Gå til innhold

C++ For Dummies

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har blitt svart på spørsmål om norske C++-bøker og tutorials før, og jeg er enig i det som ble sagt:

Det å lære C++ på noe annet språk enn engelsk er i seg selv ikke bra. C++ har engelsk syntaks, engelske compilere, engelsk dokumentasjon, osv...

Skal du gjøre noe i C++, eller hvilket som helst programmeringsspråk, burde det gjøres og forstås i engelsk.

Det kan hende dette virker demotiverende hvis du har problemer med engelsk, men det nytter rett og slett ikke.

Intarwebs er og blir engelsk, det er like greit å sette seg inn i det nå, det vil betale seg selv!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Selvom det finnes Norske bøker som kan lære deg selve språket, er det faktisk det å lære seg språket som tar kortest tid.

Etter du har lært dette kommer du til å bruke maaaaange timer på å lese dokumentasjon til forskjellige ting, og denne dokumentasjon vil være utelukkende på Engelsk, og da kan du støte på mange problemer hvis du ikke kan faguttrykkene.

Programmering foregår på engelsk, så lær deg dette først som sist.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra Ofte stilte spørsmål:

2a. Jeg vil lære C++. Hva gjør jeg?

Den beste måten å lære seg C++ på, er ved å lese en bok. Accelerated C++ anbefales av mange, og er veien å gå om du er seriøs om å lære deg C++. Om du ikke vil koste på deg en bok som koster penger, kan Thinking in C++ være av interesse. Begge volumene er fritt tilgjengelig for nedlasting. Vær oppmerksom på at Thinking in C++ er tyngre og ikke fullt så god som den første. Vær også oppmerksom på at C++ for Dummies er en svært dårlig bok, og bør unngås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...