pinnsvin Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Heisann, Jeg har tenkt å kjøpe meg en mobil i USA da prisene er mye lavere enn hjemme, om dette er mulig da. Hva bør jeg være obs på? Vet noen hvor "lett" det er å få kjøpt uten operatørlås her? Takk for all hjep, aner ikke så mye om dette Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Prisene er vel egentlig ikke lavere, men med dagens dollarkurs kan man spare en del penger. Det som kan bli vanskelig for deg, er måten mobiltelefoner selges i USA. Det er veldig mange av dem som kun selges bundet til abonnement og operatørlåst. Utvalget av ulåste telefoner er dermed mye lavere. Hvis du kjøper et merke/modell som ikke er til salgs i Norge, kan du få problemer med internet/wap/gprs/mms når du skal bruke den her hjemme. Det kan gå greit, det kan være vanskelig. Ellers så kan det være kjekt å vite at du ikke nødvendigvis får garantireparasjoner i Norge på telefoner kjøpt i USA. -snubbel Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Heisann, Jeg har tenkt å kjøpe meg en mobil i USA da prisene er mye lavere enn hjemme, om dette er mulig da. Hva bør jeg være obs på? Vet noen hvor "lett" det er å få kjøpt uten operatørlås her? Takk for all hjep, aner ikke så mye om dette Jeg vil tro at kjøp av telefoni USA ikke er så mye billigere at det oppveier fordelene med å kjøpe telefonen i Norge. I tillegg til det snubbel allerede har nevnt, vil jeg føye til at telefonen leveres med en lader tilpasset andre stikkontakter enn vi har. Dermed trenger du adapter. Telefonen har ikke støtte for norske menyer og norsk ordbok. Dermed må den flashes, slik at dette kan legges inn. Hva om du skal selge telefonen senere, og du ikke kan vise til garanti eller reklamasjionsrett? Regner med at det er en verdensomfattende garanti første året, men hva om telefonen da må sendes til selger i USA? Min anbefaling er å kjøpe telefonen i Norge. Det kan da ikke være så mye dyrere, men i alle fall mye tryggere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Sørg for at den fungerer både på GSM900 og GSM1800 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Takk for svar Det kan godt være som dere sier at det er vanskelig å finne gode mobiler uten operatørlås her. Men man blir veldig fristet når men ser nye mobiler til 600 kroner i avisen :!: Jeg får ta meg en tur til ei elektronikksjappe og høre selv tror jeg. Takk Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Heisann, Jeg har tenkt å kjøpe meg en mobil i USA da prisene er mye lavere enn hjemme, om dette er mulig da. Hva bør jeg være obs på? Vet noen hvor "lett" det er å få kjøpt uten operatørlås her? Takk for all hjep, aner ikke så mye om dette Vel, har selv kjøpt meg Nokia N95 8gb fra Usa hos www.importgsm.com For telefon, frakt og billader kom det på rett under 4000 kroner....(moms og toll kommer seff utenom, men de sender som "gift, 30 us$", så da kommer man under 200 kroners regelen :-) Det finnes en tråd om kjøp av denne telefonen her inne, men orker ikke å lete den opp... :-) Så dersom du vil/tør, så er det å anbefale! Kongetelefon er det også..... Hvor lang tid det tar? Vel, tok 3 dager fra Usa til Vestlandet, og 3 dager fra lager 25 km fra meg og til husdøren min :-) Anyway....Lykke til! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Saken er at jeg studerer i USA i år, så det gjør alt med frakt osv mye enklere det gjør også seg sånn da heldigvis at jeg kan handle og snakke med butikk selv, noe jeg føler er veldig betryggende. Takk for deling av erfaring throvald30 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Saken er at jeg studerer i USA i år, så det gjør alt med frakt osv mye enklere det gjør også seg sånn da heldigvis at jeg kan handle og snakke med butikk selv, noe jeg føler er veldig betryggende. Takk for deling av erfaring throvald30 Saken blir litt annerledes når du nå etter hvert får med opplysningen om at du studerer i USA, ikke bare er på besøk/ferie, som det gjerne kunne se ut som. Uansett har du fått en del tips, og så ser du hva som gjelder/ikke lenger gjelder for deg når du er i USA, og hvilke som evt. vil gjelde når du flytter hjem. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ja jeg glemte dessverre å legge ved den opplysningen, dessverre. Takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå