vcx Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Driver og redigerer en skolefilm i Sony Vegas PRO 8.0 Jeg trykker: File -> Import -> Media -> D:\skolefilmen. Da kommer filen opp i "Project Media". Deretter drar jeg filen over i "tracken" under. Det eneste som blir lagd er da en video track. Noen som vet hvordan jeg får til at det blir noe på audio "tracken" også? Endret 5. januar 2008 av Howen Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Driver og redigerer en skolefilm i Sony Vegas PRO 8.0 Jeg trykker: File -> Import -> Media -> D:\skolefilmen. Da kommer filen opp i "Project Media". Deretter drar jeg filen over i "tracken" under. Det eneste som blir lagd er da en video track. Noen som vet hvordan jeg får til at det blir noe på audio "tracken" også? Hvis du bare prøver å spille av source-clip'et direkte (f.eks ved å trykke 'play' i project media vinduet), får du lyd da? Ellers kanskje lyden er i et format som ikke støttes. Mange videoredigeringsprogrammer kan være litt sære på formater. Da kan du evt. prøve å extracte lyden i et annet program, f.eks. til en .wav fil, og importere den separat i Vegas. Fins mange programmer som kan brukes til slikt, f.eks VirtualDub. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Driver og redigerer en skolefilm i Sony Vegas PRO 8.0 Jeg trykker: File -> Import -> Media -> D:\skolefilmen. Da kommer filen opp i "Project Media". Deretter drar jeg filen over i "tracken" under. Det eneste som blir lagd er da en video track. Noen som vet hvordan jeg får til at det blir noe på audio "tracken" også? Hvis du bare prøver å spille av source-clip'et direkte (f.eks ved å trykke 'play' i project media vinduet), får du lyd da? Ellers kanskje lyden er i et format som ikke støttes. Mange videoredigeringsprogrammer kan være litt sære på formater. Da kan du evt. prøve å extracte lyden i et annet program, f.eks. til en .wav fil, og importere den separat i Vegas. Fins mange programmer som kan brukes til slikt, f.eks VirtualDub. Fikk ikke lyd, får det kun i det andre klippet som er mye kortere. Jeg prøvde å kutte opp filmen i windows movie maker og det funket. Litt tungvint, men det går Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 vært borti det samme... men lyden forandrer kanskje format i WMM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå