Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Hei, Jeg lurer på hvordan man kan skru av WZC i vista. WZC er en den tjenesten som gjør at windows søker et internett hvert minutt. Dette gjør at man får lag til 1000+ i ping. I XP kunne man bare gå inn på tjenester i kontrollpanel og skru dette av. Går det ann å skru dette av i vista? Ting som jeg har prøvd: Programmet VAL(Vista anti-lag) Programmet WLAN Optimizer(.net) netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Nettverksnavn" som en *.bat fil. Ingen ting løste problemet.. Går det ikke å fikse? Takker for all hjelp. Spør om det er noe. ::: Postet i nettverksforumet også! ::: Endret 22. april 2009 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
bluefire Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, Jeg lurer på hvordan man kan skru av WZC i vista. WZC er en den tjenesten som gjør at windows søker et internett hvert minutt. Dette gjør at man får lag til 1000+ i ping. I XP kunne man bare gå inn på tjenester i kontrollpanel og skru dette av. Går det ann å skru dette av i vista? Ting som jeg har prøvd: Programmet VAL(Vista anti-lag) Programmet WLAN Optimizer(.net) netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Nettverksnavn" som en *.bat fil. Ingen ting løste problemet.. Går det ikke å fikse? Takker for all hjelp. Spør om det er noe. [email protected] spillserververmod. ::: Postet i nettverksforumet også! ::: Har hatt noe av det samme problemet. Fant ut at i mitt tilfelle kom laggingen kommer av WLAN AutoConfig tjenesten. Denne slår du av ved; Kontrollpanel->Klassisk Visning->Administrative verktøy -> Tjenester-> Bla ned til WLAN AutoConfig -> Høyreklikk -> Stopp Håper det hjelper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg sitter på et trådløst nettverk og når jeg skrur av den, mister jeg det. Får det tilbake når jeg skrur den på igjen.. Det fungerte altså ikke.. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg sitter på et trådløst nettverk og når jeg skrur av den, mister jeg det. Får det tilbake når jeg skrur den på igjen.. Det fungerte altså ikke.. Noen andre tips? Fått fikset dette? Sliter med akkurat det samme, ingenting hjelper så langt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Fortsatt ikke fått fikset det, og vurderer å gå til XP nå.. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg slet med nøyaktig det samme, men fant en løsning på nettet som nå har gjort det helt bra. Du har egentlig nesten alt du trenger. Det betyr at du er nødt til å ha VAL (Vista Anti-Lag) som du allerede har. Det du nå må gjøre er som følger: Avinstaller nettverkskortet og da selvfølgelig drivere. Når du nå søker etter ny maskinvare velger du installer fra en spesifikk lokasjon. Her velger du Windows XP driverne og ikke vista driverne. Når dette er installert restarter du PC'n og fyrer opp VAL. Dette fungerte hos meg, så da får du bare krysse fingrene. Good luck! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Takk, skal prøve NUH! EDIT: Kan du forklare hva du gjorde? Fungerte ikke for meg ihvertfall.. Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1007ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=39ms TTL=64 Svar fra 192.168.1.1: byte=32 tid=1ms TTL=64 Endret 21. april 2009 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Avinstaller det trådløse nettverkskortet. Når dette er gjort trykker du scan for hardware changes eller lignende. Da får du opp at windows har detected ny hardware. Når du velger installer her så velg manuelt fra en spesifikk lokasjon. Da må du ha driver CD'n til trådløse nettverkskortet ditt, og gå inn på den. Velg Drivers. Det som er viktig nå er å velge 2000/XP driveren, istedenfor windows Vista driveren. Altså den mappen som heter 2000/XP eller Windows XP, og ikke den som heter Vista. Når dette er gjort restarter du PC'n og starter opp Vista Anti-Lag. Initier og se om det fungerer. Hvis ikke dette løser problemet ditt så er det kjipt, skikkelig dumt problem. Har uansett byttet til Windows 7 nå, og har ikke noe problem med dette lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hay. Prøvde dette nå, men lykkes ikke pga jeg ikke får avinstallert nettverkskortet.. Jeg går i enhetsbehandling og tar at jeg skal avinstallere det, men 3 sekunder etter så er det oppe igjen.. Det gikk en gang, men da valgte jeg feil installasjons-metode, så ødela den sjansen.. Noen andre måter å avinstallere det på? Ligger ikke noe på CDen. Windows 7? Har det komt ut enda? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hvis du går inn på egenskaper til kortet, fra enhetsbehandling, så kan du velge avinstaller driver. Dette bør fungere. Så bare gjør du det som trengs. Windows 7 er i beta. Du kan gå til microsoft.com/windows7/ og få key der, for deretter å laste ned isoen fra et annet sted. Men vil ikke anbefale deg dette dersom du ikke har litt kunnskaper om bruk av windows til vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå