M9

CADKIPTJ

CA0DUF4P

Type of file: File

De er umulige aa aapne ogsaa. Hvordan faar jeg dem vekk? Er det virus? Hvis det er noen tips (selv om dette er et hardware forum) saa tusen takk.

Har Windows XP som OS

Nigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å starte PCen i sikkerhets modus også sletter du filene da. Også rebooter du vanlig og ser om dem enda er vekke.

Proevde aa slette dem i sikkerhetsmodus ogsaa =\ fikk akkurat samme feilmeldinga:

Error Deleting File or Folder

Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk.

Noen andre ideer?

Lenke til kommentar

Fint knep jeg fant var å åpne cmd, så åpne run-dialogen og la den stå åpen, for å så drepe explorer-prosessen. Du kan da slette filene vha cmd og deretter restarte explorer vha run-vinduet.

Jeg vet ikke helt om man risikerer å gjøre livet vanskelig for filsystemet og så videre, men dette funket i alle fall da jeg prøvde det en gang for ikke så lenge siden, i WinXP pro x64.

Lenke til kommentar

Jeg proevde aa slette filene via cmd... men da eksisterte de rett og slett ikke :S Jeg aapnet directoriet de ligger i... og jeg fant alle filene i directoriet unntatt de 7.... Og CCleaner finner dem ikke heller :S virker som de ikke finnes, bare er der som tomme skall som jeg ikke kan fjerne >.<

Lenke til kommentar

Akkurat samme problemet er på Min Vista!!!

Jeg prøver å slette ALT av f.eks et spill, så blir det alltid liggende igjen masse piss som ikke eksisterer, men jeg kan se dem...

Og hvis jeg trykker Slett, kommer det: Filene eksisterer ikke, vil du opprette dem? xD

Min ide, som jeg også snart kommer til å gjøre: Refragmenter PC-en, eller Formatere!xDD

Lenke til kommentar
Akkurat samme problemet er på Min Vista!!!

Jeg prøver å slette ALT av f.eks et spill, så blir det alltid liggende igjen masse piss som ikke eksisterer, men jeg kan se dem...

Og hvis jeg trykker Slett, kommer det: Filene eksisterer ikke, vil du opprette dem? xD

Min ide, som jeg også snart kommer til å gjøre: Refragmenter PC-en, eller Formatere!xDD

Hei

Jeg bruker ett program som heter Revo Uninstaller Den fungerer slik att den etterskanner etter alle filene som blir liggende igjen etter vanlig avinstalering + en massa andre fungsjoner for oppryding. Annbefales på det sterkeste. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har noen ideer om hva man kan gjoere?

Prøv Unlocker.

Et lite, men veldig effektivt program til å slette trasige filer.

Kan de ikke slettes direkte så slettes de etter en restart, men det får du melding om.

Enkelt i bruk er det også.

- marker filen(e) du vil slette

- høyreklikk og velg Unlocker

- i menyen til venstre velger du Slett

- enten slettes de med en gang, eller så må du ta en restart, som nevnt over.

Menyene/programmet er også på norsk, om engelsken er litt rusten ;)

Håper det hjelper :thumbup:

Endret av cheeba
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Deaktiver enkel fildeling.

Høyreklikk deretter på fila og ta eierskap over den og slett andre som har eierskap på den fila.

Så er det vare å slette...

Lenke til kommentar

Det er mange muligheter,så dette bør ikke være vanskelig.

Noen nevnt her.

Ccleaner--Revo--unlocker--move on boot--ta eieskap i filer--cmd+explorer triks.

Eller noe man bør ha liggende er en livecd.

Gamle ERD Commander er jo en favoritt.

http://itpro.no/art/1106.html

-----

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Dette er live CD-er som har full lese og skrivetilgang til fat32 og ntfs.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...