Gå til innhold

Hvordan feste Thermalright U-120 extreme SKIKKELIG?

2bb1

Anbefalte innlegg

Hei, har en kjøler av typen nevnt i emnetittel. Temperaturene er for så vidt greie, men ser at en del andre har mye høyere volt og samme temps som meg. Jeg har prøvd å legge en gummiring mellom festet og kjøleren for å få ytterligere trykk på kjøleren, men etter noen dager/uker er den like viglete og løs igjen. Så her har jeg endel å gå på. :)

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Eller vet om plasser på internett hvor dette "problemet" er tatt opp/løst?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en kjøler av typen nevnt i emnetittel. Temperaturene er for så vidt greie, men ser at en del andre har mye høyere volt og samme temps som meg. Jeg har prøvd å legge en gummiring mellom festet og kjøleren for å få ytterligere trykk på kjøleren, men etter noen dager/uker er den like viglete og løs igjen. Så her har jeg endel å gå på. :)

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Eller vet om plasser på internett hvor dette "problemet" er tatt opp/løst?

Legge en liten skive i mellom festebraketten og toppen av selve kjøleblokka. Dette gjør at presset blir større ned til cpu`en. Selv brukte jeg bare en papp/papir bit i mellom, da jeg ikkje hadde en skive som var liten nok. Hos meg festet kjøleren seg bedre med den pappbiten :D

Bilde fra XS:

post-42975-1199213495_thumb.jpg

post-42975-1199213540_thumb.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Merci!

Har nå puttet 2 ringer mellom som tilsvarer de to ringene på bildet over, men jeg kan fortsatt vri den? :p

Er din så fast at du ikke klarer å vri den? Er det det som er meningen?

Isåfall må jeg legge under enda en ring :)

Lenke til kommentar
Merci!

Har nå puttet 2 ringer mellom som tilsvarer de to ringene på bildet over, men jeg kan fortsatt vri den? :p

Er din så fast at du ikke klarer å vri den? Er det det som er meningen?

Isåfall må jeg legge under enda en ring :)

Jeg klarer å vri den :) Poenget er at den har bedre trykk mot cpu.

Lenke til kommentar

Nizzen: Kom på en ting nå. Den festerammen bak på hovedkortet, der er sånn teipgreie (som gjør at det blir litt avstand mellom HK og selve rammen). Men dette avstandsgreiene har jeg på en måte tatt vekk, så trenger kanskje en skive til da, altså 3.

Hvor mye må du "ta i" for å få snurret på kjøleren? Min snurrer litt for lett fortsatt tror jeg, hehe.

Det skulle ha fantes noe som målte hvor mye man tok i, slik at man kunne sammenligne :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ok, dette festet bak på HK har nemlig blitt flyttet over fra et annet HK, og når jeg løsnet det fra det forrige løsnet litt av denne isolasjonen. Mulig jeg burde tatt en kikk og sjekket at der fortsatt er noe materiale mellom festet og HK da.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...